Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

Heey,

Ik heb een opdracht voor een bedrijf,

ik moet Elsevier BAS en VPB instaleren op 1 server,

en daarna moet ik met meerdere computers tegelijk in kunnen loggen en de software kunnen gebruiken, ( en dus zonder dat de programma's zijn geinstaleerd op de andere pc's)

Iemand bekend met Elsevier BAS en VPB ?

ik ben druk met de handleidingen door lezen maar hulp is welkom,,

Mvg,

Dennis Schraa

Elsevier BAS en VPB programma 2010

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

In deze handleiding staat het vrij duidelijk.

Je installeert Elsevier BAS op de server.

Dan moet men aanmelden op de server en klik op setup.exe en dan kiezen voor werkstation aanmelden.

Mogelijk kan je ook een snelkoppeling maken op de client pc.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

het begint langzamerhand een beetje opgang te komen,,

Maar, ik zit nog met 1 ding in gedachten,

op de server word alles opgeslagen, als 2 computers het zelfde bestand opent en alle 2 verschillende dingen wijzigen, en de eerste het opslaat en dan als de 2e klaar is het ook opslaat dan is de eerste toch zijn werk kwijt, omdat hier overheen geschreven word?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Nee.

Het werkt zo ongeveer:

Je werkt met dat programma en zodra je een record klaar bent wordt dat naar de database verzonden.

Moest en toevallig twee gelijktijdig aankomen dan zal de database eerst met de eerste doen en de andere even laten wachten maar dat is een fractie van een seconde.

Er zul dus geen conflict zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Ik ben een beetje bezig mee geweest weer,

Programma opent op de server 2 keer het zelfde bestand,

Dit kan met het programma zelf al wel,

Maar zoals ik al verwachte als ik 2 keer het zelfde bestand open bij 2 computers,

Dan slaat de 1 het op en de andere is in het zelfde bestand bezig en als dan de 2e het bestand opslaat dan is de gene die als eerste opsloeg de bewerking kwijt

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Dan is de database verkeerd opgebouwd.

Maar het is wel logisch als je in dezelfde record wijzigt dan wijzigt je ook van de andere.

In principe moet de tweede persoon een nieuwe record ingeven zodat de vorige blijft staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.984
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Sven Onderbeke
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Frans van wessel
        Geachte heer Karel ,
        Ik heb wimdows 7 ultimate 64 bits geinstalleerd en Systeem herstel en backup wekt niet.
        Heeft u daar een oplossing voor ?
        Met vriendelijke groet,
        Frans v. Wessel
      • Door travor
        Beste,

in onderstaande tabel vindt u de gegevens van mijn laptop.

Ik vroeg me af of ik in dit geval 2 schermen kan aansluiten op de mini displayports en terwijl mijn laptop scherm nog gebruiken.
        Eventueel zelf nog een 3e scherm via hdmi aansluiten?
        ik heb dus 1 x hdmi en 2x mini displayport.
        Zijn er eventueel andere mogelijkheden?

Alvast bedankt;

• Door Kelly6695
        Laptop valt uit tijdens (snel)typen

Ik had een probleem, ontstond uit het niets. Tijdens het (snel) typen viel me laptop ineens in slaapstand. Ik wist niet waardoor het kwam en het was echt super vervelend. Gezocht in Google naar oplossingen en niets kunnen vinden (in eerste instantie). Vandaar dat ik dit bericht ook plaats want ik heb de oplossing gevonden. 

Tijdens een chatgesprek met Windows werd er gedacht aan een software probleem, we probeerde een aantal dingen maar niets hielp. Het moest dan wel een hardware probleem zijn. Ik heb nog een tijdje gezocht op Google en vond het artikel wat mij gered heeft van heel veel problemen en kosten. 

Het bleek namelijk dat ik een magnetische armband droeg wat ervoor zorgde dat de slaapstand in de laptop werd geactiveerd. Armband afgedaan en probleem opgelost!

Met dank aan: https://www.baswijdenes.com/portfolio/laptop-goes-to-sleep-while-typing/ 

Ik wilde dit graag met jullie delen.
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.