Ga naar inhoud

Javascript in Greasemonkey (Firefox)


Faziri

Aanbevolen berichten

Hallo, ik had graag wat hulp gehad met een simpel javascriptje.

Ik heb Firefox met de Greasemonkey extensie, die mij toelaat scripts te gebruiken om bepaalde webpagina's totaal te veranderen, zoals door nieuwe knoppen te plaatsen en zo. Jammer genoeg hebben ze op school niet door dat javascript nét een ietsje handiger is dan Word en bijgevolg moet ik hier dus maar om hulp vragen...:argh:

Ik zou een script moeten hebben dat op een bepaalde webpagina in een textbox een bepaalde tekst automatisch invoert, 2 regels onder wat ik aan het typen ben.

Meer bepaald, het moet in een PM (personal message) een soort handtekening zetten, 2 regels onder wat ik typ. Eventueel gebeurt dit met een extra knopje waar ik op druk als mijn bericht af is, maar (voor zover ik toch iets weet van computers e.d.) zal dat knopje niet gaan omdat de cursor dan niet meer in het tekstvak staat... Hoe ik het script laat weten dat de handtekening moet ingevoegd worden, maakt niet echt uit zolang het niet té omslachtig is.

Het aanpassen van de tekst van de "handtekening" en het aantal regels die er tussen de cursor's huidige locatie en de handtekening moeten, zal ik zelf wel aanpassen indien nodig, zoveel weet ik wel van javascript. :ciao: Ook de url van de pagina waarop het moet werken kan ik zelf wel doen, hoewel Greasemonkey de gewoonte heeft dit in het script te laten opnemen:

// ==UserScript==
// @name           Signature
// @namespace      Signature
// @include        http:// ....
// ==/UserScript==

Bedankt voor de hulp en als ik nog wat details moet geven, vraag je het maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb nog niet echt scriptjes geschreven voor greasemonkey. Maar kun je niet gewoon in je script iets zetten zoals:

var handtekening = 'hier je handtekening';

var tekstvak = document.getElementById('id').value;

document.getElementById('id') = tekstvak + handtekening;

Ik weet dat zoiets (dit is even snel geschreven) wel werkt in JavaScript. Alleen de sneltoets ctrl+s zal niet werken, want dit is de sneltoets voor het opslaan van de pagina.

Je zou die 'functie' desnoods onder een knopje kunnen zetten of iets dergelijks.

Laat het even weten of je hier iets mee kan ;)

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleszins een begin, en de ctrl+s is maar een voorbeeld... Het mag eender welke toetsencombinatie zijn die een beetje voor de hand ligt.

Alleen, ik zal het maar even duidelijk zeggen, van die javascript-commando's/functies/wat dan ook versta ik zo goed als niks. Alleen die zaken als "var dit en dat" kan ik zelf wat aan veranderen.

Dit hier bijvoorbeeld is Chinees voor mij...

var tekstvak = document.getElementById('id').value;

document.getElementById('id') = tekstvak + handtekening;

Ik neem aan dat ik de 'id' moet vervangen door iets dat met het tekstvak of zo te maken heeft, maar ik heb echt geen idee... En ik weet ook niet hoe ik dit aan een toetsencombinatie moet toewijzen. Het enige dat ik kan proberen is de functies uit een script dat me toelaat het spel met het toetsenbord te besturen te kopiëren, maar dat zal 9/10 wel mislukken.

Echt, het moet niks anders zijn dan een script dat bij het indrukken van een of andere toetsencombinatie simuleert dat ik een tekst intik. De cursor staat dan nog in het tekstvak, dus door moet niets speciaals voor in het script staan.

Feitelijk een soort van na-aperij van ctrl-v waarbij het "klembord" altijd dezelfde tekst bevat, als dat het duidelijker maakt.

Toch bedankt voor de reactie, ik begon al op te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou kijk... het is niet zo simpel om zoiets te schrijven, het zal wel mogelijk zijn hoor. Maar dan zou je het script eerst moeten laten controleren wat het ID van het tekstveld is. Staan er meerdere Tekstvelden, heeft hij meerdere ID's en moet er weer een controle in komen.

Mag ik vragen om welk spel of website het gaat?. Ik kan dan daar een account voor maken, en het voor je PROBEREN te maken. Bijvoorbeeld wanneer je een berichtje (PB of IGM) naar iemand stuurt dat er automatisch jouw handtekening in komt te staan.

Laat het even weten, dan kijk ik er eventjes naar.

Groeten,

leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.