Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten



Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Welkom op PC Helpforum

  • Leden statistieken

    • Aantal leden
      40.006
    • Meeste online
      1.765

    Nieuwste lid
    Immesoete Patrick
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

    • Door CaptainRexCC
      Games die mijn PC makkelijk aankan, crashen na een willekeurige tijd met de error LiveKernelEvent 141. Dit zijn alle details in het crashreport:
      Problem Event Name:    LiveKernelEvent
      Code:    141
      Parameter 1:    ffff9c06041df010
      Parameter 2:    fffff80340d4c188
      Parameter 3:    0
      Parameter 4:    1ab0
      OS version:    10_0_19042
      Service Pack:    0_0
      Product:    256_1
      OS Version:    10.0.19042.2.0.0.256.48
      Locale ID:    1033
      Ik speel op een windows 10 pc die altijd up-to-date is, en mijn games zeggen vaak dat ik mijn videodrivers moet updaten, terwijl ik dat al de hele tijd doe. Ik heb dit probleem al drie jaar, kan iemand mij helpen?
    • Door pboyden
      Hallo,
       
      Ik gebruik een Lenovo Yoga 530 en een chromecast om mijn scherm te projecteren op een televisietoestel. Maar als ik mijn scherm en geluid deel, dan speelt het geluid zich ook af op mijn laptop met een versnelling van ongeveer 1 seconde. Dit is vrij storend. Hoe kan ik het geluid op mijn laptop uitschakelen en wel laten spelen op het televisiescherm? (Zoals eigenlijk een fysieke HMDI-kabel werkt, waarbij het geluid enkel op de televisie wordt afgespeeld).
       
      Alvast bedankt,
       
      Pieter 
    • Door LucasDMS
      Ik heb in zomer 2018 mijn eerst computer in elkaar gezet toen ik verschillende games begon te downloaden en te spelen kwam ik er achter dat bij verschillende spellen ik de voice chat niet kon horen of gebruiken bij games zoals: csgo en league of legends werk mijn microfoon perfect zonder enige problemen maar bij andere games zoals rainbow six siege en overwatch kan ik mijn teamgenoten niet horen of mee praten ik heb meerde oplossingen gezocht maar geen een heeft gewerkt vreemd genoeg als ik mijn headset in mijn hoofd beeldscherm steek kan ik opeens de voice chat zonder moeite gebruiken ik vroeg me af of een van jullie mij kon helpen alvast bedankt.
    • Door Vanessa_DB
      Beste iedereen,
       
      Ik ben sinds jaren klant bij Telenet en had volgende opstelling :
       
      Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch --> |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                                                                                                     2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                                                                                                     3) Smart TV
       
      De HP switch is er gekomen omdat vanaf de plaats waar de Telenet lijn binnenkomt en dus de router staat, ook nog andere toestellen staan die internet / connectie naar buiten/binnen nodig hebben. (o.a. een NVR toestel). Vanuit die plaats (dus vanaf de HP switch) is er slechts 1 netwerkkabel die naar de plaats loopt waar de digicorder en (Smart) TV en Linksys router staan. Op die plaats wordt die kabel aan een kleine 5-ports switch gehangen en vanaf die switch loopt één kabel naar de TV, één naar de digicorder en één naar de Linksys router. Blijkbaar was die kleine switch nodig omdat er anders niet van buitenaf aan de digicorder kon (Yello app ed.) ?!?
       
      Hopelijk is de opstelling een beetje duidelijk. Alles werkte wel op die manier. De digicorder én de NVR waren vanop afstand bereikbaar.
       
      Sinds vorige week heb ik nu ook Scarlet.
       
      Nu zal je je wellicht afvragen waarom in hemelsnaam twee ??
      Wel, ik werk nu ook zeer regelmatig van thuis uit en mijn werkgever wou een aparte provider (verbruik, boekhoudkundig, ...). We hebben er dus voor gekozen om de huidige Telenet installatie te behouden voor het werkgedeelte en Scarlet erbij te nemen voor het privé-netwerk.
       
      Op eerste zicht leek alles ook in orde toen de technieker vertrok.
       
      Maar ... vanaf de volgende dag ondervond ik problemen ... 
       
      Zeer traag netwerk. Nauwelijks of niet op WiFi netwerk (op eigen Linksys router) kunnen aanmelden. Digicorder én NVR niet meer bereikbaar van buiten uit. ...
       
      De technieker van Scarlet heeft vanaf de Scarlet (Proximus) router een kabel ingeplugd in de HP ProCurve. De decoder van Scarlet staat in de ruimte waar ook de Telenet DigiCorder staat. Vanuit de mini switch loopt dus nu ook een kabel naar de Scarlet decoder. De opstelling is nu als volgt : 
       
       
      Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch -->
      Inkomend internet op Scarlet router  (Wifi & interne ip adressen 192.168.1.***) --> HP ProCurveSwitch -->
       
                                        van daaruit dus                  |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                         2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                         3) Smart TV
                                                                                                                                                         4) decoder Scarlet
       
      De wijziging is dus ook dat de eigen Linksys router nu een ip-adres van de Scarlet router (192.168.1.x) heeft gekregen ipv voorheen van de Telenet router (192.168.0.x). Voor het verdere interne netwerk blijft de Linksys via hetzelfde ip adres (10.z.y.***) bereikbaar.
       
      Kortom, er komen twee internetverbindingen (Telenet & Scarlet) binnen op de desbetreffende routers die beiden via een LAN poort en kabel verbonden zijn met de HP ProCurve Switch.
      Vanaf de HP Procurve Switch lopen netwerkkabels naar andere toestellen in deze ruimte (zoals de NVR) én ook één kabel naar de andere ruimte waarin de Telenet Digicorder, Scarlet decoder, Smart TV en Linksys router staan.
      Op die Linksys router connecteren de prive toestellen (bv. pc's, portables en printer) meestal via de WiFi en die krijgen dus een 10.z.y.*** ip adres. 
       
      Is dit nu een goede opstelling (volgens de technieker wel). Gezien de problemen denk ik echter van niet, maar waar ligt het probleem dan ?
      Is het omdat alles vanaf de HP ProCurve Switch slecht over één kabel moet naar de andere ruimte, of doordat er twee inkomende internetverbindingen op de HP ProCurve Switch zitten, of is het helemaal iets anders of ... ??? Hoe kan ik dit probleem opgelost krijgen ?
       
       
       
    • Door Mike9090
      Normaal als je een koptelefoon in je pc doet komt er bij geluid dat je speakers of koptelefoon kan gebruiken en per apparaat je geluidsniveau kan aanpassen. Bij mij staat er geen koptelefoon als ik mijn koptelefoon aansluit maar het geluid speelt wel door de koptelefoon. Als ik mijn geluid op 0 zet en dan mijn koptelefoon er in doe blijft hij op 0 en moet ik hem naar 100 zetten en als ik hem er uit haal weer naar 0 omdat ik mijn speakers niet wil gebruiken. 
×
×
  • Nieuwe aanmaken...