Ga naar inhoud

sinds kort herhaaldelijk blue screen (windows vista)


gstyle01

Aanbevolen berichten

  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik had ook meerdere keren bleu screen.Als er per abuis iets teveel verwijderd is of zoals bij mij,Chrome en ie deden een bleu screen.Enkel Mozilla Firefox deed het perfect.

Windows Repair (All In One)

Op geen enkel forum vond ik raad.Dan maar zelf op zoek.Je moet het uitpakken en op bureaublad plaatsen.R klik erop en als administrator aanklikken.(operatie +/- een uurtje),dus niet vlak voor je slapen gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook meerdere keren bleu screen.Als er per abuis iets teveel verwijderd is of zoals bij mij,Chrome en ie deden een bleu screen.Enkel Mozilla Firefox deed het perfect.

Windows Repair (All In One)

Op geen enkel forum vond ik raad.Dan maar zelf op zoek.Je moet het uitpakken en op bureaublad plaatsen.R klik erop en als administrator aanklikken.(operatie +/- een uurtje),dus niet vlak voor je slapen gaat.

k heb de acties boven uitgevoerd met windows repair. Er was wel het een en ander gevonden qua fouten en malware inderdaad. Ik monitor het nog even voor een week en hoop dat het blauwe scherm verleden tijd is. Ik laat het zsm weten hardstikke bedankt voor het advies alvast!:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het installeren van de meest recente updates heb ik alweer een vastloper gehad. Ik heb toen in veilige modus weer teruggezet naar eerder herstelpunt voor de updates. Hierna leek het even goed te gaan. Vervolgens krijg ik weer een blue screen.

[ATTACH]24728[/ATTACH]

Ik heb hierna weer de windows repair acties uitgevoerd zoals eerder. Ik heb ook de bluescreen foutmelding op google opgezocht maar kan jammergenoeg geen duidelijke oplossing vinden om dit probleem te verhelpen.

Wat voor acties zou ik verder nog kunnen uitvoeren?

logs blue screen2.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vista is de voorganger van W7.Je hebt de virusscanner toch afgezet tijdens de Windows Repair? Je moet het ook 'als administrator uitvoeren ' aanklikken.

Anders moet je Mozilla Firefox.nl eens plaatsen en gebruiken.Soms gaat de pc in verbinding via IE ,ongewild en dan heb je bleu screen.Evtl FF als standaard aanduiden.Try it .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles nogmaals als administrator uitgevoerd en de virusscanner uitgeschakeld. Ik gebruik normaal gesproken chrome als browser en dat is ook mijn standaard browser. Hier ligt het dus niet aan. Maar tot nu toe ziet alles er weer ok uit. Ik monitor het anders nog een aantal dagen. Nog bedankt voor de tip ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn laptop is nu helemaal vastgelopen tijdens het installeren van de windows updates. Ik kom niet meer in windows (ook niet in safemode). Ik heb windows vista repair geprobeerd. deze geeft aan ' windows failed to load because a required file is missing or corrupt. Last known good configuration werkt ook niet meer.

Er zijn nog een aantal opties over zoals

directory services restore mode

debugging mode

disable automatic restart on system failure

disable driver signature enforcement

Welke van deze zou ik kunnen kiezen?

Verder heb ik ook een oude copie van Hirens boot cd. Ik kan hiermee wel een mini versie van windows 98 opstarten maar kan hiermee niet bij mijn gegevens komen. Ik ga nu de laatste versie van hirens boot cd (15.2) proberen. Welke verder opties zou ik nog kunnen uitproberen behalve dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hirens boot cd 15.2 (zie vorig bericht) werkt goed ik kan via een mini versie van xp gewoon bij mijn bestanden komen. Maar de updates die blijven vast zitten bij het opstarten van vista ultimate. Hoe haal ik deze weg in dat mini xp. En hoe zorg ik dat ze niet meer terug komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin alvast met de bestanden veilig te stellen (kopieren naar externe disk) die je absoluut wil bijhouden.

De kans zit er in dat het volledige herinstallatie wordt, en dan heb je tenminste je bestanden nog.

Kijk eens naar deze handleiding.

Als je zelf een installatiecd/dvd hebt van je windows, kan je die gebruiken en hoef je de herstelschijf niet aan te maken.

Probeer eerst de optie opstartherstel en als dat niet helpt, kies dan voor systeemherstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.