Ga naar inhoud

Externe harde schijf wordt niet meer herkend door computer en laptop


Irish2

Aanbevolen berichten

Dit duurt geloof ik nog wel even. Ik ben bezig op mijn werk pc, en hier aan mijn kant van de wereld (op de Antillen) zit de werkdag er nu op. Ik laat hem gewoon doorgaan, en dan zie ik morgenochtend wel of t gelukt is. Ben ik er morgen jullie tijd ergens in de middag weer. Bedankt in elk geval tot nu toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]13760[/ATTACH]

Formatteren is gelukt! (geloof ik) Wat is mn volgende stap?

We zijn er bijna. ;-)

Nu dient je schijf nog een stationsletter te hebben.

Indien dit nog niet gebeurt is, klik dan weer in schijfbeheer op je bewuste schijf en kies stationsletter toekennen of wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege een stroomstoring werk ik vandaag thuis, op mijn laptop. Kan ik die stationsletter ook hier toewijzen? Of moet ik het hele proces dan opnieuw doen op mijn laptop?

---------- Post toegevoegd om 13:17 ---------- Vorige post was om 13:11 ----------

Ik sluit de schijf net aan op mijn laptop en hij herkent m meteen :-) Mijn laptop noemt het nu de G-schijf. Is het dan nog nodig om een stationsletter toe te wijzen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe kent de PC waarop je nu de externe schijf nog aansluit zelf een stationsletter toe.

Sluit die schijf aan op je laptop en kijk of die herkent wordt.

Controleer dan ook of er een stationsletter toegekend wordt, anders probeer je via schijfbeheer.

Let ook altijd op als je de externe schijf ontkoppelt van je PC of laptop dat je eerst de hardware veilig verwijderd.

Dit doe je door in de buurt van je klok ( rechts beneden) op het daarvoor bestemde pictogram te klikken en te kiezen voor veilig verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.