Ga naar inhoud

Pc loopt regelmatig vast.


black85

Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik merk wel nog problemen met windows verkenner, of bvb met kladblok te openen. Als ik wou opslaan, werd alles afgesloten door een fout. Ook ondervind ik nu problemen met het surfen op internet. (zowel met IE als met Chrome) Meerdere verschillende websites geprobeerd maar ze lopen vast.

aangepast door black85
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad en pak het ZIP bestand uit.

  • Open de map "EmsisoftEmergencyKit" en dubbelklik op "Start.exe"
  • Klik nu op "Emergency Kit Scanner" u krijg nu een melding dat het is aanbevolen om eerst te updaten sta dit toe door te klikken op "Ja"
  • Als de update gereed is en de melding "Update process is succesvol afgerond" verschijnt klikt u op "menu" en dan op "Scan PC"
  • Selecteer de optie "Diep" als deze niet standaard al zo is ingesteld.
  • Klik Nu op de knop "Scan" en doe verder niets op de computer tijdens het scannen, deze scan kan een geruime tijd in beslag nemen dus wacht dit geduldig af.
  • Het venster met de waarschuwing over een verhoogd risico kunt u sluiten als de scan gereed is.
    Opmerking:
    Als u deze melding ziet.
    C:\Documents and Settings\username\Bureaublad\ComboFix.exe/$0\List.bat Verwijderd Virus.Win32.HTML!IK
    Wanneer het bestand in het venster met scanresultaten staat kun je rechtsklikken op die detectie en kiezen voor "Versturen als vals alarm (False Positive)".
  • Zorg ervoor dat alle gevonden items zijn aangevinkt en druk dan op de knop "verwijder geselecteerde" u zal nu de volgende melding krijgen maar klik hier op "Ja"
    Als het verwijderen gereed is klikt u op de knop "View report" en selecteert u het tekstbestand van deze scan met de naam zoals: a2scan_110730-111615.txt
  • Plaats de inhoud van dit LOG bestand straks in uw volgende bericht.
  • Herstart nu de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gescand en geen problemen gevonden:

Emsisoft Emergency Kit - Versie 1.0

Laatste Update: 15/03/2012 14:57:47

Scaninstellingen:

Scantype: Diepe Scan

Objecten: Geheugen, Sporen, Cookies, C:\, D:\

Scan archieven: Aan

Heuristieken: Uit

ADS Scan: Aan

Scan gestart: 15/03/2012 14:59:11

Gescand

Bestanden: 124304

Sporen: 405875

Cookies: 20

Processen: 42

Gevonden

Bestanden: 0

Sporen: 0

Cookies: 0

Processen: 0

Registersleutels: 0

Scan Geëindigd: 15/03/2012 15:49:55

Scantijd: 0:50:44

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mogen we nu malware als oorzaak van het vastlopen wel definitief uitsluiten. Wil je eens - tijdelijk - je Bitdefender uitschakelen. Doe het - voor alle veiligheid - zonder internetverbinding. En bekijk dan eens of je tijdens het werken nog tot vastlopers komt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder internetverbinding ook nog vastlopers. Bij het kladblok (alleen als ik wil opslaan, maar niet elke keer) Voorts krijg ik ook vaak een schermpje in beeld als ik iets wil openen: windows verkenner werkt niet meer, er wordt een oplossing gezocht. Dit gebeurd ook nie de hele tijd maar af en toe. Met het surfen op internet, loopt zowel IE als Chrome nog af en toe vast.

Ik heb ook gemerkt dat ik geen back up meer kan maken (7.5Gb vrij, Dus te weinig vrije ruimte) Ik zie dat er een systeemkopie 20Gb ruimte inneemt. kan ik hier iets aan doen?

aangepast door black85
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eens op deze manier.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Geef het overzicht van de resultaten in een volgend bericht. (bvb met een afbeelding van het opdrachtprompt)

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.