Ga naar inhoud

Laptop start niet meer "normaal" op


habhab

Aanbevolen berichten

Je mag de firmware updaten naar versie SD28, zoals aangegeven in bericht 108...de aanwezige firmware is niet de meest actuele.

Je kan deze updaten vanuit Windows, je vindt er hier alle info over...de update voor SD28 kan je hier downloaden.

Sluit zeker alle programma's af alvorens je deze update uitvoert !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hey,

Sorry voor mijn 'unresponsiveness'. 'k Heb echter enorme drukke dagen op het werk gehad, daar ik morgen op vakantie vertrek voor 2 weken.

Ik heb de upgrade van de firmware nog niet gedaan, wegens tijdsgebrek. Windows is nog elke keer als ik afsluit aan het zagen om updates te installeren, dus nog niet volledig afgerond.

Maar het ziet er goed uit! na 12 pagina's in deze topic op het forum, lijkt er eindelijk een einde te komen aan de ellende. De laptop start inderdaad zeer snel op, virusscanner is geinstalleerd, office blijkt te werken, etc...

Enkel nog wat bizare fenomeentjes zoals:

- als ik internet explorer opstart, en ik heb Google als startpagina ingesteld, dan start hij google twee keer op

- mijn outlook blijkt telkens bij openen iets speciaals te doen (ofwel herstellen van mijn pst bestand, ofwel 'zich klaar maken om de eerste keer op te starten') - ik denk wel dat dit nog te maken heeft met de diverse upgrades

Ik stel het volgende voor. We wachten even tot einde vakantie, en dan zal ik wel zeker zijn of alles ok is.

En trust me, jullie hebben me weer prima geholpen. Ik hou dus zeker mijn belofte die ik gemaakt heb (kijk maar naar pagina 1;-)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor IE: stel die startpagina nog eens opnieuw in, maar check of er geen overbodige tabbladen en/of vensters zijn geopend ?...

Voor Office : Sluit eerst alle Office-programma's af.

Je kunt dan Office herstellen door middel van de onderstaande stappen.

Ga via Start naar Configuratiescherm.

Open "een programma verwijderen/wijzigen" (software)

post-20447-1417704993,6328_thumb.jpg

Klik met rechts op Office en kies dan voor Wijzigen.

In het menu kies je nu voor Office herstellen.

post-20447-1417704993,6752_thumb.jpgDan wens ik je een fijn verlof !... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-32411-1417704993,8986_thumb.jpg

[ATTACH]19828[/ATTACH]

Office werkt weer prima. Ik denk dat het dus niet aan office lag, maar aan het veelvuldige stoppen/heropstarten enz...

Ik slaag er echter niet in om de HDD te upgraden naar de versie SD28. Nu, ik moet eerlijk zeggen, had je me niet verteld dat er een versie SD28 bestond, dan zou ik daar geen nadeel aan ondervonden hebben. De HDD werkt prima!! 't Is echter wel vreemd dat het upgrade programma blijkbaar vindt dat mijn HDD geen Seagate is, niettegenstaande dit wel degelijk op de label staat. Anyway, als dit 'probleem' (die eigenlijk voor mij geen probleem is) niet opgelost geraakt, dan stoppen we er hier mee, en markeren we dit topic als OPGELOST. ('k wil jullie niet nog eens 2 weken laten wachten tijdens mijn vakantieperiodexD).

Maar als jullie dan toch willen verder zoeken. Hier alvast wat screenshots van het upgradeproces. Neem er mijn boeventronie maar opnieuw bij:D Ik heb er ook een docx-bestand bijgestoken met het apparaatbeheer scherm na upgrade, waar je dus duidelijk kunt zien dat er nog steeds TD27 staat ipv SD28.

post-32411-1417704993,7896_thumb.jpg

post-32411-1417704993,8231_thumb.jpg

post-32411-1417704993,858_thumb.jpg

Apparaatbeheer.docx

aangepast door habhab
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik fronste mijn wenkbrauwen al eventjes toen je liet weten dat je firmwareversie TD27 is...dit zou OEM firmware zijn voor gebruik in Toshiba laptops, maar is die 100% compatibel voor wat betreft werking.

Krijg je hetzelfde fenomeen wanneer je rechts klikt op de gedownloade software en dan kiest voor Als administrator uitvoeren ?..

Wanneer dit niet lukt is dat uiteraard geen onoverkomelijk probleem voor de verdere goede werking.

Neem er mijn boeventronie maar opnieuw bij:D

Wacht maar tot wij onze cam eens aan zetten...xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb met 'Als administrator' geprobeerd, maar zelfde resultaat.

Komaan guys, laat ons hier een finale beslissing nemen! Case closed. Problem solved. Laptop werkt weer prima. Dus jullie hebben het probleem opgelost.

Wat was jullie rekening nummer ook weer? (want ik ben mijn data kwijt, weet je.... xD)

'k Wil jullie vandaag nog een donatie doen. En omdat die thread zo lang is, en jullie het zolang hebben uitgehouden, vind ik het dubbele van het beloofde bedrag meer dan verdiend. Jullie zijn een fantastisch team, een onuitputtelijke bron van computer-kennis, en jullie hebben ook veel geduld om tot het einde te gaan. Ik ben er zeker van dat jullie die 50 EUR goed besteden.

En krijg ik zelf de eer om dit topic als OPGELOST te markeren voordat ik op reis vertrek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat was jullie rekening nummer ook weer? (want ik ben mijn data kwijt, weet je.... xD)

Hier ga je de nodige info vinden... :-)

En krijg ik zelf de eer om dit topic als OPGELOST te markeren voordat ik op reis vertrek?

Die eer laat ik helemaal aan jou...het was inderdaad een marathon-topic, maar het was leuk samenwerken !...:top:

Nog veel PC-plezier gewenst !...:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.