Ga naar inhoud

Computer met Vista crasht voortdurend


Wimmos

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb sinds enkele maanden een computer overgenomen van een vriend, die volledig geherformatteerd werd, en waar nu windows Vista Home Premium opstaat.

Ik krijg sinds dan af en toe een vervelende automatische restart, nadat volgend scherm is verschenen:

post-8932-1417704818,6817_thumb.jpg

Na heropstarten krijg ik dit scherm:

post-8932-1417704818,7874_thumb.jpg

Dit gebeurt praktisch altijd net na eerst opstarten van de computer (na een minuut of 2, dus ondertussen kan ik wel al wat aanklikken of openen), waarna dit scherm verschijnt en de computer vanzelf heropstart.

Dit gebeurt ook bij het bekijken van bepaalde websites (bvb www.vanbelgie.be) waar hij continu heropstart. Verder lijkt het ook af en toe voor te komen bij het bekijken van youtube clipjes, maar soms ook wanneer ik gewoon in Word of Powerpoint bezig ben..

Daarnet gebeurde het 3x toen ik de foto’s van het blauwe scherm probeerde te uploaden naar de computer..

Ik ben dit echt beu.. wat kan ik hier aan doen, behalve dan alles opnieuw herinstalleren?

PS Misschien nuttig om te vermelden: nadat ik de computer had geherformatteerd en enkele gegevens er had op gezet, heb ik pas gebruik gemaakt van Partitionmagic of dergelijke, om mijn schijf in partities in te delen... ik vermoed dat ik dit probleem toen reeds had, en dat het niet daardoor veroorzaakt werd, maar zal wellicht niet geholpen hebben...

Hartelijk dank!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zijn op die PC ook de nodige drivers ( chipset, videokaart, geluid....) geïnstalleerd om de hardware goed te laten werken?

Staan er gele driehoekjes in je apparaatbeheer?

Ik kreeg de computer nadat mijn vriend hem reeds voor mij geherformatteerd had, hij zei me dat ik er enkel nog Office op moest zetten toen. Zou het inderdaad kunnen dat dit probleem veroorzaakt wordt doordat hij een bepaalde driver niet geinstalleerd heeft?

Er staat een driehoekje: Networkadaptors => Microsoft ISATAP Adaptor en bij overige apparaten => SM-buscontroller.

Deze gewoon installeren? Ik wacht liever even bevestiging af voor ik teveel ga prutsen :)

---------- Post toegevoegd om 14:24 ---------- Vorige post was om 14:22 ----------

Er staat overigens bij Networkadaptors:

Dit apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat benodigde stuurprogramma's niet kan laden. (Code 31)

Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is.

De SM-buscontroller kan ik blijkbaar wel gewoon installeren als ik dat zou wensen. Het is een ander geel signaal, eigenlijk geen driehoek :)

Beschrijving:

Het apparaatstuurprogramma is geïnstalleerd, maar er is een probleem opgetreden tijdens het uitvoeren van de software. Foutcode: 31.

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:

C:\Users\Wim\AppData\Local\Temp\DMI609E.tmp.log.xml

C:\Windows\inf\nettun.inf

Lees onze privacyverklaring:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien een merk pc geef dan merk, model en modelnummer door.

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In apparaatbeheer rechtsklik je op Microsoft ISATAP Adaptor en kies Installatie ongedaan maken.

Je zal de computer opnieuw moeten opstarten en na de start zal deze Microsoft ISATAP Adaptor opnieuw worden geïnstalleerd.

Lost dit je probleem op met de Microsoft ISATAP Adaptor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.