Ga naar inhoud

Geen “betrouwbaarheidsgeschiedenis na systeemherstel?”


WaWa

Aanbevolen berichten

Kurt,

Ik accepteer wat je zegt. Behalve dit 'probleem', loopt mijn Windows zeer goed. Opstarten in 40 sec. Inclusief Google open (in de opstart file gezet). Nooit geen vastlopers en alles gaat zonder haperen. Sfc /scannow zegt dat er geen schendingen zijn. CCleaner zegt dat er niets te repareren valt, wat uitzonderlijk is. Daarom blijf ik hopen dat er iets kan gereset worden. De vraag is alleen of het hebben van die grafiek (wat ik wel graag had) de moeite loont om alles te resetten met bijv. One buttom recovery of iets anders)? Is dat geen 'overkill'? Ik kan ook wachten tot er iets erg gebeurt, dan ben ik wel verplicht. Nù eigenlijk nog niet.

In ieder geval waardeer ik jullie constante hulp, daar niet van. Het zou voor iedereen beter zijn geweeest het als opgelost te kunnen melden. Als dat niet zo is dan blijft het voorlopig maar 'as-is'. Niettemin blijf ik iedere suggestie waarderen.

Vriendelijke groeten.

aangepast door WaWa
update en correctie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb mijn laptop met windows 7 al 1 jaar en in die tijd heb ik nog ooit gekeken naar betrouwbaarheidsgeschiedenis.

Jij kijkt er alle dagen naar wat ik niet goed begrijp.

Het gaat erom dat de pc / laptop goed werkt. Punt uit.

Het zou veel erger en frusterend zijn als er werkelijk iets mankeert wat bij u niet het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kurt,

Stegisoft,

Jean-Pierre,

Drie reakties tegelijk..! Natuurlijk hebben jullie gelijk. Misschien hechtte ik er teveel waarde aan. Het was een beetje een wedstrijd met mezelf om de curve naar 10 te krijgen, wat overigens heel langzaam ging. Uiteraard zal ik dààrvoor alleen niet her-installeren. Ik zie wel dat anderen ergere 'problemen' hebben. Ik heb tijdens de ganse diskussie toch veel geleerd. Verloren is het zeker niet geweest. Zolang blijkt dat dit het enige is dat sukkelt, blijf ik eraf. Ik vreesde wel een beetje dat samen met dit, iets anders dat ik nog niet heb gebruikt, ook wel eens zou kunnen problemen geven. Optimisme is niet mijn beste kwaliteit, zo blijkt.

m.v.g.,

Goed WE,

Walter

aangepast door WaWa
snel antwoord op reakties
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste vrienden,

Door jullie suggesties op te volgen heb ik dieper in Windows moeten graven dan ooit. Hierdoor heb ik meer zelfzekerheid gekregen om te ‘experimenteren’ met Windows-functies. Uiteindelijk hèt verhoopte resultaat: de grafiek en de informatieve gebeurtenissen worden terug weergegeven in het onderhoudscentrum!

Twee extra ingrepen heb ik gedaan. Pas na de tweede heb ik terug een zichtbare en werkende grafiek: [4] en [5].

Uiteraard had ik eerst alles gedaan wat vroeger aangeraden werd, eventueel na het doorverwijzen naar een US-site en ook wouterskurt’s en anderen hun suggesties:

Zo gaat het dus:

[1] Run the system file checker tool. Check op http://support.microsoft.com/kb/929833 vooral voor: »sfc /scannow«. In dit artikel wordt beschreven hoe met het programma Controle systeembestanden (SFC.exe) ontbrekende of beschadigde systeembestanden in Windows Vista of Windows 7 kunnen worden hersteld. Gelukkig was hier alles in orde.

[2] Clear the reliability monitor History. Ik typte »eventvwr.msc« in het Start of het Uitvoeren venster (Windows key + R) gevolgd door »OK«. Ga via > Windows Logboek > rechts klikken op systeem >kies > Claer log > Claer.

[3] Wis twee map-inhouden van: ‘PublishedData’ en ‘StateData’: In Verkenner, via »Organiseren» Ik opende »Map- en zoekopties«, tab »weergave« en koos voor »Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven« dan »Toepassen«, »OK«. Opende Windows Verkenner en navigeerde naar C: \ ProgramData \ Microsoft \ RAC. Om een reservekopie van de Betrouwbaarheid Geschiedenis Data te maken: (Hoewel dit een optionele, niet verplichte, stap is, zal je niet in staat zijn om deze gegevens te herstellen als je geen back-up van deze gegevens hebt (Kopieer evt. de ’PublishedData' en 'StateData' mappen en plak ze naar een andere locatie als back-up – als je dat wilt – niet de mappen zelf verwijderen!). Als u dit wil overslaan, ga dan naar de volgende stap:

Open de map »PublishedData«. Selecteer alle bestanden in de map en klik op Delete. Open de map »StateData«.Selecteer alle bestanden in de map en klik op Delete

Sluit Windows Verkenner. Open 'Mapopties' en selecteer de ‘Verborgen bestanden en mappen niet weergeven’ en klik op OK.

Open het onderhoudscentrum, klik op Betrouwbaarheidsgeschiedenis om te zien of het nu is gereset. (het kan zijn dat u een gele balk ziet met de tekst dat het een paar uur gaat duren. Wees geduldig en wacht af (± 3 u).

Het is goed mogelijk dat het nu terug werkt. Bij mij toen, jammer genoeg niet. Daarom ben ik, vertwijfeld, verder gegaan:

[4] Veranderde de ‘eigenaar’ van het Logboek. In het Uitvoeren venster(windows key + R) Ik typte »eventvwr.msc« via Bibliotheek > Microsoft > Windows > RAC > Eigenschappen > geavanceerd > instellen > Service op »Local System« gezet.

Nog altijd had ik geen zichtbaar resultaat!

[5] In het boek van Menno Schoone “Installeren en optimaliseren van Windows 7” wordt geschreven hoe men de machtigingen van bestanden en mappen aan een gebruiker kan wijzigen/verhogen. Dit bracht mij op het idee om dit toe te passen op de map RAC en wel als volgt: via de Verkenner > Organiseren > map- en zoekopties > Weergave > Verborgen bestanden en mappen weergeven > toepassen > ok. Daarna in de verkenner genavigeerd naar C:\ ProgramData > Microsoft > RAC. Hierop rechts geklikt, gekozen voor > eigenschappen > Tabblad > Beveiliging > de groepen’ Iedereen’ en de groep ‘gebruikers’ volledig beheer gegeven.

En nu: de Betrouwbaarheidsgeschiedenis in het onderhoudscentrum werkt weer!

Nu maar hopen dat het blijft duren.

Groeten en bedankt voor de voortdurende hulp!

Walter

Goed om weten in Uitvoeren venster: eventvwr.msc = log boek | control schedtasks = taakplanner | in opdrachtprompt als admin. schtasks /query = nazicht alle taken

aangepast door WaWa
kleine correcties
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.