Ga naar inhoud

Internet loopt regelmatig vast door een script dat bezig is.


Aanbevolen berichten

Ik heb nu een aantal keren geprobeerd om verschillende sites te starten waarop ik vastliep.

Dit ging nu allemaal goed.

Ik had eerder ook een aantal keren per dag, wanneer ik 's morgens opstartte, een blue screen error.

Ik heb toen altijd de computer uitgezet met de aan/uit knop, en weer opnieuw opgestart.

Dit heb ik ook niet meer gehad sinds de eerdere scans.

Zou fantastisch zijn als dit hiermee ook opgelost is.

Hoe kan ik voorkomen dat ik weer zoveel rotzooi op mijn computer krijg?

Ik was me er niet van bewust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voorkomen doe je door verstandig te surfen en NOOIT de aangeboden extra's (zoals toolbars ed) mee te installeren bij tools die je van internet haalt.

Dan kunnen we nu alles mooi opruimen.

Verwijder hijackthis via configuratiescherm - programma's

Verwijder alle bestanden van ADWCleaner.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: ComboFix /Uninstall (met spatie voor de /)

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Let op bij de installatie.

Haal beide vinkjes weg bij de vraag over de Chrome browser.

Installeer het en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar kunnen besmette herstelpunten tussen zitten die je zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen.

Doe dit via Configuratiescherm -> Systeem en Onderhoud -> Systeem -> tabblad "Systeembeveiliging"

Vinkje weghalen bij de schijf waarvan je de herstelpunten wil verwijderen -> klikken op "toepassen".

Dan krijg je de schermmelding “Weet u zeker dat u systeemherstel wil uitschakelen”. Klik hier op “Systeemherstel uitschakelen”.

Herstart de pc en dan zijn alle herstelpunten verwijderd op de aangeduide schijf.

Zet daarna opnieuw een vinkje bij de harde schijf.

Maak meteen ook een nieuw herstelpunt, zodat je niet hoeft te wachten op een automatisch herstelpunt van het systeem.

Als allemaal gedaan is, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Nog veel computerplezier :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, ik ga iedere week de pc schoon houden met CCleaner.

Ik heb nu een ander probleem.

De eerste keer dat ik de computer opstartte vandaag kreeg ik een blue screen error.

Ik heb daarna de computer opnieuw opgestart en kreeg toen een melding dat Windows was hersteld van een onverwachte afsluiting.

Ik heb de technische informatie van het blue screen opgeschreven en de technische details van de onverwachte afsluiting van Windows opgeslagen.

Kan ik die informatie hier toevoegen of wil je dat ik daar een nieuwe discussie voor open?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan de bluescreen log op deze manier in je volgende bericht op sturen.

Volg onderstaande standaardtekst om zo je Bluescreenvieuw te kunnen posten.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmorgen de computer opgestart zonder Blue Screen problemen.

Dat is alvast goed nieuws.

Hou het enkel dagen in de gaten.

Als je een blue sscreen krijgt, laat het dan onmiddellijk weten.

Als je na een week nog geen blue screen hebt gehad, mag je dit als opgelost markeren.

Krijg je later toch nog een blue screen, dan kan je een nieuwe discussie openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een snel vraagje tussendoor: ik volg deze thread en vroeg me af of dat ADW-Cleaner net als CC een programma is dat je preventief op regelmatige basis kunt draaien, of dat het zoiets als HiJack This is, dat mensen moeten kunnen beoordelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ADW-Cleaner valt meer onder de categorie van malwarebtyes en combofix.

Echt preventief is het niet te noemen maar je kan het wel op regelmatige basis je systeem laten scannen.

De beste preventie is nog altijd je verstand gebruiken bij het surfen en NOOIT de aangeboden extra's (zoals toolbars) mee installeren bij tools die je van het internet plukt. Het zijn net die toolbars die vroeg of laat voor problemen zorgen.

Zelfs bij de java updates moet je opletten en de aangeboden ask toolbar uitvinken zodat die niet mee geinstalleerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.