Ga naar inhoud

Voorwaardelijke opmaak kopiëren


magicstefan

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik wil in Excel 2010 de voorwaardelijke opmaak kopiëren. Mijn bijlage maakt duidelijker wat ik zou willen.

[ATTACH]12760[/ATTACH]

Voor J1 tot L1 heb ik een voorwaardelijke opmaak gemaakt, wanneer het getal kleiner is dan F1, het vak groen kleurt.

Nu wil ik deze regel doortrekken naar de volgende rijen, met dit verschil dat cel F1 niet vast blijft staan, maar mee oploopt (voor regel 2 moet F2 de verwijzingscel zijn).

Als ik dit nu kopieer blijft F1 in al mijn regels voor voorwaardelijke opmaak staan.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast bedankt

Voorwaardelijke opmaak.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de $ wegdoen bij uw regels van voorwaardelijke opmaak

gewoon Celwaarde < F1

post-484-1417704517,7685_thumb.jpg

Wanneer je op de derde rij gaat staan van jouw getallen, en je roept voorwaardelijke opmaak op, dan zal excel nog steeds F1 laten zien, maar in feite is dat dan Celwaarde<F3. (zie afbeelding hieronder). Maar jouw dollartekens moeten zeker weg! Dollartekens wil zeggen: "hou de rij/kolom vast, en pas rijen/kolommen niet aan bij gebruik vulgreep" .

post-484-1417704517,8262_thumb.jpg

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.