Ga naar inhoud

Hardeschijf Crash


Gast patrickmh

Aanbevolen berichten

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast patrickmh

Dasle,

Ik heb een partitie gemaakt op Schijf C van ongveer 6 gb groot.

Moet ik nu Windows XP instaleren via de CD?,dus pc opstarten via de CD ?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Kweezie Wabbit,

Haha dat kan natuurlijk ook nog, ik wacht even op Dasle op zijn andwoord, maar opzich is het zo aangemaakt zo partitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dient idd zoals kweezie wabbit al aangeeft ruimte vrij te maken op je D schijf en niet op je C schijf.

Sluit je pc af.

Trek de stroomkabel achter uit je pc, en steek de stroomkabel van je opslagschijf terug in de aansluiting mocht dit nog niet gebeurt zijn.

Steek de stroomkabel terug achter in de pc.

Start je pc terug op en ga via Start naar Deze computer, rechtsklik op je C schijf en kies Naam wijzigen en wijzig deze in b.v. Windows XPSP3 om later vergissingen zo goed als uit te sluiten.

post-24526-1417704467,7583_thumb.png

Maak dan ruimte vrij op je opslag schijf (WDC WD2000JB) zoals door de collega's al werd aangegeven.

Kopieer ook het tooltje van Atola Technology naar je opslag schijf zodat je het later makkelijk kunt terug vinden.

Leg je Windows XP installatie cd reeds in je CD/DVD station

Sluit je pc terug af. Trek de stroomkabel achter uit je pc

Verwijder nu de stroomaansluiting van de andere harde schijf IC35L060AVER07-0 !!

Steek de stroomkabel terug achter in de pc.

Start je pc en installeer nu Windows op de vrij gemaakte ruimte op deze schijf WDC WD2000JB.

Als de installatie afgerond is ga je via Start naar Deze computer, rechtsklik op je C schijf die zich nu op je opslag schijf bevind en kies Naam wijzigen en wijzig deze in b.v. Windows Test

Sluit je pc nogmaals af en trek de stroomkabel achter uit je pc.

Herstel nu de stroomaansluiting van de harde schijf IC35L060AVER07-0

Daar we maar één harde schijf per IDE kabel mogen hebben moeten we nu nog de IDE kabel uit je CD/DVD station halen en insteken op de WDC WD2000JB harde schijf waar je ook deze aansluiting dient uit te halen Je kunt deze kabel verwijderen door deze aan de zijkant met 2 vingers vast te nemen en voorzichtig een beetje heen en weer te bewegen zoals in de volgende afbeelding aangeduid(klik erop om te vergroten)

post-24526-1417704467,7886_thumb.jpg

Je zou dan op iedere IDE kabel één harde schijf aangesloten moeten hebben.

Steek de stroomkabel terug achter in de pc.

Start je pc op en waarschijnlijk zal je een menu krijgen waar je kan kiezen welke Windows XP je wilt starten.

Anders selecteer je de harddisk WDC WD2000JB. in je bios als eerste opstart schijf

Selecteer de eerste en start deze Windows install en ga via Start/Deze computer en kijk naar de naam van je C schijf.

Is deze Windows Test voer dan het tooltje uit en kijk of je de defecte harde schijf kan herstellen.

Is de naam van je C schijf Windows XPSP3 start dan de pc opnieuw op en selecteer de ander Windows XP installatie.

Mocht je vragen of wat dan ook hebben stel ze gewoon voor je verder gaat.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,

Vandaag ff lekker bezig geweest met de pc, al jouw stappen 1 voor 1 opgevolgt, en het is gelukt heb een 2de windows op mijn gehheugenschijf gekregen.

uiteindelijk dat progamma der opgezet waarmee je dan geheugen terug kon halen, en JAH hoor nu kon ik wel mijn C Schijf controleren.

maar helaas heeft dit niet mogen baten, ik heb even een printscreen voor je gemaakt.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/01/1309505755-980.jpg

Mischien weetje nog een andere oplossing?

Groetjes

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

:hmmmm: Ik vind het vreemd dat je schijf wordt weergegeven als 33,820 MB schijf.

Dit probleem gebeurt ook als de jumpers fout staan, maar het heeft voorheen altijd gewerkt.

In onderstaande afbeelding die ik reeds eerder had geplaatst zie je een bijna dezelfde schijf met de jumpers juist.

post-24526-1417704468,8163_thumb.jpg

Het zou een defect in de harde schijf kunnen zijn, printplaat van de schijf of misschien wel een corrupte firmware.

Ik weet het effe niet meer, spijtig maar mocht ik iets tegenkomen wat je probleem zou kunnen oplossen zal ik het alsnog hier neerzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patrickmh

Dasle,

Aan de jumpers heb ik nooit gezeten, dus ik snap het ook niet.

IK wil je wel hartstikke bedanken voor al je hulp,tijd en moeite die je in de fout/probleem hebt gestoken.

Nou moch je een oplossing tegen komen dan hoor ik het wel.

P.S kan ik mijn DVD/CD-Rom weer aansluiten?

En moet ik de partitie met windows nog ff laten staan of kan ik die verwijderen?

NOGMAALS hartstikke bedankt :-)xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.