Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Log in om dit te volgen  
TurTix

Externe hardeschijf wordt niet gezien

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik heb een externe hardeschijf met verschillende partities nu heb ik de partities verwijden via

start > systeembeheer > computerbeheer > schijfbeheer.

maar nu ziet windows ( Windows 7 Ultimate SP1 ) mijn schijf niet meer. ik zelf heb geen idee hoe ik mijn schijf weer te voorschijn kan krijgen

ik hoor wel een bliep als ik hem aansluit via usb.

iemand een idee...????

Groet, TurTix

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Hoi,

het is een de oude schijf uit mijn laptop die heb ik dan weer in een 2.5" sata ii hdd usb 3.0 behuizing van SWEEX geplaatst en daar heb ik geen driver voor nodig..

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Is de usb kabel van de schijf naar de computer nog goed?

Eventueel testen met een andere kabel.

Is de usb poort nog goed?

Testen op een andere poort, eventueel op een andere pc.

Je kan proberen de usb poorten te resetten.

Koppel alle usb apparaten (behalve muis en toetsenbord) los.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Controleer of de montage van de schijf in de behuizing nog goed is.

Eventueel demonteren en dan opnieuw monteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

zal gelijk even proberen of dit werkt

Is de usb kabel van de schijf naar de computer nog goed? JA

Eventueel testen met een andere kabel. Gedaan en Oke

Is de usb poort nog goed? JA

Testen op een andere poort, eventueel op een andere pc. Gedaan en Oke

Je kan proberen de usb poorten te resetten. Gedaan en Oke

Koppel alle usb apparaten (behalve muis en toetsenbord) los. Gedaan

Ga naar apparaatbeheer. Oke

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien. Oke

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken. Oke

Herhaal dit voor alle usb controllers. Oke

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc. Gedaan

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd. Gedaan en Oke

Controleer of de montage van de schijf in de behuizing nog goed is. Gedaan en Oke

Eventueel demonteren en dan opnieuw monteren. Gedaan en Oke

Helaas mocht ook dit alles ook niet baten

Mvg

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

Hoi,

bedankt voor je reactie:top: helaas ben ik pas weer 14 sept thuis

ik zal dan even kijken of dat dan wel lukt:top:

Met vriendelijke groet,

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.057
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      PC
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Nicole ABbenes
        Leuke mensen!
        Graag gebruik ik een externe koppeling naar een andere werkmap. Er treedt echter een #REF! fout op in de doelwerkmap die de koppelingen bevat. Dit lost zich op wanneer ik de bronwerkmappen open. Ik zou graag de doelwerkmap openen zonder foutcodes, zonder de bronwerkmappen te hoeven openen. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
      • Door RonW
        Ik heb onlangs een macbook pro aangeschaft ter vervanging van mijn windows laptop. Deze laptop werkte altijd in een netwerk met mijn windows 7 PC.  Nu ziet het netwerk mijn macbook wel maar als ik deze aanklik vraagt windows beveiliging om een gebruikersnaam en wachtwoord. Voor zover ik weet heb ik dit nooit ingesteld. het macbook ziet de windows PC ook maar krijgt geen verbinding. Wie o wie herkent dit probleem en kan mij hier mee helpen. 

• Door SAHAT
        Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.

Ik zou graag mijn contextmenu willen opschonen (zie bijlagen), alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen.
        Zo zou ik bijvoorbeeld graag "Kopiëren naar", "Snelkoppeling maken",  "Verwijderen" en "Op apparaat weergeven" uit mijn file context menu willen halen. Niet alleen de locaties die de pijltjes weergeven, maar de kopjes zelf ook.
        Uit mijn explorer context menu zou ik graag "Delen met" wilen verwijderen.
        Ook, indien mogelijk, dat een nieuw tekstdocument aanmaken (via explorer context menu) niet via "Nieuw --> Tekstdocument" gaat maar dat "Tekstdocument" gewoon in (explorer) contextmenu staat onder de andere opties.

Ik weet bijna zeker dat dit mogelijk is, maar hoe weet ik niet..

• Door jupi
        Hey, op mijn pc met windows 7 kan ik mijn download map map wel zien staan maar ik kan er geen bestand uit openen.
        Wanneer ik een .exe downoad kan ik hem dus ook niet installeren. Naar dit mapje gaan in de verkenner lukt wel.
        Staat dan op C:\Windows\System32\config\systemprofile\Downloads en daar zie ik dus alles staan maar open geeft foutmelding in de trend van systeem kan map niet vinden.
        Downloaden doe ik met chrome als dat iets zou uitmaken maar denk dat zelf niet want ik zie ze wel staan.
        Alvast bedankt voor de hulp!
      • Door JDAV
        Ik weet niet of dit ermee te maken heeft maar sinds ik mijn laptop op mijn stagebedrijf heb gebruikt (met de wifi daar) heb ik dit probleem. Ik probeer de scannen, en krijg dan de melding dat het programma is uitgeschakeld. Hopelijk kunnen jullie helpen en wordt het niet erger. Ik gebruik Windows 8.1, 64.
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.