Ga naar inhoud

dvd branden met windows movie maker


blueflyer

Aanbevolen berichten

Ja, al die termen he....harde schijf opsplitsen is wel goed...heb ook iets vernomen dat extra investeren in grafische kaart de processor minder belast....wat doet die kaart feitelijk?

Alvast bedankt voor antwoord

Willy

Om het eenvoudig mogelijk uit te leggen; een te trage videokaart met te weinig ram kan minder beeldbewerkingen/s doen.

Als deze op sommige momenten niet kan volgen moet het ramgeheugen tijdelijk data stockeren.

Zit dat ram ook vol, dan moet windows het virtueel geheugen ook nog aanspreken, dat is een stukje van de harde schijf, en alles vertraagt erdoor.

Als je videokaart voldoende snel is en genoeg ram heeft (250mb is geen luxe meer, met de steeds verder stijgende beeldkwaliteit) gebeurt de beeldbewerking volledig via de grafise kaart, en de rest van de pc blijft op volle snelheid verder werken.

Ik heb wel gelezen dat een quadcore processor voor particulier nutteloos is, dat zou enkel nog effect hebben als de pc als server is opgesteld.

Dus als je nog een paar pc's eraanhangt kan je die kopen, maar een goede dualcore is ook meer dan voldoende.

Een 4ghz vind je reeds vanaf 60 euro (enkel de processor natuurlijk)

Zo een quad komt op het 4dubbele.

Dat laatste heb ik wel enkel ergens gelezen he.

Spreek er nog eens over met je pc boer, da's zekerste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het vast...kan nu duidelijke vraag lanceren naar de 'boer' pc.....

Hartelijk dank.

Om het eenvoudig mogelijk uit te leggen; een te trage videokaart met te weinig ram kan minder beeldbewerkingen/s doen.

Als deze op sommige momenten niet kan volgen moet het ramgeheugen tijdelijk data stockeren.

Zit dat ram ook vol, dan moet windows het virtueel geheugen ook nog aanspreken, dat is een stukje van de harde schijf, en alles vertraagt erdoor.

Als je videokaart voldoende snel is en genoeg ram heeft (250mb is geen luxe meer, met de steeds verder stijgende beeldkwaliteit) gebeurt de beeldbewerking volledig via de grafise kaart, en de rest van de pc blijft op volle snelheid verder werken.

Ik heb wel gelezen dat een quadcore processor voor particulier nutteloos is, dat zou enkel nog effect hebben als de pc als server is opgesteld.

Dus als je nog een paar pc's eraanhangt kan je die kopen, maar een goede dualcore is ook meer dan voldoende.

Een 4ghz vind je reeds vanaf 60 euro (enkel de processor natuurlijk)

Zo een quad komt op het 4dubbele.

Dat laatste heb ik wel enkel ergens gelezen he.

Spreek er nog eens over met je pc boer, da's zekerste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.