Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik wil een rekeningstelsel via excel sorteren; heb een tabel met hoofdrekeningen (veld begint met H), rekeningen (veld begint met R) en totaalrekeningen (veld begint met T). Tabel bevat volgende velden:

H0

T0

H00

T00

H000

T000

H001

R00000082055

R00123012455

Resultaat moet er als volgt uitzien:

H0

H00

H000

R00000082055

T000

H001

R00123012455

T001

T00

Dus eerst Hoofdrekening "0", daaronder Hoofdrekening "00", dan Hoofdrekening "000" dan de rekening "00000082055, dan Totaalrekening "000".

Is er iemand die mij kan helpen om de velden te sorteren? Via excel of access?

Alvast bedankt!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • Welkom op PC Helpforum

  • Leden statistieken

    • Aantal leden
      39.842
    • Meeste online
      1.765

    Nieuwste lid
    JazzyJazz
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

    • Door CaptainRexCC
      Games die mijn PC makkelijk aankan, crashen na een willekeurige tijd met de error LiveKernelEvent 141. Dit zijn alle details in het crashreport:
      Problem Event Name:    LiveKernelEvent
      Code:    141
      Parameter 1:    ffff9c06041df010
      Parameter 2:    fffff80340d4c188
      Parameter 3:    0
      Parameter 4:    1ab0
      OS version:    10_0_19042
      Service Pack:    0_0
      Product:    256_1
      OS Version:    10.0.19042.2.0.0.256.48
      Locale ID:    1033
      Ik speel op een windows 10 pc die altijd up-to-date is, en mijn games zeggen vaak dat ik mijn videodrivers moet updaten, terwijl ik dat al de hele tijd doe. Ik heb dit probleem al drie jaar, kan iemand mij helpen?
    • Door Rik123
      Beste leden,
       
      Voor mijn werk ben ik een Excel bestand/dashboard aan het maken. Momenteel wordt van alles handmatig een rapportage gemaakt. Omdat ik dacht dit kan handiger ben ik gaan knutselen.
      Ik ben erg ver gekomen en tevreden met mijn resultaat.
       
      Nu kan het altijd beter. Het dashboard werkt namelijk voor een hele maand. In de ideale wereld kan ik zelf een datum invullen en het dashboard laat dan alleen de data zien van die datum. Of nog beter 2 datums en dashboard laat de data tussen deze twee datums zien.
       
      Het gaat in het bestand om de datum in cel A2 >
       
      Ik ben benieuwd of dit mogelijk is of dat er andere suggesties zijn.
      Alvast bedankt voor de moeite!
       
      (PS ik heb het bestand dusdanig aangepast zodat geen privé gegeven erin staan..)
      Voorbeeld bestand voor forumhelp.xlsx
    • Door bennieboef
      Hallo Allemaal,

      Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
      Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

      Hier de macro :

      Option Explicit

      Sub Find_DLD()
      Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
      Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
      Dim sSourcePath As String, currentpath As String
      Dim sDestinationPath As String
      Dim sFileType As String
      Dim sFileType1 As String

      Dim bContinue As Boolean

      bContinue = True
      iRow = 2

      ' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
      sSourcePath = "S:"
      sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
      sFileType1 = "prd."


      ' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
      While bContinue

      If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
      Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
      AckTime = 1
      Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
      AckTime, "Hieperdepiep", 0)
      Case 1, -1
      Exit Sub
      End Select
      Else
      ' CHECK IF FILES EXISTS.

      If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
      Else
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

      End If
      End If
      iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
      Wend
      End Sub

      Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

      Alvast bedankt voor jullie hulp.
       
      Bijlage :  bestand met macro.
      Controle dxf + kantprogramma.xlsm
    • Door Benjaplus
      Hoi hoi,
       
      Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.
       
      Mijn probleem:
      Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)
       
      Alle ( ) moeten formules worden
       
      Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel
       
      Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""
       
      Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001
       
      €254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)
      43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)
      en de andere moet vet gedrukt worden
       
      Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.
       
      Alvast enorm bedankt!
    • Door Emma Boschmans
      Wanneer ik in onderstaand document in een invulvak tekst wil typen lukt dit.
      Wil ik echter een titel wijzigen of de layout aanpassen krijg ik steeds de melding: 'u kunt deze wijziging niet aanbrengen omdat de selectie is vergrendeld'.
      Ik had het document echter graag aangepast aan mijn persoonlijke voorkeuren. Is er een manier om deze vergrendeling uit te schakelen? 
       
       

×
×
  • Nieuwe aanmaken...