Ga naar inhoud

Xbox 360 controllers aansluiten op PC


Beroe7

Aanbevolen berichten

Hallo,

overlaatst probeerde ik met een vriend het spel "Sonic & SEGA All-stars Racing"

te speler via split screen mode, zodat we tegen elkaar konden spelen.

We slaagden er niet in om de gewone gamepad te activeren via de start-button (we probeerden dit met twee verschillende gamepads)

Na enig opzoekwerk concludeerden we dat we een officiële Xbox 360 controller nodig hebben. We zijn vervolgens op zoek gegaan om tegen een relatief lage prijs eentje aan te kopen. We zijn terechtgekomen op volgend zoekertje via Kapaza: 2 Xbox360 controllers:1wireless=20,1usb=15, Computers, Antwerpen | Kapaza

Mijn vraag voor jullie: zijn beide controllers van het zoekertje aansluitbaar aan de PC, wat heb je er eventueel nog nodig voordat het werkt (drivers die ik uiteraard zelf zal moeten downloaden en installeren).

Ik heb reeds een e-mail verzonden naar de verkopen met dezelfde vraag, die antwoordde dat volgens hem de controllers enkel voor Xbox 360 zijn.

Alvast bedankt,

Beroe7!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

hier vind je de nodige info.

Ben je 100% zeker dat de controllers origineel zijn van Microsoft en geen after-market versie ?.

Bij een originele controller is een cd met drivers meegeleverd, downloaden kan ook via hoger vermelde link.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp kan je dus elke Xbox 360 controller gewoon voor de PC gebruiken (drivers zijn ver vereist). Het kan zijn dat het niet werk voor het Sonic spel, maar dan moet ik even dat programmatje downloaden en de toetsen instellen. Het spel van Sonic werkt ook enkel via toetsenbord OF de originele Xbox 360 controller. Dus er zijn geen specifieke Xbox 360 controllers voor PC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp kan je dus elke Xbox 360 controller gewoon voor de PC gebruiken

Elke zou ik niet durven te zeggen...een originele Xbox-controller is van het merk Microsoft .

Met een originele zou het moeten lukken, staat duidelijk vermeld dat ze geschikt zijn voor pc en Xbox.

Een controller die "geschikt" is voor een Xbox is dus niet noodzakelijk een originele en heeft mogelijk beperkingen in gebruik, daar dien je rekening mee te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me een aantal maanden aan Xbox360 controller aangeschaft met draad(€35 nieuw). Deze was speciaal bedoeld voor de pc en zat dus ook een installatie cd bij. Nu wou ik samen met een vriend uittesten of wat tegen elkaar konden spele, zodus bracht hij zijn Xbox360 controller mee die draadloos werkt maar ook een mogelijkheid heeft om de draad aan te sluiten op de xbox360 om de batterijen op te laden. Nu had hij deze draad meegebracht en zijn controller via die draad aangesloten op een USB poort. Mijn pc herkende de gamepad zelfs niet.. En de mijne wel(dit waren beide officiële Microsoft Gamepads). Dus ik zou er toch mee oppassen en misschien 2nieuwe kopen met draad die toch vrij goedkoop zijn om zeker te weten.

Ok, bedankt, ik zal anders eens een kijkje nemen in een winkel om er zelf een nieuwe te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.