Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Log in om dit te volgen  
Asus

Computerworm gijzelt je pc via Skype

Aanbevolen berichten

Een computerworm die zich verspreidt via Skype is in staat om de controle over je computer over te nemen en de inhoud gegijzeld te houden.

Lees hier verder...

Bron: zdnet.be

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je op- of aanmerkingen op dit artikel uit ons “ICT-nieuws” of wil je eens je “ongezouten” mening kwijt, klik dan op “reageren” en zet in het blanco bericht je bedenkingen of reacties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.797
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Rony Zaman
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door Dirk141
      Als ik de pc herstart is de firewall gedeactiveerd en worden Skype en Spotify automatisch mee opgestart, hoewel ik deze programma (via msconfig) had uitgeschakeld in het opstartmenu.
      Ook duurt de opstart meer dan twee minuten... Ik heb de aanbevolen HijackThis test gedaan met hetvolgende resultaat:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
      Scan saved at 10:56:04, on 30-4-2018
      Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
      MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.9600.18978)

Boot mode: Normal

Running processes:
      C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Ink\TabTip32.exe
      C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Media\Webcam\YCMMirage.exe
      C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbamtray.exe
      C:\Program Files (x86)\Wise\Wise Care 365\WiseTray.exe
      C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\TouchSmart\Calendar\Service\HPTouchSmartSyncCalReminderApp.exe
      C:\Users\HP\AppData\Roaming\Spotify\SpotifyWebHelper.exe
      G:\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://g.uk.msn.com/HPCON/27
      R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.nl/
      R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
      R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
      R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
      R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
      R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
      R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
      R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
      R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
      R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
      F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
      O2 - BHO: TSBHO Class - {8590886E-EC8C-43C1-A32C-E4C2B0B6395B} - C:\Program Files (x86)\HP SimplePass 2011\IEBHO.dll
      O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
      O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
      O2 - BHO: Adblock Plus for IE Browser Helper Object - {FFCB3198-32F3-4E8B-9539-4324694ED664} - C:\Program Files\Adblock Plus for IE\AdblockPlus32.dll
      O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
      O4 - HKLM\..\Run: [PDF Complete] C:\Program Files (x86)\PDF Complete\pdfsty.exe
      O4 - HKCU\..\Run: [Skype for Desktop] C:\Program Files (x86)\Microsoft\Skype for Desktop\Skype.exe
      O4 - HKCU\..\Run: [Spotify Web Helper] C:\Users\HP\AppData\Roaming\Spotify\SpotifyWebHelper.exe --autostart
      O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
      O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
      O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
      O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
      O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\Windows\system32\GPhotos.scr/200
      O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
      O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
      O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
      O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
      O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
      O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
      O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - (no file)
      O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
      O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
      O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
      O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
      O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Program Files\IDT\WDM\AESTSr64.exe
      O23 - Service: Acronis Nonstop Backup Service (afcdpsrv) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\CDP\afcdpsrv.exe
      O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
      O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
      O23 - Service: CalendarSynchService - Hewlett-Packard - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\TouchSmart\Calendar\Service\GCalService.exe
      O23 - Service: Portrait Displays Display Tune Service (DTSRVC) - Portrait Displays, Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Portrait Displays\Shared\dtsrvc.exe
      O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
      O23 - Service: Easybits Services for Windows (ezSharedSvc) - EasyBits Software AS - C:\Windows\System32\ezSharedSvcHost.exe
      O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
      O23 - Service: TrueSuiteService (FPLService) - HP - C:\Program Files (x86)\HP SimplePass 2011\TrueSuiteService.exe
      O23 - Service: GamesAppService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files (x86)\WildTangent Games\App\GamesAppService.exe
      O23 - Service: Google Update-service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
      O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
      O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
      O23 - Service: HP Support Assistant Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\hpsa_service.exe
      O23 - Service: HP Client Services (HPClientSvc) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Client Services\HPClientServices.exe
      O23 - Service: HP Quick Synchronization Service (HPDrvMntSvc.exe) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Shared\HPDrvMntSvc.exe
      O23 - Service: HP Software Framework Service (hpqwmiex) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Shared\hpqWmiEx.exe
      O23 - Service: IconMan_R - Realsil Microelectronics Inc. - C:\Program Files (x86)\Realtek\Realtek PCIE Card Reader\RIconMan.exe
      O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ieetwcollectorres.dll,-1000 (IEEtwCollectorService) - Unknown owner - C:\Windows\system32\IEEtwCollector.exe (file missing)
      O23 - Service: Intel(R) Identity Protection Technology Host Interface Service (jhi_service) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Services\IPT\jhi_service.exe
      O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
      O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
      O23 - Service: Malwarebytes Service (MBAMService) - Malwarebytes - C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbamservice.exe
      O23 - Service: Acronis Managed Machine Service Mini (mmsminisrv) - Acronis International GmbH - C:\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\Infrastructure\mms_mini.exe
      O23 - Service: Acronis Mobiele back-upserver (mobile_backup_server) - Acronis International GmbH - C:\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\MobileBackupServer\mobile_backup_server.exe
      O23 - Service: Acronis Mobiele back-up status server (mobile_backup_status_server) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Acronis\TrueImageHome\mobile_backup_status_server.exe
      O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
      O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
      O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
      O23 - Service: PDF Document Manager (pdfcDispatcher) - PDF Complete Inc - C:\Program Files (x86)\PDF Complete\pdfsvc.exe
      O23 - Service: Portrait Displays SDK Service (PdiService) - Portrait Displays, Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Portrait Displays\Drivers\pdisrvc.exe
      O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
      O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
      O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
      O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
      O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
      O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
      O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\stlang64.dll,-10101 (STacSV) - IDT, Inc. - C:\Program Files\IDT\WDM\STacSV64.exe
      O23 - Service: Acronis Sync Agent Service (syncagentsrv) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\SyncAgent\syncagentsrv.exe
      O23 - Service: TeamViewer 12 (TeamViewer) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files (x86)\TeamViewer\TeamViewer_Service.exe
      O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
      O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
      O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
      O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
      O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
      O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
      O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
      O23 - Service: Wise Boot Assistant (WiseBootAssistant) - WiseCleaner.com - C:\Program Files (x86)\Wise\Wise Care 365\BootTime.exe
      O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
      O23 - Service: Wacom Professional Service (WTabletServicePro) - Wacom Technology, Corp. - C:\Program Files\Tablet\Wacom\WTabletServicePro.exe

