Ga naar inhoud

Problemen met HP Probook 6550b en/of Windows7 64 bit


Aanbevolen berichten

Beste computerexperts,

Inmiddels heb ik het idee dat het met de drivers wel goed zit

@Asus idd bleek het onbekende apparaat de Validity Fingerprint Sensor Driver te zijn. Die heb ik nu via de site geïnstalleerd. Dus geen uitroeptekens meer in Apparaatbeheer!

Nu ben ik dus maar eens begonnen met Updaten v. Windows. Maar hierin blijft hij weer hangen. Dit keer al een half uur in update 11 van 93 KB2511455 een update v. slechts 515Kb. Heb installatie stoppen aangeklikt maar daarna blijft íe ook hangen.

Waarom blijft de laptop toch steeds hangen bij het updaten?

De internetverbinding is hier prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volgende update mbt HP Probook 6550b en/of Windows7 64 bit

Ik kon het Update scherm gewoon wegklikken. Laptop opnieuw opgestart. Windows startte gewoon op. Geen rare meldingen. Vervolgens ben ik even iets anders aan het doen, ik kijk op en ik zie ineens een zwart scherm met de melding dat de laptop mogelijk niet correct is afgesloten.

Na opstarten in het foutenlogboek gekeken en daar zie ik de laatste 24 uur 2 x een probleem met het Kernel Power.

post-39053-1417705142,277_thumb.jpg

Googlen hierop lever ook weer niet zo veel antwoord;

Windows Kernel Event ID 41 - Microsoft Community

Het zegt eigenlijk alleen maar dat het systeem op een niet goede manier is afgesloten, maar zo veel wist ik zelf natuurlijk ook al.

Het systeem is dus nog steeds niet stabiel, maar waar het nou aan ligt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open het logboek voor toepassingen.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 24 uur en bij niveau vink je kritiek en fout aan. Klik op OK.

Selecteer alle gebeurtenissen

Klik nu onderaan in de kolom acties op geselecteerde gebeurtenissen opslaan.

Bepaal de lokatie en noem het bestand AppLog om op te slaan.

Bij opslaan als selecteer je tekst (door tabs gescheiden) (.txt)

Voeg nu het bestand AppLog.txt toe als bijlage aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké ga ik proberen. Voorlopig blijft 'ie hangen in update 39 vd 92 (al n kwartier) en dat terwijl ie nu aan n netwerk-kabel hangt! Aan de WLan kaart kan t dus ook niet liggen.

Aangezien deze update automatisch werd uitgevoerd bij afsluiten kan ik niet zien om welke update t exact gaat en hoe groot die is. Ik geef m dus nog maar even n half uur de tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ kweezie wabbit De laptop bleef maar hangen bij update 39 v 92 toen heb ik 'm maar met de Powerknop uitgezet. Daarna natuurlijk weer het zwarte scherm dat íe niet goed was afgesloten. Hierbij in elk geval n AppLog v.d. laatste 7 dagen.

Nu ga ik 'm maar eens opstarten in Veilige Modus met Netwerkmogelijkheden om te kijken of Windows Updates het dan doet.

AppLog7dagen.txt

SysLog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was dus Wishfull Thinking: ik krijg het helemaal niet voor elkaar om in Windows Veilige modus met netwerkmogelijkheden te Updaten. Leek me een slim idee om zo min mogelijk services opgestart te hebben tijdens updaten om de kans op vastlopen te verminderen maar helaas.

Nu eens op de werklaptop kijken welke drivers daar staan genoteerd bij de netwerkkaart en dat vergelijken met die v.d. privé-laptop (op processor na dus exact dezelfde i5 M 450 ipv i5 M520)

Verschil:

werklaptop Intel® 82577LC Gigabit Network Connection met driver 11.6.92.0 van 12-4-2010

privélaptop Intel® 82577LC Gigabit Network Connection met driver 11.5.10.1011 van 7-1-2010

De laatste driver op de site v. HP voor de Intel® 82577LC Gigabit Network Connection is versie 11.12.36.0 van 7-6-2011

Ik ga die maar eens installeren en kijken wat dat doet met het systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.