Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn tante heeft op haar laptop een programma staan (easy computing pc drukkerij) nu wil ik dit programma ook op haar tower pc zetten. Het probleem is dat ze de installatie cd-rom kwijt is.

Is er een manier waarop ik het programma van haar laptop kan branden en dit op haar Tower kan zetten?

Met vriendelijke groeten

Keppetje

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Vind beetje zot van da opnieuw te kopen als ze het liggen heeft. Ze heeft het uitgeleend aan iemand maar weet niet meer aan wie... er bestaat toch een mogelijkheid om dit progje van de laptop te halen???

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

er bestaat toch een mogelijkheid om dit progje van de laptop te halen???

Als je een programma installeert, worden er sleutels toegevoegd aan het register van Windows. Dus zomaar het programma kopiëren naar cd of externe harde schijf is moeilijk. Soms lukt het wel, als het programma geen registerwijzigingen heeft uitgevoerd in het register. Dan moet je op zoek in de verkenner naar de juiste map waar het programma geinstalleerd is, en deze map gewoon kopieren naar je externe harde schijf (of cd). De kans dat het programma zal werken is klein, omdat bijna elk programma wijzigingen aanbrengt in het register. Ik hoor je nu misschien denken: "dan kopieer ik het register mee", maar zo werkt het niet, omdat het register van elke computer anders is. Je zou de specifieke sleutels van het programma uit het register kunnen importeren op de andere computer, maar dan ben je veel te lang bezig.

Ik vind het net als Stegisoft beter dat je het programma opnieuw koopt, dan heb je ineens een betere versie die meer kan (en actueler is!)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Keppetje, je hoeft niet te twijfelen aan hetgeen Stegisoft zegt.

1. Je kunt een geïnstalleerd programma inderdaad niet kopiëren om op een andere computer te installeren.

2. Als je een programma koopt is dit meestal maar één licentie die je op slechts één computer mag installeren. De Cd uitlenen of het programma op een 2e computer installeren is dus illigaal, tenzij anders vermeld in de licentievoorwaarden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Als het programma op een nieuwe pc van dezelfde eigenaar wordt geherinstalleerd, is het mogelijk legaal, tenzij duidelijk in de gebruiksovereenkomst staat dat het programma slechts op één computer mag geinstalleerd worden.

Er bestaat blijkbaar een programma PC Mover die blijkbaar wel programma's kan overzetten, maar ik heb het programma nog nooit in actie gezien. Het programma PC Mover is ook niet goedkoop:

Laplink® Software - PCmover - Automatically move PC applications to a new computer

aangepast door Kurtt

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Ok. Dan zit er niets anders op dan het programma opnieuw te kopen...

Nu ik toch bezig ben kan ik het maar beter vragen, hé. De laptop is Windows vista en als ik er de laser printer op aansluit vind hij het juiste stuurprogramma niet... Ook die cd-rom vind ze niet... via de site van HP vind ik het juiste stuurprogramma niet... De printer is een HP laserjet CP1025...

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Eigenlijk is dit een andere vraag, en moet je deze apart stellen, maar ik zal je antwoord geven :)

Is het een:

- HP Laserjet Pro CP1025 Color Printer

of HP Laserjet Pro CP1025nw Color Printer

Kijk eens goed op de printer en zeg de EXACTE benaming.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

HP LaserJet CP1025 color

Dat is de exacte benaming die op de printer staat. Er staat geen pro of zo voor. Maar als ik op de pc ga kijken, waar hij geïnstalleerd is, staat er: HP LaserJet Professional CP1020 series

---------- Post toegevoegd om 13:54 ---------- Vorige post was om 13:45 ----------

Het is de bedoeling dat we een uitnodiging, gemaakt in PC drukkerij, afprinten op de laserprinter. Het bestand dat opgeslaan wordt in dit programma is een .cfr bestand. Dit bestand kunnen wij niet openen op de tower pc omdat het programma niet aanwezig is. Is er een andere mogelijkheid om dit bestand te openen? De laserprinter wordt niet geïnstalleerd op de laptop, windows vista, waarom is de grote vraag...

Met vriendelijke groeten

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.984
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Sven Onderbeke
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door SAHAT
        Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.

Ik zou graag mijn contextmenu willen opschonen (zie bijlagen), alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen.
        Zo zou ik bijvoorbeeld graag "Kopiëren naar", "Snelkoppeling maken",  "Verwijderen" en "Op apparaat weergeven" uit mijn file context menu willen halen. Niet alleen de locaties die de pijltjes weergeven, maar de kopjes zelf ook.
        Uit mijn explorer context menu zou ik graag "Delen met" wilen verwijderen.
        Ook, indien mogelijk, dat een nieuw tekstdocument aanmaken (via explorer context menu) niet via "Nieuw --> Tekstdocument" gaat maar dat "Tekstdocument" gewoon in (explorer) contextmenu staat onder de andere opties.

Ik weet bijna zeker dat dit mogelijk is, maar hoe weet ik niet..

• Door JDAV
        Ik weet niet of dit ermee te maken heeft maar sinds ik mijn laptop op mijn stagebedrijf heb gebruikt (met de wifi daar) heb ik dit probleem. Ik probeer de scannen, en krijg dan de melding dat het programma is uitgeschakeld. Hopelijk kunnen jullie helpen en wordt het niet erger. Ik gebruik Windows 8.1, 64.
      • Door Frans van wessel
        Geachte heer Karel ,
        Ik heb wimdows 7 ultimate 64 bits geinstalleerd en Systeem herstel en backup wekt niet.
        Heeft u daar een oplossing voor ?
        Met vriendelijke groet,
        Frans v. Wessel
      • Door gwnAndy
        I am going to build a new pc verry soon, my old pc just has all of the files on one 1T hdd but i want to try an (M.2) ssd. I would like to only have the Windows folder on an ssd but not my other folders in the 'C:' drive letter (users, program files, program files (x86), ...) those i would like to have on an 2T hdd but still being in the same 'C:' drive letter, while i have tried many tutorials i can't find anything appropriate for what i would like to achieve. If you know how ik could achieve this please let me know.

tanks in advance
      • Door Indy De Jong
        Ik heb echt geen idee. 
        Al de methode geprobeerd van regback. Loop alleen al vast bij stap 1

c:\windows\system32\config 
          alleen hier zegt hij ..... path not found
        Bij me windows map op me D schijf is geen config file... geen idee..
        Helluuup!  System restore doet het niet startup settings doen het niet go back to previous version doet het niet en startup repair... naja helemaal niet

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.