Ga naar inhoud

Hardeschijf Crash


Gast patrickmh

Aanbevolen berichten

Gast patrickmh

Dasle,

Ik vind alles prima, alleen mij moet er dan wel uitgelegt worden met wat ik moet doen en hoe ik het moet doen en waar ik het moet doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je pc opstart krijg je normaal gezien een BIOS POST scherm te zien.

Een voorbeeld hiervan zie je in de volgende afbeelding.

post-24526-1417704444,2546_thumb.png

In bovenstaand voorbeeld zie je achter IDE Channel 0 Master : SAMSUNG SP2504C VT100-33 staan.

Dit is een harde schijf van Samsung van 250GB.

Als het goed is zou bij jou tijdens het starten van je pc daar IC35L060AVER07-0 kunnen staan.

Het kan ook achter IDE Channel 1 Master staan. Dit is afhankelijk hoe je pc geconfigureerd is.

Het is mogelijk dat deze vermelding al dan niet word vooraf gegaan door bijvoorbeeld IBM of HITACHI of misschien wel een ander merk.

Wil je eens controleren wat er bij jou vermeld wordt?

Groetjes Dasle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd de schijf word wel degelijk goed herkend door je BIOS.

Dan gaan we een kijkje nemen in je BIOS.

Start je pc en tijdens het opstarten druk je meermaals op de Del toets van je toetsenbord.

Hierdoor kom je in de BIOS Setup van je pc zoals in de volgende afbeelding.

De afbeeldingen komen uit een handleiding van jou moederbord.

Als eerste zul je het tabblad MAIN tegenkomen

post-24526-1417704445,9564_thumb.png

Wat ons nu interesseert heb ik rood omlijnd, staat hier AUTO achter?

Wat wit word weergegeven is op het moment geselecteerd.

Met de pijltjes toetsen navigeer je nu naar Primary Master en druk op enter waarna we volgend scherm te zien krijgen.

post-24526-1417704445,9973_thumb.png

Schrijf je de gegevens die hier worden weergegeven op en vermeld deze in je volgende bericht.

De onderstaande zou ik graag willen weten.

Cylinders

Head

Sector

CHS Capacity

Maximun LBA Capacity

Multi-Sector Transfers

PIO Mode

Ultra DMA Mode

Als je klaar bent druk je op de Esc of Escape toets en je beland terug in het tabblad MAIN zoals in de eerste afbeelding.

Druk nu op F10 en dan krijg je de vraag

Save to CMOS and exit en dan typ je N en druk op enter

Je pc start nu opnieuw op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,

Bij de eerste afbeelding staat hij bij mij niet op auto, waarom weet ik niet maar hij staat al zolang ik me pc al hebt op iets anders.

Dit is de eerste afbeelding.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/16/1308246826-730.jpg

En dit is de 2de afbeelding met aldat informatie.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/16/1308246951-080.jpg

Nogmaals bedankt voor je hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooohh sorry, was dit topic even uit het oog verloren :dong:

Bij de eerste afbeelding zie je het niet op AUTO staan maar daar word je HD herkend, in de volgende afbeelding kun je zien dat de instellingen voor je HD automatisch worden ingevoerd.

Bij Secondary Master zie je AUTO erachter staan, de detectie staat op automatisch maar vind geen aangesloten apparaat. Dit is verder normaal.

Je HD word herkend door je BIOS als 33820MB drive???

Op de site van Hitachi is er een tooltje DFT waarvan je via de volgende link een .iso kunt downloaden welke je op een cd dient te branden. Download link >> dft32_v416_b00.iso

Sla dit bestand op op je pc en band deze .iso op een cd, start je pc op van deze cd en je krijgt volgend scherm.

In de volgende vensters kun je normaal gezien je muis gebruiken om opties te selecteren.

post-24526-1417704448,9502_thumb.jpg

Accepteer de gebruikersovereenkomst door op I Agree te klikken waarna we verder gaan in het volgende venster.

post-24526-1417704448,9891_thumb.jpg

In dit venster worden alle gevonden HD's getoond en de vraag of de device list correct is.

Als alle HD's worden weergegeven klik je op Yes en krijg je volgend venster.

post-24526-1417704449,3045_thumb.jpg

In bovenstaand venster selecteer je de HD die je wil testen.

Bij jou zal dit waarschijnlijk IC35L060AVER07-0 zijn en druk dan op Advanced Test.

post-24526-1417704451,7497_thumb.jpg

Je HD word nu aan een uitgebreide test onderworpen. Dit kan een tijdje duren.

In bovenstaand venster zie je in de rechterbovenhoek Capacity staan, welke grootte word er bij jou weergegeven.

Komen foutcodes uit deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,

Bedankt voor je reactie, geen probleem dat je mij bent vergeten kan iedereen overkomen haha.

Maar hellaas zit ik met 1 probleem ik kan niet branden en niemand in mijn directe omgeving kan branden.

Is er ook een andere mogelijkheid, zoals op een USB stick ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.