Ga naar inhoud

windows start niet meer op


lobovitz

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn computer niet meer wil opstarten, nadat ik gisteren een aantal programma's heb laten draaien om hem schoon te maken. Die programma's heb ik erop gezet nadat ik deze site heb bekeken HOE UW PC GRATIS ONDERHOUDEN & BEVEILIGEN. Ik heb avast als bescherming draaien en heb de stappen 4, 6, 7, 8 en 9 op de comp. gezet en uitgevoerd.

Als volgt uit het zich:

Tijdens het opstarten krijg ik de keuze uit:

veilige modus

veilige modus met netwerkmogelijkheden

veilige modus met opdrachtprompt

laatst bekende juiste config (recente instellingen die werkten)

windows normaal opstarten

Normaal gesproken kies je dan voor het laatste. Maar ik heb ze allemaal uitgeprobeerd. Hij blijft maar telkens vastlopen en dan moet ik opnieuw proberen en dat lukt ook niet. ...

ik probeer hem nu vanaf cdrom op te starten maar dat lukt ook niet en krijg ik ook het zelfde verhaal te zien. Hij krijgt zelfs de mogelijkheid niet om op welke wijze iets op te starten.

Ik hoor graag van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik ken veel van computer maar wat daar staat heb ik mijn wenkbrouwen flink moeten optrekken.

Ook 11 en 12 kan niet tenzij je bij comodo firewall opgeeft om geen antivirus te installeren.

Waar daar staat is letterlijk en figuurlijk overdreven en daarbij staan er programma bij die ik nog niet kent.

Je bent gestopt bij 9

Dat is een register reiniger maar ook die programma ken ik niet.

Mogelijk had die te veel verwijdert waardoor XP niet meer opstart.

Je had laatst bekende juiste config moeten nemen.

Maar die had je overgeslagen en nu gaat dat niet meer.

Hebt je in de bios CDrom of DVDrom als eerst boot ingesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was begonnen met laatste bekende configuratie, die deed het niet toen heb ik alle andere mogelijkheden geprobeerd.

Ik heb de cdrom als eerste boot ingesteld.

Ik heb net de stroom er even afgehaald en ben nu al wat verder. Start nu op via cdrom met winxpschijf erin en krijg het volgende te zien:

Welkom bij setup

-druk op enter als u win xp wilt installeren

-druk op R als u winxp installatie wilt herstellen of repareren

-druk op F3 als u setup wilt afsluiten zonder xp te herstellen

Ik heb op R gedrukt en heeft schijfconfiguratie onderzocht, dan kom ik in de herstelconsole waar bij waar staat typ exit als u herstelconsole wilt sluiten en opnieuw wilt opstarten en dan het volgende

C:\>

Welk commando moet ik hier achter typen om verder te komen

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb fixboot gedaan en heeft dat hersteld en daarna exit toen kreeg ik de volgende tekst

"druk oop een toets als u de computer vanaf cd-rom wilst opstarten

NTLDR is missing, Press any key to restart"

als ik dan op een toets klik krijg ik steeds dezelfde tekst te zien pfff dit valt niet mee

---------- Post toegevoegd om 12:47 ---------- Vorige post was om 12:42 ----------

Probeer zo eens:

cd windows

enter

staat het nu zo c:\windows>

nee dat lukt niet de opdracht wordt niet herkend er blijft

C:\>

staan.

Er staat dab typ HELP voor een lijst met ondersteundende opdrachten

aangepast door lobovitz
iets vergeten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.