Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten


  • Welkom op PC Helpforum

  • Leden statistieken

    • Aantal leden
      39.854
    • Meeste online
      1.765

    Nieuwste lid
    Insanemana
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

    • Door CaptainRexCC
      Games die mijn PC makkelijk aankan, crashen na een willekeurige tijd met de error LiveKernelEvent 141. Dit zijn alle details in het crashreport:
      Problem Event Name:    LiveKernelEvent
      Code:    141
      Parameter 1:    ffff9c06041df010
      Parameter 2:    fffff80340d4c188
      Parameter 3:    0
      Parameter 4:    1ab0
      OS version:    10_0_19042
      Service Pack:    0_0
      Product:    256_1
      OS Version:    10.0.19042.2.0.0.256.48
      Locale ID:    1033
      Ik speel op een windows 10 pc die altijd up-to-date is, en mijn games zeggen vaak dat ik mijn videodrivers moet updaten, terwijl ik dat al de hele tijd doe. Ik heb dit probleem al drie jaar, kan iemand mij helpen?
    • Door KthrineS
      Halle allemaal
       
      Hopelijk kunnen jullie me verder helpen met dit probleem ... Ik heb het internet al afgezocht en vind gewoon niet wat ik nog kan doen. 
      Gisteren kreeg ik via mijn hotmail-adres plots een e-mail van het Microsoft-accountteam met een beveiligingswaarschuwing. Iemand anders zou mogelijk toegang gehad hebben tot mijn account en nu moest ik mijn identiteit bevestigen met een beveiligingsvraag en mijn wachtwoord wijzigen. In het begin vond ik dat wat vreemd en ben ik gaan googlen of dit wel 'echt' was. Maar ondertussen kreeg ik ook een smsbericht met dezelfde boodschap en een twee e-mail met dezelfde boodschap. Toen ik mij wilde inloggen op mijn e-mailadres moest ik effectief mijn identiteit bevestigen via een verificatiecode die naar mijn gsmnummer verstuurd werd. Dit lukte allemaal en ik gaf de code in, maar hierna lijk ik een 'fout' scherm te krijgen waar gewoon mijn e-mailadres op staat. Het is gewoon een blanco scherm met de lay-out van microsoft en mijn e-mailadres. Ik kan dus niet verder naar het beantwoorden van die vraag of het wijzigen van mijn wachtwoord. Iemand enig idee wat ik kan doen of hoe dit komt?
       
      Na wat googlen heb ik gezien dat ik mijn account kan herstellen, maar ik krijg steeds het bericht dat ze onvoldoende gegevens hebben om mijn identiteit te herstellen. Ik kan via mijn gsm nog in mijn mailapp naar de laatst verstuurde mails en ontvangen kijken, (dit is een vraag die ze stellen) dus ik vraag me af wat ik nog moet invullen om te bewijzen dat het effectief mijn account is?! Ik kan alles nog bekijken in de app, maar ontvang natuurlijk geen e-mails meer.
       
      Alvast bedankt voor de hulp ...
    • Door Vanessa_DB
      Beste iedereen,
       
      Ik ben sinds jaren klant bij Telenet en had volgende opstelling :
       
      Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch --> |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                                                                                                     2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                                                                                                     3) Smart TV
       
      De HP switch is er gekomen omdat vanaf de plaats waar de Telenet lijn binnenkomt en dus de router staat, ook nog andere toestellen staan die internet / connectie naar buiten/binnen nodig hebben. (o.a. een NVR toestel). Vanuit die plaats (dus vanaf de HP switch) is er slechts 1 netwerkkabel die naar de plaats loopt waar de digicorder en (Smart) TV en Linksys router staan. Op die plaats wordt die kabel aan een kleine 5-ports switch gehangen en vanaf die switch loopt één kabel naar de TV, één naar de digicorder en één naar de Linksys router. Blijkbaar was die kleine switch nodig omdat er anders niet van buitenaf aan de digicorder kon (Yello app ed.) ?!?
       
      Hopelijk is de opstelling een beetje duidelijk. Alles werkte wel op die manier. De digicorder én de NVR waren vanop afstand bereikbaar.
       
      Sinds vorige week heb ik nu ook Scarlet.
       
