Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Aanbevolen berichten

In een cel van excel heb ik het volgende staan 8.300,4 ik wil dit in getalnotatie als 8300 en indien er 8.300,6 staat dus vanaf , wil ik de afronding naar 8301

kan dat op een eenvoudige manier

(ik heb een tabel van 10 * 30 cellen die ik vanuit een pdf naar excel heb geconverteerd)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat kan op een heel eenvoudige manier.

Selecteer de gewenste cel of bereik en klik dan met rechts.

Kies format cell en ga naar de eerste tab.

Stel de categorie in op getal en zet het aantal decimale cijfers op 0.

Zoals je ziet op de afbeelding is de waarde van A1 wel degelijk 8300,4 en toch wordt 8300 getoond.

De waarde in B1 is 8300,6 en dit wordt getoond als 8301.

post-940-1417705218,9585_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Dag kweezie wabbit,

    Ik had dit al geprobeerd, maar er verandert niets. wanneer ik celeigenschappen bekijk dan zie ik het volgende:

    post-20937-1417705219,0328_thumb.jpg

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites


    ik heb een tabel van 10 * 30 cellen die ik vanuit een pdf naar excel heb geconverteerd

    Je hebt het vanuit een PDF gevonverteerd? Hoe?

    Open in excel eens een nieuw leeg werkblad.

    Typ in een cel het getal 8300,6.

    Klik dan met de rechtermuisknop op de cel waarin het getal staat en kies celeigenschappen.

    In het scherm celeigenschappen ga je naar het tabblad getal.

    Klik op getal bij categorie en zet decimalen op 0.

    Lukt dat wel?

    post-23245-1417705220,2183_thumb.png

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    PolH,

    Probeer het volgende eens:

    1-Zet ergens in een cel een 1

    2- De 1 kopiëren

    3- Voor Excel 2003 en lager: selecteer de hele kolom en plakken speciaal en kies voor vermenigvuldigen en OK

    3- Voor Excel 2007 en hoger: selecteer de hele kolom en plakken speciaal en kies nogmaals plakken speciaal en dan verminigvuldigen en OK

    Hierna kun je de tijdelijke 1 weer verwijderen.

    En volg dan de voorgaande suggesties nog eens op.

    bucky

    aangepast door bucky

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Dag bucky en clarkie,

    heb dit allemaal geprobeerd zonder succes.

    de excel komt van PDFtoExcel (free software) van nitroPDFsoftware

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
    Log in om dit te volgen  

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        39.790
      • Meeste online
        1.765

      Nieuwste lid
      Toby Legrand
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door Rik123
        Beste leden,
         
        Voor mijn werk ben ik een Excel bestand/dashboard aan het maken. Momenteel wordt van alles handmatig een rapportage gemaakt. Omdat ik dacht dit kan handiger ben ik gaan knutselen.
        Ik ben erg ver gekomen en tevreden met mijn resultaat.
         
        Nu kan het altijd beter. Het dashboard werkt namelijk voor een hele maand. In de ideale wereld kan ik zelf een datum invullen en het dashboard laat dan alleen de data zien van die datum. Of nog beter 2 datums en dashboard laat de data tussen deze twee datums zien.
         
        Het gaat in het bestand om de datum in cel A2 >
         
        Ik ben benieuwd of dit mogelijk is of dat er andere suggesties zijn.
        Alvast bedankt voor de moeite!
         
        (PS ik heb het bestand dusdanig aangepast zodat geen privé gegeven erin staan..)
        Voorbeeld bestand voor forumhelp.xlsx
      • Door bennieboef
        Hallo Allemaal,

        Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
        Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

        Hier de macro :

        Option Explicit

        Sub Find_DLD()
        Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
        Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
        Dim sSourcePath As String, currentpath As String
        Dim sDestinationPath As String
        Dim sFileType As String
        Dim sFileType1 As String

        Dim bContinue As Boolean

        bContinue = True
        iRow = 2

        ' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
        sSourcePath = "S:"
        sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
        sFileType1 = "prd."


        ' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
        While bContinue

        If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
        Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
        AckTime = 1
        Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
        AckTime, "Hieperdepiep", 0)
        Case 1, -1
        Exit Sub
        End Select
        Else
        ' CHECK IF FILES EXISTS.

        If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
        Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
        Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
        Else
        Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
        Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

        End If
        End If
        iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
        Wend
        End Sub

        Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

        Alvast bedankt voor jullie hulp.
         
        Bijlage :  bestand met macro.
        Controle dxf + kantprogramma.xlsm
      • Door Benjaplus
        Hoi hoi,
         
        Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.
         
        Mijn probleem:
        Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)
         
        Alle ( ) moeten formules worden
         
        Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel
         
        Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""
         
        Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001
         
        €254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)
        43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)
        en de andere moet vet gedrukt worden
         
        Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.
         
        Alvast enorm bedankt!
      • Door Emma Boschmans
        Wanneer ik in onderstaand document in een invulvak tekst wil typen lukt dit.
        Wil ik echter een titel wijzigen of de layout aanpassen krijg ik steeds de melding: 'u kunt deze wijziging niet aanbrengen omdat de selectie is vergrendeld'.
        Ik had het document echter graag aangepast aan mijn persoonlijke voorkeuren. Is er een manier om deze vergrendeling uit te schakelen? 
         
         

      • Door Kadoim
        Is er een manier in Excel om automatisch te laten berekenen welke kolommen de minste overlap hebben?
        Ik heb een draaitabel (mijn eerste...) gemaakt van de inschrijvingen in bepaalde opleidingen. De opleidingen gaan altijd door op maandagnamiddag.
        Door het toevoegen van slicers kan ik één voor één bekijken welke opleidingen géén overlappende inschrijvers hebben, maar voor het opmaken van de opleidingskalender, zou ik ook graag automatisch te zien krijgen welke opleidingen de minste overlappers hebben - aangezien het niet altijd haalbaar is om de opleidingen te plannen zonder enige overlap.
         
        Ik heb een bestandje toegevoegd als voorbeeld.
        Vertaald naar dat voorbeeld zou ik dus graag weten of het mogelijk is om op een snelle, geautomatiseerde manier te weten te komen welke twee kolommen de minste overlappende 1'tjes hebben, zodat ik weet dat ik die opleidingen eventueel op eenzelfde dag kan laten doorgaan.
         
        Alvast bedankt voor de hulp!
        Voorbeeld voor pc helpforum draaitabel.xlsx
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...