Ga naar inhoud

Externe harddisk aangeschaft.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zorgt dat in de kaartlezer niks in zit.

Ga naar de bios door PC op te starten en dan F2 of F1 of DEL te klikken.

Dan naar tab boot

Zie je daar uw externe harddisk?

Zo ja, dan moet je zorgen dat de harddisk (intern) als eerste boot staat.

Zo nee, dan moet je de externe harddisk activeren in de bios.

Waarschijnlijk in de boot gedeelte anders moet je elders kijken in de bios (mogelijk eerste tab doch dat verschil van bios tot bios)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste heer Stegisoft,

Zoals U voorstelde heb ik de BIOS geopend en een paar foto's gemaakt van het systeem. Ik ken er biet veel wijs uit worden, maar 1 ding viel me op. Voor het rebooten had ik een USB-geheugenstick geplaatst en daar loopt het systeem gewoon op door !

Bijgaan de opnamen; misschien dat U er wijs uit kan worden. Megatrend is dat bekend bij U ?post-2774-1417704873,8389_thumb.jpg

Dit waren ze.....Naar ik hoop kunt U me straks instructies geven hoe te handelen bij dit BIOS systeem.

post-2774-1417704873,6619_thumb.jpg

post-2774-1417704873,6959_thumb.jpg

post-2774-1417704873,7311_thumb.jpg

post-2774-1417704873,7702_thumb.jpg

post-2774-1417704873,8077_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens het volgende.

Ontkoppel alle usb apparaten.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Koppel nu de usb apparaten weer aan en kijk of ze normaal werken.

Herstart de pc en kijk of de usb schijven nog steeds werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste kweezie wabbit,

Heb in Apparatenbeheer USB controlersinstallatie ongedaan gemaakt(vanaf de onderste). Vreemd genoeg werd op menubalk onder direct zichtbaar, dat opnieuw werd geinstalleerd. Heb wat plaatjes voor Uw informatie.post-2774-1417704873,9864_thumb.jpg

De schijven worden allen herkend. Ga nu opnieuw opstarten met de externe harddisk aangesloten en een USB geheugenstick als extra opslagmedium. Kom zo terug met het resultaat !post-2774-1417704874,1731_thumb.jpg

post-2774-1417704873,9315_thumb.jpg

post-2774-1417704873,9607_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij opnieuw opstarten loopt het systeem nog steeds vast. Ik denk, dat het de BIOS van MEGATREND moet zijn. Maar wat moet ik verder aanpassen. Volgens Hr. Stegisoft zou het volgende moeten worden aangepast:

Zie je daar uw externe harddisk?

Zo ja, dan moet je zorgen dat de harddisk (intern) als eerste boot staat.

Zo nee, dan moet je de externe harddisk activeren in de bios.

Waarschijnlijk in de boot gedeelte anders moet je elders kijken in de bios (mogelijk eerste tab doch dat verschil van bios tot bios).

Hoe fix ik dat ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Dan zien we direct welk bios je hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.