      Nu zal je je wellicht afvragen waarom in hemelsnaam twee ??
      Wel, ik werk nu ook zeer regelmatig van thuis uit en mijn werkgever wou een aparte provider (verbruik, boekhoudkundig, ...). We hebben er dus voor gekozen om de huidige Telenet installatie te behouden voor het werkgedeelte en Scarlet erbij te nemen voor het privé-netwerk.
       
      Op eerste zicht leek alles ook in orde toen de technieker vertrok.
       
      Maar ... vanaf de volgende dag ondervond ik problemen ... 
       
      Zeer traag netwerk. Nauwelijks of niet op WiFi netwerk (op eigen Linksys router) kunnen aanmelden. Digicorder én NVR niet meer bereikbaar van buiten uit. ...
       
      De technieker van Scarlet heeft vanaf de Scarlet (Proximus) router een kabel ingeplugd in de HP ProCurve. De decoder van Scarlet staat in de ruimte waar ook de Telenet DigiCorder staat. Vanuit de mini switch loopt dus nu ook een kabel naar de Scarlet decoder. De opstelling is nu als volgt : 
       
       
      Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch -->
      Inkomend internet op Scarlet router  (Wifi & interne ip adressen 192.168.1.***) --> HP ProCurveSwitch -->
       
                                        van daaruit dus                  |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                         2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                         3) Smart TV
                                                                                                                                                         4) decoder Scarlet
       
      De wijziging is dus ook dat de eigen Linksys router nu een ip-adres van de Scarlet router (192.168.1.x) heeft gekregen ipv voorheen van de Telenet router (192.168.0.x). Voor het verdere interne netwerk blijft de Linksys via hetzelfde ip adres (10.z.y.***) bereikbaar.
       
      Kortom, er komen twee internetverbindingen (Telenet & Scarlet) binnen op de desbetreffende routers die beiden via een LAN poort en kabel verbonden zijn met de HP ProCurve Switch.
      Vanaf de HP Procurve Switch lopen netwerkkabels naar andere toestellen in deze ruimte (zoals de NVR) én ook één kabel naar de andere ruimte waarin de Telenet Digicorder, Scarlet decoder, Smart TV en Linksys router staan.
      Op die Linksys router connecteren de prive toestellen (bv. pc's, portables en printer) meestal via de WiFi en die krijgen dus een 10.z.y.*** ip adres. 
       
      Is dit nu een goede opstelling (volgens de technieker wel). Gezien de problemen denk ik echter van niet, maar waar ligt het probleem dan ?
      Is het omdat alles vanaf de HP ProCurve Switch slecht over één kabel moet naar de andere ruimte, of doordat er twee inkomende internetverbindingen op de HP ProCurve Switch zitten, of is het helemaal iets anders of ... ??? Hoe kan ik dit probleem opgelost krijgen ?
       
       
       
    • Door RonW
      Ik heb onlangs een macbook pro aangeschaft ter vervanging van mijn windows laptop. Deze laptop werkte altijd in een netwerk met mijn windows 7 PC.  Nu ziet het netwerk mijn macbook wel maar als ik deze aanklik vraagt windows beveiliging om een gebruikersnaam en wachtwoord. Voor zover ik weet heb ik dit nooit ingesteld. het macbook ziet de windows PC ook maar krijgt geen verbinding. Wie o wie herkent dit probleem en kan mij hier mee helpen. 

    • Door RoMuLaN
      Ik gebruik Windows 10 als besturingssysteem.
      Sinds enkele dagen ervaar ik bij het opstarten van de browser Microsoft Edge problemen. In plaats van de homepage (msn) te laden met daarop de meest recent gebruikte apps, laadt er een blanco scherm en als ik dan zelf websites invoer, dan moet ik daar altijd bevestigen voor cookiesinstellingen, worden paswoorden (voorbeeld facebook, YouTube, Steam,...) niet onthouden, en alle pagina's laden zeer traag, en de hulppagina's van microsoft blijven wit staan.
       
      Ik heb het volgende al geprobeerd:
      - heropstarten
      - apart gezette tabbladen verwijderd
      - verwijderen van cache, cookies, trackers
      - herstel en herinitialisatie
      - antivirus laten lopen
      - updates W10 laten lopen

      Niets lijkt te werken. Zijn er nog mensen die deze problemen hebben ontmoet, en wat is jullie oplossing geweest?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...