Ga naar inhoud

Blijkbaar schalen mijn frames zich ... dit is NIET mijn bedoeling, wie weet raad?


Aanbevolen berichten

Jurgen,

dank je, ik heb het net meteen bekeken, ... ik zie daar waar je 'links' intikte (dus linkse van de drie frames naast mekaar) dat er vervolgens een ruimte zit tussen deze en de inhouddiv, zodat ook de derde frame te ver komt te staan, ... Hoe los ik dit op?

Ik vind het schitterende dat je dit even voor me hebt nagekeken, ... mijn dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gebruik je Internet Explorer of Firefox? De code die ik heb geschreven is enkel getest op de browser Chrome en daar sluiten alle div's op elkaar aan.

Zoals ik eerder al zei is het niet altijd even makkelijk werken op de manier die jij voor ogen hebt met je div's. Als je het echt wil op die manier ga je wat moeten experimenteren met de afstanden(in pixels) van alle div's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IE ...

verdorie, ... ik wil mijn bezoekers liefst zo weinig mogelijk tot last zijn op vlak van hun browser, vele mensen zijn al wat ouder etc, ...

Wat ik bvb ook niet zo goed begrijp is die wrapper in de code, ... ik zie dat daar een breedte werd ingesteld van 800px bvb, kan je hier een woordje over kwijt aub? Daar ik alle andere divs in feite heb ingesteld op een breedte van 900px, ... de code die je me doorgaf en de css erbij geven trouwens volgend resultaat bij mij in IE. Hierbij een screenshotje, ... Het staat dus ook niet geheel in het midden van het scherm ... Het bezorgd me dus kopbrekens ...

Screenshot in IE; http://www.impressus.be/dennis/screenshotjurgen.jpg

Misschien dat we hier wat mee kunnen?

aangepast door fenna79
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik voor een "losser" ontwerp kiezen. Daarmee bedoel ik een ontwerp waarbij je niet te veel moet prutsen om geen overlappingen te krijgen van je div's. Ik ben geen expert op vlak van html en css, dus misschien bestaan er wel elegantere oplossingen voor je probleem.

In bijlage staat een screenshot van een ontwerp dat ik eens heb gemaakt, misschien is dat iets voor jou. Aan de hand van het kleurgebruik kan je duidelijk zien waar de verschillende div's zich bevinden.

Uiteraard kunnen de div's nog worden verplaatst.

post-7171-1417704463,348_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijk hou ik niet zo van borders ...

wat ik me afvraag, als je mijn ontwerp (waarbij idd nog veel slordigheden inzitten) bekijkt, hoe staat dit dan voor u, via uw browers crhome, in mekaar??? De Beatrijsroedel

Komt het verschil met mijn explorer beter uit als mijn site bvb NIET in het midden staat? Dat als ik dus verder zou werken in de trent van het voorbeeld dat ik dus al eerder maakte (link hier net boven), ... Zou dat interessanter zijn voor de verschillende browsers? Ik denk niet dat mijn divs mekaar overlappen, als ik ze effectief zeg van jij staat op zoveel pixels van links en jij op zoveel pixels etc ...? Of ben ik nu helemaal het noorden aan het kwijtraken, ...? Het lijkt mij een verschil in het gecentreerd staan van het geheel, ... Maar zo wou ik een mooie site bekomen, maar als de browsers daar een rol in gaan spelen, ...

Wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kleuren in mijn voorbeeld zijn enkel om duidelijk aan te tonen uit hoeveel "delen" mijn voorbeeld bestaat. Als ik slechts één kleur neem als achtergrond dan krijg je een webpagina waarvan je denkt dat deze uit één deel bestaat en dan krijg je een veel mooier resultaat natuurlijk.

Je eerste voorbeeld, zonder te centreren, geeft zowel in chrome als internet explorer(8) quasi hetzelfde resultaat.

Problemen met browsers die de code verschillend interpreteren zijn niet altijd uit te sluiten. Met de nieuwe versie van HTML, versie 5, zou dit wel gaan verbeteren.

Een goede website die ik vaak heb gebruikt om iets bij te leren is de volgende: http://www.sceneone.nl/.

Daar leer je stap voor stap een website maken via html en css en wordt ook het idee van het centreren uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tnx jurgen, ... ondertussen heb ik alweer een andere poging gedaan, via iemand die zich meldde bij me. Hierbij staat de site geheel gecentreerd in het midden!!! En dit werd getest in: IE oude versie, IE nieuwste versie, Opera, Safari, Chrome, ... en allen gaven zo goed als hetzelfde resultaat!

Ik zal de code hier nog posten, maar heb even wat dringendere zaken te doen. De code is nog niet gesplitst (css - html), maar ik zag wel al dat er ook nu twee keer een doc type en twee keer een titel in stond, ... dat zou ik nog ns moeten laten nakijken, want ik weet niet welk doctype ik dus moet houden (laten staan) en welk ik moet wegdoen.

Ik tracht( de code asap te plaatsen, mss zijn er andere mensen die er op die manier ook iets aan hebben (of eruit leren).

komt er dus nog aan, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft, ... u bent snel in uw reactie!!! De vernieuwde (aangepaste) versie stond nog niet onlie ook niet

Ik heb deze nu wel even online geplaatst, maar dan ook met een aangepast adres!

Kan u deze eens bekijken aub? Link: ---> De Beatrijsroedel

Nogmaals, heb ik de file nog niet gescheiden naar een aparte css file, maar dat komt nog.

Ik had graag even geweten hoe ik hier een code kan neerzetten (ik zie niet waar ik dit moet doen, maar blijkbaar moet ik hiervoor bepaalde tags gebruiken en de code daar tussen kleven?) Zo kan ik voor Jürgen ook even de code plaatsen. Dank.

Voor mij is het wel opmerkelijk, dat als ik goed kijk naar mijn codering ik nergens 'position' kan terugvinden??? Maar hier geeft de codering dus wel alles correct weer. Firefox is nog een open vraag, ...

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had graag even geweten hoe ik hier een code kan neerzetten (ik zie niet waar ik dit moet doen, maar blijkbaar moet ik hiervoor bepaalde tags gebruiken en de code daar tussen kleven?) Zo kan ik voor Jürgen ook even de code plaatsen. Dank.

Ik heb de code reeds gezien ;-) .

Er staat toch maar één doctype in? Als je nu de css en html nog van elkaar kan scheiden kan je beginnen aan de inhoud van je website.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.