Ga naar inhoud

Uit verschillende tabellen data halen / vergelijken


keijers

Aanbevolen berichten

Ik ben niet zo ervaren met sql en volgens mij moet dit met een JOIN maar ik snap het niet. Het is volgens mij vrij simpel:

Ik heb een tabel 'product_to_category' met 2 rijen (product_id en category_id)

Ik heb een tabel 'category' met 3 rijen (category_id, status, customer_group)

Ik wil het volgende:

Ik wil alle product_id's die binnen een category_id vallen tonen die de status 1 hebben in de tabel category en customer_group 6 hebben.

zo krijg je bijvoorbeeld onderstaande:

[TABLE=width: 500]

[TR]

[TD]categorie 1[/TD]

[TD]categorie 2[/TD]

[TD]categorie 3[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]product_id 1[/TD]

[TD]product_id 2[/TD]

[TD]product_id 6[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]product_id 3[/TD]

[TD]product_id 12[/TD]

[TD]product_id 7[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Wie kan me hier een sqlletje voor tikken? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nog 1 keer iets duidelijker graag.

Je wilt, Alle product_id's hebben die een speciale category_id hebben in dit geval dus 1.

dan wil je die product_id's uit je resultaat vergelijken met product_id's uit een andere tabel, en waar deze product_id's ook een waarde hebben van customer_group 6.

als ze hier allebei aan voldoen, dan worden ze eruit gehaald.

ik zal ff kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat het niet helemaal duidelijk is,

Er zijn verschillende category_id's aanwezig in de tabel product_to_category, bijv category_id 1, 2, 3

Er zijn verschillende product_id's die gekoppeld zijn aan de category_id. Zo hoort product_id 1 bij category_id 2 en product_id 3 bij category_id 1 bijv.

In de tabel category wordt aangegeven wat de status is (1 of 0 /actief of niet actief) en de customer_group die erbij hoort. (zo zien verschillende klanten andere producten).

Ik hoop dat je het zo snapt, anders kan ik het ook nog wel verduidelijken met screenshots ofzo?

In ieder geval bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schiet mij maar lek, ik snap er de ballen van.

Zelfs de meest simpele query geeft 'query was empty'.

Ik heb nu dit: SELECT category.category_id FROM category INNER JOIN product_to_category.category_id = category.category_id

Dit wilde ik uitbreiden wanneer ik ouput zou hebben, maar er komt dus query was empty uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.