Ga naar inhoud

windows start niet meer op


lobovitz

Aanbevolen berichten

Als je xp herinstalleerd over je bestaande xp, verlies je geen data, enkel kan het zijn dat je programma's opnieuw moet installeren omdat die soms data in de systeemmap van windows zet.

even wachten, ik geef de procedure

---------- Post toegevoegd om 15:21 ---------- Vorige post was om 15:15 ----------

start op met xp- installatiecd

kies enter om door te gaan met installatie (eerste keuze)

druk op f8 om akkoord te gaan

kies de c-partitie druk op enter

(protest als ander bestuursysteem gevonder wordt)

druk op c om verder te gaan

kies geen wijzigingen in huidige bestandsysteem

druk op enter

kies L om map van bestaande windows te gebruiken.

controle start van de schijf en het verwijderen van de bestanden uit de windows -map (c:\windows)

dan worden de nieuwe bestanden overgezet.

en wordt windows opnieuw geinstalleerd.

---------- Post toegevoegd om 15:23 ---------- Vorige post was om 15:21 ----------

ik doe nu deze procedure in een virtuele omgeving (sun virtualbox) en wacht nu op Windows die de installatie uitvoert.

ik zal mogelijke stappen nog berichten

Ik zie nu weer wat raars.

Ik had paar weken geleden mijn c schijf vergroot met 20Gb omdat ik wat weinig ruimte naar 40Gb, nu wil ik op C zetten en zie ik dat de C-partitie op fat staat en helemaal vol is nog maar 2mb ruimte over. Hier snap ik niks van installeren lukt dus niet vanwege te weinig ruimte. Ik snap er niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

procedure van installatie volgen : taalinstelling, xp code invullen enz.

---------- Post toegevoegd om 15:32 ---------- Vorige post was om 15:31 ----------

netwerk = standaard

nog 25 minuten...

---------- Post toegevoegd om 15:38 ---------- Vorige post was om 15:32 ----------

dat is een andere zaak.

als er een uw c-partitie als fat is ingedeeld, kan het zijn dat er een fout is gebeurd tijdens het vergroten van de partitie en is de MBR (masterbootrecord) beschadigd en/of gewijzigd en daardoor werkt windows niet meer ( tijdens het opstarten wijst het bios naar de mbr om windows te vinden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

procedure van installatie volgen : taalinstelling, xp code invullen enz.

---------- Post toegevoegd om 15:32 ---------- Vorige post was om 15:31 ----------

netwerk = standaard

nog 25 minuten...

---------- Post toegevoegd om 15:38 ---------- Vorige post was om 15:32 ----------

dat is een andere zaak.

als er een uw c-partitie als fat is ingedeeld, kan het zijn dat er een fout is gebeurd tijdens het vergroten van de partitie en is de MBR (masterbootrecord) beschadigd en/of gewijzigd en daardoor werkt

windows niet meer ( tijdens het opstarten wijst het bios naar de mbr om windows te vinden)

Nee na het vergroten stond hij nog gewoon op ntfs want ik had nog genoeg ruimte, is dan op andere manier/tijdstip gebeurd, maar hoe kan ik dit nu verhelpen??

Ik krijg nu de keuze: "Druk op C als u wilt doorgaan en de geselecteerde partitie toch wilt gebruiken, Setup zal later alsnog nogmaals op bevestiging vragen voor dat de partitie opnieuw wordt geformatteerd"

EN

"Druk op ESC als u een andere partitie wilt selecteren"

Link naar reactie
Delen op andere sites

uw bericht kwam pas na mijn laatste bericht...

---------- Post toegevoegd om 15:48 ---------- Vorige post was om 15:47 ----------

als je nog terug kan, ik bedoel install verlaten....

heb installatie verlaten en zit nu weer in de herstelconsole en heb nu fixmbr gedaan en krijg een waarschuwing te zien:

Het lijkt erop dat deze computer een niet standaard of ongeldige MBR heeft.

Fixmbr kan de partitietabellen beschadigen als u doorgaat. |Hierdoor kunnen alle partities van de actieve vaste schijf ontoegankelijk worden.

Ga niet door als u geen problemen hebt met het verkrijgen van toegang tot het station

Weet u zker dat u een nieuwe mbt wilt schrijven?

PFFFFFFFF dit gaat mun pet teboven hoor dit durf ik niet, heb het idee dat ik in nog grotere problemen raak. Denk dat ik beter die boel kan formatteren maar ja ik wil nog wel die gegevens veilig stellen met ubuntu als dat een beetje te doen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eerst gegevens veilig te stellen met ubuntu, of een andere live-cd:

ik geef volgende link:

Hiren's Boot CD 10.1 and All Other Versions - HTTP Download

om een nieuwe bootcd te maken, gebaseerd op windows en niet op linux.

---------- Post toegevoegd om 16:03 ---------- Vorige post was om 16:03 ----------

zeker nog niet formateren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je hiren's boot cd gebruikt, kies dan mini-windows : daar vindt je explorer en andere bekende programma's

Die ubuntu was vanmiddag niet gelukt werd afgebroken ben nu met hiren bezig, moet hem opslaan en is nu bezig

Mini windows? dat zie ik dan cker als ik hem heb gebrand?

Heb hirensboot nu op cd staan en zou graag willen weten hoe ik 1 en ander moet aanpakken nu :)

aangepast door lobovitz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.