Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

vdhee

Lid
  • Aantal items

    42
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over vdhee

  • Titel
    Nieuweling

Recente bezoekers van dit profiel

183 profielweergaven
  1. Thuisgroep en andere ellende

    Theo, bedankt voor je verschillende reacties die ik - met plezier - gelezen heb. Nu terug terzake : - In welke modus heb je je AP nu ingesteld? als bedraad Access Point (via je 25m UTP) of als draadloze extender? - Als je je laptop aanschakelt op je UTP kabel, welk IP adres verkrijg je dan? (in MS DOS cmd mode - wat je kent) typ : ipconfig). Je verkrijgt dan het IP-adres waarmee je verbonden bent én de gateway (die jouw laptop én je AP voorziet van Internet). Is in die stijl: IP : 192.168.0.XX, Gateway is 192.168.0.1, subnetmasker zou 255.255.255.0 moeten zijn, voor wat betreft je LAN (=bedraad netwerk, ofwel Ethernet Adaptor, allemaal hetzelfde). Je vindt daar ook de info voor je Wireless Adaptor (WiFi) : IP : 192.168.0.ZZ, gateway is 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0. Klopt dat ongeveer? Emile.
  2. Thuisgroep en andere ellende

    Super! Als deze situatie stabiel blijft kun je je AP "te goei" instellen.
  3. Thuisgroep en andere ellende

    Ik zou je aanraden om de suggestie van Stegisoft eerst uit te proberen : Je hebt een netwerkkabel van router naar studio. Neem nu uw laptop en zet wifi uit. Netwerkcentrum / adapterinstelling wijzigen / met de rechtermuisknop op wifi en dan uitschakelen. (terug inschakelen kan je ook op die manier) Kijk daar of uw lan netwerk ingeschakeld is. Verbind nu de laptop in de studio met netwerkkabel van router naar studio. Als laptop geen internet heeft dat is er iets met uw netwerkkabel hetzij een slechte kabel hetzij niet goed aangesloten.
  4. Thuisgroep en andere ellende

    Zoals hierboven vermeld : Rapporteer ber in computerbeheer, netwerkkaart : nagaan of je WiFi interface wel over de laatste updates beschikt. Dwz. Deze computer/PC - rechtermuisknop - beheren - apparaatbeheer - netwerkadapters - WiFiAdapter - rechtermuisknop : stuurprogramma bijwerken - automatisch naar bijgewerkte programma's zoeken.
  5. Thuisgroep en andere ellende

    Dat weet ik niet zo zeker. Alleszins kan het geen kwaad de laatste drivers van je WiFi interface te installeren, gezien je Linksys de laatste (en beste!) standaard hanteert : WiFi ac Mode, met de beste transfersnelheid tot nu toe. Niet alle WiFi interfaces kunnen hier goed mee omgaan. Je hebt inderdaad wel een goed AP gekocht.
  6. Thuisgroep en andere ellende

    OK Theo, goed begrepen. Mss. ondertussen in computerbeheer, netwerkkaart : nagaan of je WiFi interface wel over de laatste updates beschikt.
  7. Thuisgroep en andere ellende

    Ik denk dat het bij u spookt ! Nee hoor, grapje. Als andere apparaten jouw Linksys AP zien moet jouw laptop hem eveneens kunnen zien (ongeacht of er Internet mee verbonden kan worden, dit is een ander paar mouwen). Dus : korte of lange draad verbonden is, op dit ogenblik, van geen belang, immers jouw laptop "ziet" het AP niet; vermoedelijk bestaat er een probleem op jouw laptop. Probeer eens opnieuw op te starten na nagegaan te hebben of jouw laptop in Windows je Linksys vindt : onderaan rechts, rechtermuisknop op het WiFi symbool, netwerk- en internetinstellingen openen, dan naar WiFi, dan naar beschikbare netwerken. Zie je nu je Linksys? Zo ja, probeer er mee te verbinden.
  8. Thuisgroep en andere ellende

    En Theo, komt het goed?
  9. Thuisgroep en andere ellende

    Misschien! En ook een verdere eventuele fout kan opgelost worden.
  10. Thuisgroep en andere ellende

    Ik stel voor dat -vanaf nu - stegisoft je verder helpt. Good luck !
  11. Thuisgroep en andere ellende

    Ik denk dat je er zeker zal in slagen het AP ook in de studio te laten werken. Als het AP werkt in de woonkamer moet het evengoed, via je UTP kabel, ook verderop kunnen functioneren. Een test die je zeker moet doen is je AP aan het uiteinde van de UTP verbinden (dus in de studio), en na 30....120 sec nagaan of het groene lampje onderaan het AP oplicht. Dan weet je zeker of de UTP-verbinding werkt, en dat er geen probleem is met je "bakje", ik veronderstel een switch of Hub, waarvan graag ook het merk en type?. Eens zeker dat er geen verbindingsproblemen zijn kan dan het AP opnieuw ingesteld worden. En ditmaal met hetzelfde SSID + paswoord van de Proximus router. Hierdoor introduceer je "roaming" in je gehele huis, dwz. dat je bijvoorbeeld met je mobiel kan wandelen tussen de woonkamer en de studio; je mobiel zal dan automatisch overschakelen op het sterkste signaal van de twee (Proximus router of Linksys Access Point), en idem : je printer, laptops enz. : zullen automatisch verbinden met het beste signaal. Je AP is daarenboven ook uitgerust met 5 GHz wat de situatie alleen maar kan verbeteren. Laat maar iets weten. PS : Indien je alsnog je AP in de vuilbak zou willen werpen zijn er hier zeker kandidaten om hem gratis af te halen!
  12. Thuisgroep en andere ellende

    Het doet mij plezier te lezen dat je installatie gelukt is; als je met je mobiel een goede verbinding krijgt met je netwerk zou dat even goed moeten werken met je laptop / PC en printer. En heb je een goede koop gedaan!
  13. Thuisgroep en andere ellende

    Dat zou nochtans moeten werken, weliswaar na 30.....120 seconden. Weet dat jouw AP een ingebouwde CPU heeft, en dus moet rebooten. Als het lampje onderaan de plug groen flikkert betekent dit dat er data verstuurd resp. verzonden wordt. Wil je mij ook eens merk en type opgeven van de router waarmee je AP verbonden werd?
  14. Thuisgroep en andere ellende

    Is van geen belang.....maar je zal er misschien beter van slapen als het op Amsterdam, Brussel enz. ingesteld wordt. En inderdaad, best (na wijzigingen) terug heropstarten.
  15. Thuisgroep en andere ellende

    Dat lijkt mij correct. Kijk ook eens na of het lichtje onderaan je AP (aan de RJ45 stekker) constant groen is? Of eventueel groen flikkert? Dan weet je meteen of je AP verbonden is met je router.
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×