Ga naar inhoud

1300 bestanden die allemaal in een map moeten, deze map moet naam van bestand krijgen


tippy

Aanbevolen berichten

Hello,

Ik heb zo'n 1300 bestanden in een map staan. Deze zouden allemaal in een map moeten staan en deze map dient de naam van het bestand te krijgen.

Ik las iets van batchfiles? is dit hiermee te doen? of heeft er iemand een ander idee??

Hoop van wel want heb na 200 mappen aan te maken al een serieus stijve arm...:dong:

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo tippy,

dat is doenbaar. Het vraagt enkele stappen, en enkele inlichtingen van jou.

Moet de extentie van die bestanden ook in de naan van de map staan?

Dus bijvoorbeeld in de map "Muziek" heb je 1300 liedjes staan: songs1.mp3, song2.mp3, song3.mp3 enzovoort.

Wil je 1300 mappen met namen als song1 of song1.mp3 (in elke map komt dan natuurlijk het liedje waaraan de naam ontleend is)

Welke versie van Excel gebruik je?

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo tippy

Daar vreesde ik al voor toen je Office 10 schreef. Windows 7 ondersteund namelijk een commando dat ik nodig heb niet, een dat Windows XP wel had.

Vista weet ik niet, maar dit speelt ook geen rol.

Ik kan het toch wel doen, maar het is wat meer werk...

Voor vandaag zal dat wel niet meer lukken want ik wil het eerst zelf proberen hier bij mij.

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo tippy,

hier kan je al mee beginnen:

Ik weet niet in welke map je bestanden staan. Geef dit even door. dus zoals dit: C:\Gebruikers\naam\mapnaam (ttz, het volledige pad.)

Download en installeer Download Karens Directory Printer for Windows 7 free - Windows 7 Download .

Open Karen's en selecteer het tabblad "Save to Disk. In "Select a folder" selecteer je de map met je bestanden die je wil afdrukken (opslaan). Zet de instellingen zoals in het voorbeeld hieronder.

post-30266-1417704717,9867_thumb.gif

en klik op de knop "Save to Disk"

Je krijgt nu de keuze waar je het bestand wilt en welke naam. kies maar Bureelblad en als naam Karen.txt

Morgen verwerken we deze lijst naar mappen.

Slaapwel.

Beerke10

aangepast door Beerke10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo tippy,

als al je bestanden een extentie hebben van 3 tekens dan is het klaar en kan je in 1,2,3, al je mappen aanmaken en de bestanden er in zetten met 1 klik.

Maar als er verschillende extenties zijn, of alle extenties zijn bvb 2 tekens lang, dan moet je me dat laten weten.

Tot straks,

Beerke10

aangepast door Beerke10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.