Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

De oorzaak is eigenlijk vrij simpel.

Al die icoontjes worden opgeslagen bij de tijdelijke internet bestanden. Als je die map leegmaakt, zijn ook de icoontjes verdwenen.

Ook de instellingen van deze map spelen een rol. Als je de bewaarduur van de tijdelijk internet bestanden hebt ingesteld op 60 dagen, zullen na 60 dagen de opgeslagen bestanden (en icoontjes) verwijderd worden. Als je de mapgrootte hebt ingesteld, zullen de oudste bestanden verwijderd worden als de limiet bereikt word.

Al wat je moet doen om dit op te lossen, is de bewuste webpagina opnieuw bezoeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit heb ik nog gevonden, wel zelf niet geprobeerd.

Het was van toepassing op oudere IE.

Maar zal nu nog in grote lijnen het zelfde zijn.

Wel veel werk om je icoon te behouden.

Het gaat om een speciaal bestand – favicon.ico – dat in de root van de website is neergezet. Internet Explorer kan dit icoon meenemen als u een url toevoegt aan de Favorietenlijst.

Als een website een FavIcon heeft,wordt dit trouwens ook getoond aan de linkerkant van de adresbalk. Een FavIcon kan op een gegeven ogenblik verdwijnen als de map met tijdelijke bestanden vanInternet Explorer wordt geschoond.Ook kan een FavIcon verdwijnen als het dermate lang in die map staat, dat het wordt overschreven door nieuwe gegevens. U wilt een FavIcon redden? Ga dan als volgt te werk:

Stap 1. Maak een speciale map aan op uw systeem.Bijvoorbeeld c:\windows\favicons\.

Stap 2.Ga naar een website die gebruik maakt van een FavIcon en neem deze website op in uw Favorietenlijst. U zult het zien: het FavIcon wordt netjes in het menu Favorieten neergezet.

Stap 3. Ga naar Extra en Internetopties. Op het tabblad Algemeen bij de sectie Tijdelijke internetbestanden klikt u op de knop Instellingen.

Stap 4. Klik in het venster Instellingen op Bestanden weergeven.

Stap 5.De map Temporary Internet Files zal nu verschijnen.Maak de map wat breder en klik het kopje Type aan met de linkermuisknop. De bestandenlijst wordt nu gesorteerd op type en u bladert naar de soort Pictogrambestand. Vervolgens zult u tegen een of meer FavIcon’s aanlopen.

Stap 6. Hebt u het FavIcon van uw keuze gevonden? Klik deze aan met de rechtermuistoets en kies de optie Kopiëren.

Stap 7. Ga vervolgens naar de eerder aangemaakte map c:\windows\favicons\. Klik hierin met de rechtermuisknop en kies Plakken. Het bestand dat wordt neergezet, geeft u vervolgens een naam die iets zegt over de bijbehorende website.

Stap 8.Open de menubalk Favorieten en klik het te bewerken item

aan met de rechtermuisknop. Kies Eigenschappen en geef vervolgens aan dat u het pictogram wilt wijzigen door op de knop Ander pictogram te klikken.Waarna u een verwijzing maakt naar het ico-bestand in de map c:\windows\favicons\.

Inderdaad, het is even werk maar dan hebt u ook wat.Op deze manier kunt u alle FavIcons van alle websites veiligstellen.En u zult zien dat ze vanaf nu niet meer verdwijnen na verloop van tijd.

Aan jouw of jet wil uitproberen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi bedankt, het is dus niet iets om ongerust over te zijn.

---------- Post toegevoegd om 12:01 ---------- Vorige post was om 11:54 ----------

Clarkie bedankt, maar ik heb Google schroom. Daar is bij extra, geen internet opties. Dus ik weet ook niet hoeveel dagen dit bewaard word. Bovendien kan ik jou advies ook niet uitvoeren. Exploier was duidelijker, maar deze is sneller.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.097
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    PatG
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Gast
      Door Gast
      Ik heb gisteren eenn beveiliging van,
      Microsoft Security Essentials gedownload
      en geinst.
      Weet iemand hier iets van.

• Door CaptainRexCC
      Games die mijn PC makkelijk aankan, crashen na een willekeurige tijd met de error LiveKernelEvent 141. Dit zijn alle details in het crashreport:
      Problem Event Name:    LiveKernelEvent
      Code:    141
      Parameter 1:    ffff9c06041df010
      Parameter 2:    fffff80340d4c188
      Parameter 3:    0
      Parameter 4:    1ab0
      OS version:    10_0_19042
      Service Pack:    0_0
      Product:    256_1
      OS Version:    10.0.19042.2.0.0.256.48
      Locale ID:    1033
      Ik speel op een windows 10 pc die altijd up-to-date is, en mijn games zeggen vaak dat ik mijn videodrivers moet updaten, terwijl ik dat al de hele tijd doe. Ik heb dit probleem al drie jaar, kan iemand mij helpen?
    • Door Joseph Van den Avont
      Ik heb onlangs een pc  via 2dehands.be en heb al meerdere keer met mijn bootable windows usb stick windows te installeren, maar steeds kom ik bij onderstaande scherm terecht bij het instellen van Windows. Dit vraagt om in te loggen met een email van dit bedrijf. Mijn vraag is, hoe kan ik dit omzeilen?

Vriendelijke groeten,
      Joseph

• Door Frank Vonk
      Hallo Allemaal, 
      Ik heb sinds een jaar een eigen site, die gehost is via Telenet. Ik koop er extra webruimte bij, en upload mijn bestanden via Filezila.
      http://www.frankvonk.be/
      Nu heb ik een tweede domijnnaam geregistreerd via dezelfde account. (www.zwerfkatboechout.be) Ik vroeg mij af, waarom ik daar geen ruimte aan kon toewijzen.
      Via de klantendienst hoorde ik dat dit normaal is, en ik mijn tweede site gewoon online kon zetten.
      Als ik echter met filezilla probeer om er bestanden op te zetten, kom ik echter altijd uit op mijn eerste site.
      Ik heb in de map rechts in filezilla zowel een map met www.zwerfkatboechout.be, alsook een map zwerfkatboechout.be.
      Ook is er een map public_html met diezelfde twee mappen erin (dus 4x om te testen).
      Toch staat de site op zwart. (this site can't be reached).

Weet er iemand hoe je meerdere domijnnamen/sites kan beheren bij Telenet?
      Groeten Frank

• Door bennieboef
      Hallo Allemaal,

Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
      Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

Hier de macro :

Option Explicit

Sub Find_DLD()
      Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
      Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
      Dim sSourcePath As String, currentpath As String
      Dim sDestinationPath As String
      Dim sFileType As String
      Dim sFileType1 As String

Dim bContinue As Boolean

bContinue = True
      iRow = 2

' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
      sSourcePath = "S:"
      sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
      sFileType1 = "prd."

' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
      While bContinue

If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
      Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
      AckTime = 1
      Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
      AckTime, "Hieperdepiep", 0)
      Case 1, -1
      Exit Sub
      End Select
      Else
      ' CHECK IF FILES EXISTS.

If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
      Else
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

End If
      End If
      iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
      Wend
      End Sub

Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlage :  bestand met macro.
      Controle dxf + kantprogramma.xlsm
  • Nieuwe aanmaken...