Ga naar inhoud

Hardeschijf Crash


Gast patrickmh

Aanbevolen berichten

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je de volledige grootte tijdens de installatie van Windows XP gebruikt, in schijfbeheer is ongeveer de helft van je harddisk verdwenen :hmmmm:

Een 60GB IC35L060AVER07-0 is een IBM HD of Hitachi als ik het goed heb.

Heb je iets gewijzigd aan de jumpers op de HD?

Kun je bij de instellingen van de jumpers iets vinden van Cap limit of iets dergelijks?

Misschien heb ik zo nog een HD liggen, zal eens kijken of ik ze kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,

Ik heb totaal geen ervaring met de worden waar jij het allemaal over hebt, ik weet alleen dat mijn C schijf 60 gig groot is en dat na de instalatie ruim 30 gig verdwenen was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiervoor zul je de pc kast moeten open maken, aan de achterkant van je HD zie je het volgende

post-24526-1417704436,9638_thumb.png

IDE interface connector is waar die platte brede kabel zit.

Daarnaast zie je Jumperblock staan, daar zitten van die kleine connectors op om de pinnetjes in een bepaalde vorm door te verbinden, kun je zeggen op welke pennetjes bij jou de jumpers zitten?

Toen je Windows XP geïnstalleerd hebt, heb je het toen gedaan zoals in klik> dit topic is uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,

Ik heb al vaker XP geinstaleert op mijn pc op de zelfde schijf,altijd ging het goed behalve 3 a 4 dagen geleden.

EN jah ik heb xp geinstaleert zoals het ook aangegeven staat bij dat topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Clarkie,

Ik heb gedaan wat jij zei, hij heeft niks kunnen vinden of gemaakt/gerepareert.

Na me pc opnieuw te hebben opgestart heb ik nog steeds mijn 60 gig niet terug :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je reeds eerder XP op deze schijf geïnstalleerd hebt lijkt het me niet aan de jumpers te liggen.

Standaard zitten deze op G-H en A-B beide verticaal.

Wordt je HD tijdens het booten goed herkend door je BIOS?

Loop de instellingen voor de detectie van je HD eens na in de BIOS staat deze op AUTO?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,

Tijdens de instaltie heb ik alleen de stappen gevolgt via de CD-ROM, ik heb nergens aangezeten.

Alleen snap ik de regel hieronder niet.

Loop de instellingen voor de detectie van je HD eens na in de BIOS staat deze op AUTO?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het ooit meegemaakt dat er BIOS instellingen gewijzigd waren na een syteemcrash, de BIOS had ik eerder beveiligd met een wachtwoord om dit te voorkomen. Vreemd maar een verklaring had ik er niet voor daar enkel ik toegang had tot de BIOS van de betreffende pc.

Met het nakijken en overlopen van diverse instellingen kunnen we misschien dingen uitsluiten.

De kans is groot dat er een defect aan je HD is maar om dit met zekerheid kunnen te zeggen kunnen we deze instellingen overlopen en nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.