Ga naar inhoud

Hotmail/MSN Messenger

Delen

Aanbevolen berichten

Ik kan sedert een paar weken niet meer inloggen op MSN Messenger en blijkbaar zen ik de enige niet. Boosdoener zou een update zijn van Microsoft die een aantal weken geleden automatisch werd geuploaded naar mijn PC. Mijn email adres en wachtwoord worden juist ingevoerd, maar na een tijdje krijg ik de foutmelding 8100030d. Even googelen leert mij dat ik via een opdracht in de ms dos prompt de cache dient te ledigen via de instructie

ipconfig/flushdns, maar dat geeft geen resultaat. Ik vraag me af of er nog anderen met het Messenger probleem worstelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit alle programma's van Windows Live Essentials (Messenger, Mail, Photo Gallery, enz...) af en ga via start (Windowsknop links onderaan) naar configuratiescherm --> programma's --> programma's en onderdelen --> een programma verwijderen.

Zoek in deze lijst (alfabetisch) de Windows Live Essentials, klik er met rechts op en kies dan voor Alle Windows-live programma's repareren.

Na deze actie start je je pc opnieuw op en check je of dit je probleem heeft opgelost.

post-20447-1417704731,8086_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie, helaas is het probleem niet opgelost. Via een omweg (Microsoft Skydrive) kan ik wel inloggen op hotmail, maar de Messenger applicatie vanuit Skydrive opstarten lukt niet. Via de "normale weg " (dus dubbelklik op de Messengericoontjes op het bureaublad) kan ik ook niet inloggen, steeds verschijnt de foutmelding 8100030d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag RonnyEggermont,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost en hoe ! Ik kon niet meer inloggen op MSN Messenger sedert 22 december 2011. Dat was toevallig ook de dag dat ik de app MSN Messenger van mijn Android GSM had verwijderd. Ik stelde mij dus de vraag of dat soms de oorzaak niet kon zijn, alhoewel dit op het eerste zicht ver gezocht is. Dus om toch maar zeker te zijn downloade ik vandaag opnieuw de app MSN Messenger op mijn Android mobiel toestel, en tot mijn niet geringe verbazing kan ik opniuew zonder problemen inmloggen op MSN Messenger op mijn desktop. Iemand verklaring, want dit is toch wel heel kras !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of MSN gesyncd wordt tussen mijn android gsm en pc. Wat ik wel weet dat er een rechtstreeks verband is tussen de app op mijn gsm en het al dan niet inloggen op MSN op mijn desktop. Immers zodat de app wordt verwijdert van mijn android toestel kan ik niet meer inloggen op desktop. Je zou denken dat synchronisatie de oorzaak is, maar mijn dochter, die een andere account heeft bij MSN, kan ook niet op inloggen op mijn desktop als de app niet langer op mijn gsm staat. Een vreemde historie, ik zou dit probleem even willen voorleggen aan Microsoft, de vraag is natuurlijk welke dienst ik daarvoor moet contacteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag RonnyEggermont,

Heb je contact opgenomen met Microsofthelpt?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Delen

• Nieuwe aanmaken...