--
      End of file - 11965 bytes

Kunt u wellicht aangeven wat er verkeerd zit..?

Met mijn hartelijke dank!
    • Door carassius
      Aks ik bij Skype wil inloggen krijg ik steeds de melding dat ik cookies moet toestaan in mijn browser. En als ik daar ga kijken bij de instellingen, dan ik cookies ingesteld : alle cookies  toelaten en cookies van derden accepteren. En toch lukt het me niet om in te loggen op Skype. Kunnen jullie me helpen?
      Alvast bedankt,
    • Door koelan
      hallo,

ik heb een probleem met skype.
      als ik met mensen aan het bellen ben op skype en ik beweeg mijn muis niet of typ voor 5 seconden niet op mijn toetsenbord dan valt mijn scherm op zwart. (niet overdreven)
      en als ik skype gewoon open heb gebeurt dat niet.
      ik heb overal in de instellingen van skype gekeken maar ik kon over dat niks vinden en ik kan er ook niks over vinden op internet.
      en als ik naar de klantenservice van skype ga staat er steeds "dat ik naar de skype-community moet gaan" 

kan een van jullie mij misschien helpen?

• Door Wijnvoord
      Ik krijg met het opstarten van mijn laptop (Sony Vaio, model PCG-71212M) de volgende melding:
      Smart Failure Predicted on Hard Disk.
      Warning ;Inmedidtely backup your data and replace your harddisk drive.
      A failere may be imminent.
      Press F1 to continue.
      Wie kan mij helpen. Data is reeds veilig etc.

In afwachting van jullie reactie en uiteraard bij voorbaat dank

mvgr Ben

• Door Jaycee13
      Als ik inlog kom ik terecht op normale skypehome, maar enkele ogenblikken later sluit deze steeds af..

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Met vriendelijke groeten
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...