Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.854
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Insanemana
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door jupi
      Hallo,
      kennen jullie een manier op een NAS server youtube filmpjes te bekijken zonder die filmpjes te downloaden?
      Dus eigenlijk gewoon aan de hand van de url ofzo.
      Video die op de server staat streamen lukt perfect, maar graag zou ik dit kunnen zonder het eerst te downloaden.
      Kan dit vanop een NAS server?
      Dank bij voorbaat!
    • Door Rik123
      Beste leden,

Voor mijn werk ben ik een Excel bestand/dashboard aan het maken. Momenteel wordt van alles handmatig een rapportage gemaakt. Omdat ik dacht dit kan handiger ben ik gaan knutselen.
      Ik ben erg ver gekomen en tevreden met mijn resultaat.

Nu kan het altijd beter. Het dashboard werkt namelijk voor een hele maand. In de ideale wereld kan ik zelf een datum invullen en het dashboard laat dan alleen de data zien van die datum. Of nog beter 2 datums en dashboard laat de data tussen deze twee datums zien.

Het gaat in het bestand om de datum in cel A2 >

Ik ben benieuwd of dit mogelijk is of dat er andere suggesties zijn.
      Alvast bedankt voor de moeite!

(PS ik heb het bestand dusdanig aangepast zodat geen privé gegeven erin staan..)
      Voorbeeld bestand voor forumhelp.xlsx
    • Door bennieboef
      Hallo Allemaal,

Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
      Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

Hier de macro :

Option Explicit

Sub Find_DLD()
      Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
      Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
      Dim sSourcePath As String, currentpath As String
      Dim sDestinationPath As String
      Dim sFileType As String
      Dim sFileType1 As String

Dim bContinue As Boolean

bContinue = True
      iRow = 2

' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
      sSourcePath = "S:"
      sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
      sFileType1 = "prd."

' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
      While bContinue

If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
      Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
      AckTime = 1
      Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
      AckTime, "Hieperdepiep", 0)
      Case 1, -1
      Exit Sub
      End Select
      Else
      ' CHECK IF FILES EXISTS.

If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
      Else
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

End If
      End If
      iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
      Wend
      End Sub

Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlage :  bestand met macro.
      Controle dxf + kantprogramma.xlsm
    • Door kape
      Farbar's Recovery Scan Tool

De meest recente versie van FRST kan je hier downloaden:

Link 1 | Link 2

Farbar Recovery Scan Tool (FRST) is een diagnosetool met de ingebouwde mogelijkheid om via voorbereide scripts oplossingen aan te bieden voor met malware besmette computers. Het tool werkt zowel in normale modus als in veilige modus. Indien de computer opstartproblemen heeft, kan het ook ingezet worden in de Windows herstelomgeving. Deze laatste mogelijkheid is erg nuttig bij het behandelen van problemen die voorkomen tijdens het opstarten van de computer.

Informatie over de handleiding.

Deze handleiding werd origineel geschreven door emeraldnzl in overleg met Farbar en in samenwerking met BC (Bleeping Computer) en G2G (Geeks to Go). Emeraldnzl heeft zich inmiddels uit het project teruggetrokken en nu wordt de handleiding onderhouden en up-to-date gehouden door picasso in overleg met Farbar. De toelating van picasso en Farbar is vereist voor het gebruik van deze handleiding of het quoten van delen van deze handleiding op andere websites. Hou er rekening mee dat deze handleiding origineel opgesteld werd voor de ondersteuning van malwarehelpers op forums en niet voor individuele gebruikers.

Het programma bestaat momenteel in volgende vertalingen

Duits
      Frans
      Nederlands = HijackThis.nl
      Pools
      Russisch
      Spaans

Inhoudstafel

Inleiding  Standaard Scangebieden  Hoofdscan (FRST.txt)  Bijkomende scan (Addition.txt)  Andere optionele scans  Instructies/Commando's  Canned Speeches - Standaardteksten  Changelog  
      De meest actuele Nederlandstalige versie van FRST wordt bijgehouden op ons partnerforum HijackThis.nl.

Om de volledige handleiding te raadplegen klik je HIER. Wil je één van de afzonderlijke onderdelen bekijken, klik dan hierboven op de rechtstreekse link in de inhoudstafel.

• Door Benjaplus
      Hoi hoi,

Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.

Mijn probleem:
      Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)

Alle ( ) moeten formules worden

Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel

Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""

Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001

€254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)
      43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)
      en de andere moet vet gedrukt worden

Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.

Alvast enorm bedankt!
  • Nieuwe aanmaken...