Ga naar inhoud

Problemen met HP Probook 6550b en/of Windows7 64 bit


Aanbevolen berichten

@ kweezie wabbit en @Asus

Gezien mijn onzekerheid met de exacte hardware die erin zit doe ik nu maar het volgende:

Ik bekijke via Apparaatbeheer waar nog uitroeptekens bij staan, dan zeg ik stuurprogramma bijwerken en wijs ik de map Drivers aan die op 1 v.d. 2 bijgeleverde HP DVD;s staat. Zo vindt de laptop in elk geval de volgende componenten:

Intel Graphics (HD)

Ricoh PCIe Memory Stick Host Controller (wat dat ook mag zijn?)

Ricoh PCIe xD-Picture Card Controller (wat dat ook mag zijn?)

Intel® 82577LC Gigabit Network Connection (netwerkaart neem ik aan?)

Broadcom 4314 (802.11b/g/n) WLAN kaart neem ik aan?

HP Mobile Data Protection Sensor (sensor die HD stil zet op 't moment dat je beweegt? HP ProBook 6550b Notebook PC -  Download drivers and software - HP Business Support Center

Intel® Management Engine Interface

eentje kan er niet gevonden worden, er staat bij

Overige apparaten:

onbekend apparaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ga via Start naar Uitvoeren en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het onbekende apparaat en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarde helpers. De story continues. De laptop is in die korte tijd dat ik 'm na nieuwe installatie gebruikte alweer een aantal x vastgelopen. In explorer (foutmelding, pagina sluit zich en opent weer) maar zojuist bleef ook de hele computer hangen na foutmelding in Explorer en die foutmelding kwam ook nog eens terwijl ik op dat moment niet eens iets deed!

De fan v.d CPU draaide op dat moment behoorlijk hard en er kwam veel warmte uit.

Nadat ik de laptop via de powerknop opnieuw heb opgestart de melding:

GfxUI werkt niet meer

Ik heb zo langzamerhand het gevoel alsof de processor van deze laptop gewoon instabiel is.

Het is een i5 M450. Ik heb op mijn werk vrijwel dezelfde laptop HP Probook 6550b met 4Gb werkgeheugen maar dan i5M520

De reden dat ik deze laptop privé ook kocht is juist dat ik hem op het werk zo stabiel vind. Maar dit is werkelijk niets!

Wat kan het nou toch zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gegoogled op de melding en tot de conclusie gekomen dat het de moeite waard is om de driver van mijn grafische kaart te updaten dat ga ik nu doen met deze driver

HP ProBook 6550b Notebook PC -  Intel High-Definition (HD) Graphics Driver with Turbo Boost Technology - HP Business Support Center

Jullie horen zo dadelijk of dit soelaas biedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde juist verheugd gaan melden dat dit waarschijnlijk de oplossing was maar helaas liep Internet Explorer weer vast. Nu vind ik dat op zichzelf niet zo'n probleem, wil toch liever Chrome of Firefox gaan proberen, maar ik maak me zo'n zorgen om de evt. achterliggende problemen.

Even over de Chipset-driver. Hoe kom ik erachter of ik daar nu de juiste voor heb?

En over de de driver v. harde schijf het volgende:

Die in mijn werklaptop is deze: zie afbeelding Werklaptop HD driver

post-39053-1417705141,6135_thumb.jpg

Dat is dus zo te zien deze: afbeelding Driver v. HP site

post-39053-1417705141,6462_thumb.png

Die van mijn privé-laptop deze: zie afbeelding Privé-laptop HD driver

post-39053-1417705142,0318_thumb.png

Dat lijkt me dus de driver die Windows automatisch heeft toegewezen bij installatie.

Is het wijsheid om deze te gebruiken ipv de Windows driver?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Asus @Dasle e.a.

Laatste update mbt Probook 6550b.

Gisteravond toch maar de HD driver v. HP site geïnstalleerd (8.9.6.1002) vanuit gedachte: die is speciaal voor deze chipset en op de Werklaptop werkt t altijd goed.

@Asus vannacht nog eens Memory check uitgevoerd meer dan 10 uur zonder enige fout.

Geheugen lijkt me dus niet het probleem.

Laptop loopt nog wel af en toe vast in IExplorer met de volgende foutmelding:

APPCRASH

Naam van de toepassing: iexplore.exe

Versie van toepassing: 8.0.7600.16385

Tijdstempel van toepassing: 4a5bc69e

Naam van foutmodule: jscript.dll

Heb er wat over gegoogled en kom het volgende tegen:

APPCRASH!! please help... - Microsoft Community

Het simpelst lijkt me nu om eerst IExplorer te updaten naar de laatste versie (hoewel het bij de vorige installatie ook onder de laatste versie steeds voor kwam)

Maar als ik Windows Update doe gaat íe wellicht weer de hele boel updaten, terwijl ik eerst wil weten of alle drivers nu wel in orde zijn.

Verstandig om eerst dat driver-verhaal af te maken en dan pas Windows Updates te doen?

post-39053-1417705142,2406_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.