Ga naar inhoud

Onbekend Netwerk - geen internet meer enkel lokaal


Egnal

Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ga naar netwerkcentrum

Klik op netwerkverbinding beheren

Klik op draadloos en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik nu op tcp/ipv4 en dan eigenschappen.

Vul in:

IP = 192.168.0.10

subnetmasker : wordt door windows ingevuld

standaard gateaway = 192.168.0.50

Open uw browser en typ 192.168.0.50

Komt je dan in uw access-point?

Best in netwerkverbinding beheren tijdelijk lan verbinding tijdelijk uitschakelen met de rechtermuisknop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ik heb het geprobeerd zonder die lan verbinding uit te schakelen.. aangezien ik em niet vond.

ip's ingegeven zoals gevraagd en dan in browser ip ingegeven.

Dan krijg ik een loginschermpje . dit is dus waarschijnlijk het loginscherm voor mijn accespoint ?

zover zit ik dus al

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het acces point staat in "bridge" mode. Dat wil zeggen dat het zelf actief IP adressen uitdeelt. In uw configuratie kan dat niet werken omdat er geen "router" functie in uw netwerk zit.

Het accespoint moet passief blijven, dus in access point mode (of hoe men het ook noemt bij dit type.

Als u kunt inloggen op het access point, dan kunnen we dat warschijnlijk wel oplossen.

Kunt u mij het exacte type van het D link acces point opgeven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er goed uit.

Download de handleiding

Herstart de modem en indien ook aanwezig de switch

Doe nu zoals in bericht 12 had gedaan.

Als je klaar bent dan kan je terug IP en DNS op automatisch zetten.

Dan zou je internet hebben.

Als D-link switch van het type DES-1005 is dan is het geen betrouwbaar router.

Je kan best een nieuwe kopen indien uw budget dat past.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik snap er eigenlijk niets meer van. Sinds gisterenmiddag werkt mijn internet op mijn PC opnieuw.

Terwijl ik niets gedaan heb aan mijn PC of laptop..... Ik heb ondertussen al de meeste programma's terug op mijn PC geinstalleerd en ook al mijn updates voor windows gedaan. Dus momenteel surf ik dus terug gewoon op mijn PC.

Er zijn wel een paar dingen die me zijn opgevallen:

Als ik mijn netwerkcentrum open zie ik dat mijn netwerk terug een andere naam heet namelijk "netwerk" terwijl er voordien, toen ik geen internet had: "onbekend netwerk" stond. Toen kon ik deze naam ook niet veranderen (zie beginpost) terwijl ik dat nu wel weer kan.

Ook stond het netwerk weer ingesteld als een " openbaar netwerk" .... terwijl ik het eerder ingesteld had als particulier.

Onder delen en verkennen staat alles uitgeschakeld

post-25568-1417704493,3966_thumb.jpg

Ik heb nu dus blijkbaar weer wel internet , maar mijn instelling zijn volgens mijn allesbehalve correct (voor netwerk).... ik weet niet meer wat nu wel goed is en wat niet . Ben ik nu beveiligd of niet :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je bent niet beveiliigd vrees ik.

Het probleem is een combinatie van het telenetmodem, en het acces point.

De manier waarop het nu werkt is niet stabiel omdat je configuratie ieder keer veranderd wanneer ofwel telenet, ofwel een toestel bij u zelf een netwerk verandering veroorzaakt.

Het is dus puur toeval, dat het nu werkt, maar veilig is het zeker niet, en stabiel ook niet.

Het is ook de reden dat u steeds "nieuw netwerk" te zien krijgt, het adres van de gateway of van het accespunt veranderd steeds.

Ik denk dat ik hier nog wel ergens een schemaatje heb waar ik het mee kan verduidelijken, ik kom hier zo snel mogelijk op terug.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap nog altijd niet wat mijn acces point met dit probleem van mijn andere pc te maken heeft. Het is toch vanaf de switch dat mijn internet verdeelt wordt naar mijn (probleem)-PC met kabel en naar mijn acces-point (laptop).

En met mijn lap-top (via acces-point) heb ik tot nu toe toch altijd internet gehad ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.