Ga naar inhoud

Laptop start niet meer "normaal" op


habhab

Aanbevolen berichten

Windows 7 staat er op, en ik ben nu bezig met vanop een andere computer alle 37 drivers te downloaden. Ik ga die op een CD branden, en ik heb ook een afdruk gemaakt van de pagina met de drivers, want die krijgen allemaal een nummer, je weet dus niet meer welke driver wat is. De volgorde pagina bij Dell heb ik ook al afgedrukt. Echt volgens het boekje dus!!!!

Ik doe het via een CD, omdat ik eigenlijk geen internet toegang heb (heb enkel wireless - en die driver mag ik pas veel later installeren). Maar de CD-drive werkt reeds, dus kan ik alle drivers eerst op de HD copieren, en dan starten met installeren.

Ik weet wel niet hoe ik kan zien welke drivers ik nu wel en niet moet installeren, omdat er blijkbaar veel drivers tussen zitten voor componenten die niet in mijn laptop zitten. Ik had gehoopt dat met de service TAG dit automatisch duidelijk zou zijn. Anyway, 't kan waarschijnlijk geen kwaad om gewoon alles te installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voila, alle drivers staan er op. En in de juiste volgorde! Ik heb deze keer nog niets anders geinstalleerd, dus dit is een "naakte" Windows 7. Ondertussen heeft Windows ontdekt dat het opnieuw 108 updates moet installeren (is dat met MAC ook zo?). Dit is nu bezig. Dus ofwel wordt het volgende bericht het melden van het overlijden van een laptop, omdat ik die twee huizenblokken ver heb gesmeten, ofwel een overwinningskreet dat ik het Windows gedrocht heb kunnen overmeesteren!

De tijd tikt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

OVERWINNINGSKREET!!!!!

Ik heb dus alle windows updates zonder problemen kunnen installeren, ondertussen staat Office er op, inclusief Outlook waarmee ik nu reeds op e-mail kan. 'k Vermoed dat het dus te maken heeft met het in de juiste volgorde installeren van de Dell drivers, en ook installeren van Windows updates vooraleer ik begin met Office te installeren. Sommige windows updates duren wel ENORM lang, maar wat geduld helpt dus ook.

Ik ga de installatie nu verder afwerken. Ik kon dit dus allemaal buiten doen, wel leuker als het even mooi weer is in BelgiëxD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit !

Windows Update kan inderdaad de nodige tijd in beslag nemen...ik deed vrijdag nog een herinstallatie van een laptop met Vista en Office 2007 (+ tal van software): de kaap van 200 updates losjes overschreden...een eerste reeks van 82 heb ik gewoon laten downloaden terwijl ik weg was...:vollkommenauf:

Laat het topic nog maar eventjes open staan tot je volledig "rond" bent...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Et voila! Laptop ondertussen weer compleet onder controle. Alle drivers geinstalleerd, windows updates gedraaid, ondertussen heb ik mijn virusscanner van Dell terug kunnen opladen en dit abonnement die tot 2013 loopt staat er ook weer op, e-mails inclusief pst-file loopt als een trein, diverse software geinstlleerd, enz....

't Voordeel is dat de machine terug snel en vlotjes loopt, iets wat bij Windows nogal een probleem is na een jaartje ('t is precies of ze doen erom zodat je af en toe zou upgraden zeker?).

Nog een laatste vraagje. Hoe kan ik nu een herstel-CD maken die er kan voor zorgen dat ik, indien dit me nog eens overkomt, terug kan opstarten van waar ik nu ben? Ik weet dat dit ergens mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je computer herstelt met zo'n schijf, wat wordt er dan eigenlijk herstelt? Betekent dit dan dat alle applicaties en zo terug worden opgeladen? Kan ik moeilijk geloven, want dat moet toch heel wat data zijn. Worden bijvoorbeeld alle Dell drivers ook terug gezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je met zo'n systeemherstelschijf kan wordt in dit topic uitvoerig besproken.

Als je een "kopie" (op een externe HDD) wil maken van de complete harde schijf zoals ze nu is, om die eventueel later terug te kunnen zetten (waarbij je opstart van op een zelfgebrande CD/DVD) neem je bijvoorbeeld best hier eens een kijkje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

So far so good. Laptop draait prima. Maar het maken van een systeembackup lukt weer voor één of andere reden niet. Ik heb nog een USB harddisk gevonden, LACIE, van zo'n 250GB. Ik heb hem voor de veiligheid eerst geformatteerd, gebruik makend van de CMD prompt, en dan Format e: /FS:NTFS /V:BACKUP. Maar telkens ik een backup neem, dan blokkeert het op zo'n 80% met de melding dat er blijkbaar iets fout is met mijn bron of doelschijf (vreemd dat Windows nu niet kan vertellen of het met bron of doelschijf is). Ik moet een chkdsk /r doen, zowel op bron als doelschijf. Als ik het op mijn C: probeer (bronschijf), dan vertelt de cmd-prompt me dat ik de machtigingen niet heb. Ik probeer het dan maar even op mijn net geformatteerde E:-Drive (doelschijf), maar daar blijft het vast te zitten op "10 procent voltooid. (26 van 240 bestanden verwerkt)". Dit duurt nu al een half uur...

Allee vooruit, iemand die me voorbij die 80% kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open Ccleaner (met aangekoppelde externe harde schijf) en ga naar Gereedschap.

Kies Harde schijf wisser, Wis gehele schijf en zet een vinkje enkel (!!!) bij de externe harde schijf...klik op Wis: er opent zich een scherm waarin je ter beveiliging het woord ERASE dient in te geven alvorens je op OK kan klikken.

Hou er rekening mee dat deze wisbeurt meerdere (> 6) uren in beslag kan nemen.

post-20447-1417704932,8539_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.