Ga naar inhoud

Hoe kan ik mijn antivirus testen?


kape

Aanbevolen berichten

  • Reacties 137
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zo'n testcode wordt bijvoorbeeld vrijgegeven door een antivirus ontwikkelaar, of in dit geval European Institute for Computer Antivirus Research, waarbij de code voldoet aan bepaalde malafide kenmerken/definities.

Zelf dergelijke codes gaan schrijven is niet voor iedereen weggelegd anders stond het internet er waarschijnlijk vol mee.

Probeer verder niet overal korte losse vragen te gaan stellen maar onderbouw je vraag een beetje met eventueel hier en daar een bronnetje of het opzoekwerk dat je al verricht hebt. Dit is geen specifieke opmerking voor deze post maar een algemene tip. Dat maakt het voor iedere gebruiker fijner om te beantwoorden ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...
  • 1 jaar later...
  • 3 jaren later...
11 uren geleden, Highlander zei:

Is gratis beveiligingssoftware altijd voldoende om je pc goed te beschermen?

Met het woordje 'altijd' er in is het antwoord: neen. (maar dit antwoord geldt ook voor betaalde versies: je hebt steeds de 'zeroday-bedreigingen': dingen die pas gemaakt zijn - door de AV's niet direct ontdekt zijn, en waartegen natuurlijk (even) ook geen bescherming aangemaakt werd.

11 uren geleden, Highlander zei:

Is gratis beveiligingssoftware voldoende om je pc goed te beschermen?

Als je de vraag zo zou gesteld hebben, zou ik zeggen : ja.

Zoals wel eens meer gezegd wordt: de grootste beveiligingsbedreiging zit  vòòr het beeldscherm :xd:.

Zelf maak ik al een jaar of twintig gebruik van een freeversie (nog nooit een betalende AV gehad) en 'k heb tot hiertoe (voorzichtig spreken :) ) nog geen virus op mijn systeem gehad.

 

De vraag is steeds: hoever wil/moet je gaan met jezelf te beveiligen? (geldt ook i.v.m. je verzekeren tegen brand, natuurrampen,...)

Uiteindelijk ga jij het voor jezelf moeten uitmaken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.