Ga naar inhoud

laptop scherm blyft zwart


Zilver

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 1 maand later...

kheb em is aan me nonkel gegeven en die denkt dat er iets mis is met de harde schijf nu ik wil daar ni te moeilijk over doen dus neem nu dat ik een externe harde schijf koop kan ik daar dan windows op zetten en daar mee werken of zal dat niet lukken is da teveel van et goeie? srr als noobisch vraag is maja tis een vraag e

PS: srr voor de dubbelpost anders zou het mss niet opgemerkt zijn als ik edite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou al die moeite (en kosten) niet doen als je niet zéker weet dat dat het probleem is. Straks is het zoals de rest al zei echt een hardware probleem en niet je harde schifj en dan zit je daar. Waarom breng je hem niet gewoon binnen bij de pc winkel? Je had hem tegen deze tijd al volledig gemaakt teruggehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast capronicus

hmmm.... ik heb op dit moment hetzelfde probleem met mijn gwne pc :/

het enige verschil is wel dat dit kwam nadat ik mijn FSB had overclocked van 200 naar 240 mhz (wel met kleine stapjes) vervolgens kon ik er perfect op werken dan plots zwart scherm zoals hierbove beschreven ik hoor hem noctans opstarten. nadat ik hem ff had afgezet en terugkwam om nog een keer te probere lukte het plots wel waarna het systeem heel vlot draaide. Tot op het moment dat deze plots vastliep en ik terug met het zwarte scherm zat :s, volgens mij duidelijk te ver overclocked vreesk.

in het geval van de laptop zouk niet weten wat er mis mee is

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Zilver : geen Windows op je Externe Harde Schijf plaatsen, aangezien je OS nodig is zodra de pc opgestart is. Als je je Ext. HDD een keer losgekoppeld wordt, snapt je pc het niet meer.

@ capronicus : problemen na overklokken zijn heel bekend. maar ik wil wel aanhalen dat dit altijd op eigen risico is, en dat problemen hiermee beter te vermijden zijn dan achteraf te verhelpen. Overklokken is een risicovolle business, ik spreek uit ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters
kheb em is aan me nonkel gegeven en die denkt dat er iets mis is met de harde schijf nu ik wil daar ni te moeilijk over doen dus neem nu dat ik een externe harde schijf koop kan ik daar dan windows op zetten en daar mee werken of zal dat niet lukken is da teveel van et goeie? srr als noobisch vraag is maja tis een vraag e

Windows kan je standaard niet installeren op een externe harde schijf (tenzij je heel je windowsinstallatieCD gaat beginnen aanpassen). Het kan wel, maar als je toch kosten doet voor een externe HD kan je evengoed je interne laptophd verwisselen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast capronicus

@ capronicus : problemen na overklokken zijn heel bekend. maar ik wil wel aanhalen dat dit altijd op eigen risico is, en dat problemen hiermee beter te vermijden zijn dan achteraf te verhelpen. Overklokken is een risicovolle business, ik spreek uit ervaring.

het zwart scherm probleem hebk al opgelost ;) en overclocken is idd een risicovolle business als je de extremen opzoekt, zolang je het rustig houdt en alles grondig checkt kan er moeilijk iets mis lopen, of je doet zoals ik en pakt een ongeloofelijk oude pc/laptop en probeert die zo ver mogelijk te oc'en en het op die manier te leren

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.