Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Log in om dit te volgen  
PolH

Medion Netwerkhardeschijf 2TB bij de Aldi

Aanbevolen berichten

Persoonlijk zou ik zo'n dingen niet in de Aldi kopen, Ik heb in 2008 een MD96630 laptop gekocht waar ik veel problemen mee had.

-Slechte koeling(laptop werd bij spel spelen 98°C)

-Slecht scherm

-Wifi-ontvanger na enkele maanden defect

Ik heb Medion gebeld en zij zeiden dat ik de laptop terug naar fabrieksinstellingen moest zetten!! Hoe kan een softwarematige reset nu hardwarematige problemen oplossen?

Nee, voor mij nooit meer Medion.

Voor €10 euro meer heb je bij Vanden Borre dezelfde harde schijf van een deftig merk:

WESTERN DIGITAL MY BOOK LIVE 2TB (NAS) bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

De netwerkhardeschijf van de aldi zal wel goed zijn, aan een harde schijf kan niet veel slecht zijn.

Het zijn enkel de pc's die slechter zijn.(waarschijnlijk clevo of wistron)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

In het reclamefoldertje van de Aldi vind je ook niet terug welke harde schijf erin zit, wat doet vermoeden dat het om een trager exemplaar gaat.

Een bewezen model zoals bovenstaande WD LIVE voor iets meer geld is dan ook de betere keus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Dag Asus, bedankt voor de tip; maar heb nog een vraagje. deze schijf koppel je aan de router of een PC?

Want in de reklame spreekt men : Maak uw eigen persoonlijke cloud.

hoe doe je dat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Dat is een beetje marketingtaal van de fabrikant en distributeur. Met cloud bedoelen ze een omgeving in het netwerk waarop je gegevens kan zetten.

Een netwerkschijf moet je inderdaad aansluiten op je netwerk (via je router), hoewel sommige modellen ook gewoon als normale externe harde schijf kunnen gebruikt worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
    Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.944
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Mieke Ramaekers
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Phoenixjes
        Beste, Ik wil een pc samenstellen maar weet niet of deze onderdelen op elkaar passen.
          https://www.amazon.de/CiT-PC-Gaming-Gehäuse-wasserkühlend-kostengünstige-Konstruktion/dp/B07BFFDWY7/ref=mp_s_a_1_4?ie=UTF8&qid=1547927054&sr=8-4&pi=AC_SX236_SY340_FMwebp_QL65&keywords=pc+case+full+tower&dpPl=1&dpID=51GWh0rPLQL&ref=plSrch
          https://www.amazon.de/MSI-B450-AC-DisplayPort-Mainboard/dp/B07FP11742
          https://www.amazon.de/MSI-Grafikkarte-DL-DVI-D-Afterburner-4K-optimiert/dp/B01MG15R5T/ref=mp_s_a_1_5?ie=UTF8&qid=1547832451&sr=8-5&pi=AC_SX236_SY340_QL65&keywords=grafische+kaart+kopen&dpPl=1&dpID=51Th-4XwPmL&ref=plSrch
          https://www.coolblue.be/nl/product/778750/amd-ryzen-5-1600.html#full-page-specifications
          https://m.alternate.be/Thermaltake/Smart-RGB-700W-700-Watt-voeding/html/product/1369651?gclid=EAIaIQobChMIkbqmrqr63wIVD9-yCh3WZAazEAQYBSABEgLwPPD_BwE&ad_id=%7Bcreative%7D&articleId=1369651&s2m_campaign=DEACTIVATED&channel_code=544&s2m_product_id=TN7T43&utm_source=adwords-shopping
          Zouden deze passen?
          Met vriendelijke groeten
      • Door Roybinhoed
        Goedemiddag,

Sinds afgelopen maandag speel ik mijn games (rainbow six siege, fortnite en World of Tanks) met een veel lagere fps. Eerst dacht ik dat mijn laptop (acer aspire vx5-591g nitro) door een Windows update overal mijn intel grafische kaart op in had gesteld, maar na wat controles bleek dit niet het geval. ik heb de drivers van mijn grafische kaart opnieuw geïnstalleerd. heeft niet geholpen. Vervolgens opnieuw geïnstalleerd maar dan via een schone installatie, weer niks. ik heb mijn laptop terug gezet naar fabrieksinstelling en er vervolgens een game weer op geprobeerd te runnen. nog steeds 20 fps ipv 60 fps. Ook nog even gekeken in de Nvidia configuratie scherm maar daar was ook niks raars. Ik heb het gevoel dat mijn laptop de intel grafische kaart pakt maar dat kan ik nergens terug vinden. 

