Ga naar inhoud

Hardeschijf Crash


Gast patrickmh

Aanbevolen berichten

Gast patrickmh

Dasle,

Na vele keren proberen is het eindelijk gelukt om met alleen schijf C optestarten.

Ik start dat progamma op, en jah inderdaad er is nog maar 1 schijf aanwezig.

Alleen ik stuit WEER op een probleem :(

Ik heb 3 screenshots gemaakt.

en bij de 3de screenshot gaat het fout.

je krijgt weer een error

Screen 1:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/29/1309324724-90.jpg

Screen 2:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/29/1309324724-951.jpg

Screen 3:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/29/13093247252.jpg

Echter naar mij idee is alleen mijn C aangesloten volgens de error niet ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Blijkbaar mag er per IDE poort maar één apparaat aanhangen, maar dat hebben we al bereikt.

Nu moet de harddisk van het systeem verwijdert worden om het tooltje zijn werk te laten doen, maar als je van deze harddisk opstart (om Windows te starten) kan dit uiteraard niet.

Je kan dit vergelijken met het veilig verwijderen van een usb-stick, als er bestanden in gebruik zijn krijg je de melding dat je de usb-stick niet kunt verwijderen. :hmmmm:

Dan hebben we 2 opties.

1 - Kun je deze harddisk in een andere pc hangen, heb je die mogelijkheid?

2 - Of als je op die andere harddisk een vrije partitie hebt zou je daar Windows XP op kunnen installeren, en dan vanaf die schijf het tooltje gebruiken daar dan je schijf IC35L060AVER07-0 niet in gebruik is.

Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn, ik hoor het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,

Bedankt voor je reactie,

Alle 2 de optie's gaan niet lukken, omdat iedereen hier een laptop gebruikt :S, en omdat ik mijn 2de schijf gebruikt als opslag, en omdaar windows op te zetten moet je toch de schijf formatteren???

Wat ik wel wil en kan doen is C schijf leeg halen, dus partitie verwijderen en formateren zodat hget mischien dan wel opgelost is???

ik hoor het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat ik mijn 2de schijf gebruikt als opslag, en omdaar windows op te zetten moet je toch de schijf formatteren???

Mocht je deze schijf onderverdeeld hebt in meerdere partities hoef je enkel de partitie te formatteren waar je Windows op zou zetten en niet de hele schijf.

Wat ik wel wil en kan doen is C schijf leeg halen, dus partitie verwijderen en formateren zodat hget mischien dan wel opgelost is???

Ben bang dat dit niet gaat lukken omdat je schijf in je BIOS gedetecteerd word als 32GB schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,

Nee mijn 2de schijf is niet verdeeld in partitie's. :(

Jammer dat oplossing 2 niet gaat werken dan, want ik vond/vind het zo vreemd, ik heb deze pc al heel lang, de schijfen

C: 60 GB

D: 200 GB

Hebben altijd gewerkt :(

Ik weet hellaas geen optie meer, mischien jij nog Dasle,

weetje wat jammer is dat ik geen ruimte van schijf 2 weg kan halen en bij 1 neer kan plaatsen :P:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig dat je schijf niet verdeeld is in partities, maar hier is misschien nog een mouw aan te passen.

Ja het is een vreemd gegeven dat je schijf na een installatie ineens kleiner is geworden.

Op diverse fora word dit probleem vermeld met zowel een nieuwe schijf als een gebruikte schijf.

Hier is moeilijk een touw aan vast te knopen omdat de oplossingen bij de één wel werken en de ander weer niet.

Een garantie dat je schijf weer de oude word kan ik je niet geven, we kunnen enkel alles proberen om dit weer recht te zetten.

Ik zal eens iemand hier vragen voor een goede manier om je hd te verkleinen zodat je er een partitie op kan maken, zodat je alsnog XP erop kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,

Bedankt, jah vreoger een half jaar tot een jaar geleden had ik wel 2 keer windows xp, dus op de 60 gb schijf en op de 200 gb schijf, toen ik de 200 gb schijf ging gebruiken als opslag, heb ik windows verwijdert.

Maar nog maals bedankt voor als je hulp ect :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens in dit topic: http://www.pc-helpforum.be/f182/partiele-c-schijf-vergroten-21942/

Je moet het natuurlijk een beetje aanpassen aan de situatie en in plaats van de C schijf te vergroten maak je een nieuwe logische partitie van de vrijgekomen ruimte. Om XP en die controletool te installeren volstaan 20 tot 25 GB.

Omdat je geen aanpassingen doet op de systeemschijf zal de pc waarschijnlijk niet herstart worden.

Misschien kan je met Partition Wizard ook de C schijf bewerken en de "verloren" ruimte recuperen.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via deze link kom je bij partition wizard uit.

je kan telkens in de rechterbovenkant van de pagina je taal wijzigen in het Nederlands (dutch).

de vertaling is soms iets minder.

Via deze link kan je de uitleg met afbeeldingen zien om je partitie te verkleinen/ vergroten, in jouw geval dus de C verkleinen.

Als je hier klikt zie je de uitleg om van je vrij gekomen ruimte een nieuwe partitie te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,Kweezie Wabbit,Clarkie,

Ik heb nog maar ongveer 13 gb vrij op mijn C schijf., hoeveel heeft windows nodig dan?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.