Ik heb het gevoel alsof ik iets doms over het hoofd zie maar ik kan mij niks meer bedenken.

Heeft één van jullie misschien een idee?
      • Door Kelly6695
        Laptop valt uit tijdens (snel)typen

Ik had een probleem, ontstond uit het niets. Tijdens het (snel) typen viel me laptop ineens in slaapstand. Ik wist niet waardoor het kwam en het was echt super vervelend. Gezocht in Google naar oplossingen en niets kunnen vinden (in eerste instantie). Vandaar dat ik dit bericht ook plaats want ik heb de oplossing gevonden. 

Tijdens een chatgesprek met Windows werd er gedacht aan een software probleem, we probeerde een aantal dingen maar niets hielp. Het moest dan wel een hardware probleem zijn. Ik heb nog een tijdje gezocht op Google en vond het artikel wat mij gered heeft van heel veel problemen en kosten. 

Het bleek namelijk dat ik een magnetische armband droeg wat ervoor zorgde dat de slaapstand in de laptop werd geactiveerd. Armband afgedaan en probleem opgelost!

Met dank aan: https://www.baswijdenes.com/portfolio/laptop-goes-to-sleep-while-typing/ 

Ik wilde dit graag met jullie delen.
      • Door joska
        Beste,

Heel regelmatig luister ik muziek via youtube, dat ging altijd goed, maar opeens loopt mijn laptop telkens vast.
        Dan hoor ik alleen nog een hardgeluid, maar geen muziek meer.
        Momenteel heb ik dit probleem tientallen keren op een dag.
        Ook veranderen diverse instellingen in Chrome van zelf.

Misschien kan iemand mij helpen.

Bijvoorbaatdank !!
      • Door twijfel
        Ik wil een gaming pc die voor mijn budget zo optimaal mogelijk is.
        Ik vond reeds 2 vergelijkbare pc's voor mijn budget maar vroeg mij af of jullie mij iets beter konden aanraden of dat ik misschien goedkoper af ben met samen te stellen en vroeg mij af welke onderdelen jullie mij dan aanraden om te passen bij mijn voorkeuren.
        2 vergelijkbare pc's:
        MSI Infinite VR7RC-077EU (€1'199) - https://www.coolblue.be/nl/product/807152/msi-infinite-vr7rc-077eu.html#product_specifications
        MSI Nightblade 3 VR7RC-027EU (€1'199) - https://www.coolblue.be/nl/product/803517/msi-nightblade-3-vr7rc-027eu.html#product_specifications
        Waarvoor heb ik een PC nodig? Gaming + regulier gebruik Wat is mijn budget? 800 - 1300 Een merkcomputer of een samenstelling? Samenstelling als het goedkoper uitkomt, anders merk. Ga ik overklokken? Nee. Ga ik later upgraden? Ja. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Wi-Fi kaart. (Dvd lezer/brander enkel indien er budget over is) Ga ik zelf assembleren? Webshop mag assembleren voor vergoeding. Heb ik een besturingssysteem nodig? Windows 10 Home (indien onder budget mag pro variant ook) Ga ik zelf installeren? Ja. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Ja: Processor van Intel (Indien I5, minstens i5 7400 - Indien I7, minstens I7 7700)
        Grafische kaart van NVIDIA (GeForce gtx 1060 [3/6 gb, liefst de 6 gb versie])
        8 - 16 gb RAM in 2 of 4 sloten (bij I5+ processor tot 32GB ram / bij I7+ processor 32/64GB ram)
        Moederbord heb ik geen idee van maar ik vermoed 1 van volgende 3 (MSI - H270I GAMING PRO AC Mini ITX LGA1151 Motherboard / MSI - B250I GAMING PRO AC Mini ITX LGA1151 Motherboard / MSI - Z270I GAMING PRO CARBON AC Mini ITX LGA1151 Motherboard)
        Opslag minstens 500GB intern.
        Heb ik nog randapparatuur nodig? Enkel voorgenoemde Wi-Fi kaart (binnen budget houden). Heb ik specifieke wensen? Ik wil een goede koeling en voeding voor mijn desktop, geluid of groter energieverbruik storen mij niet. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? Ik woon in België, ik luister naar jullie voorstel.
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.