Ga naar inhoud

Hitach Software Utility


Hitach

Aanbevolen berichten

Hallo,

Onlangs maakte ik in Visual Basic 2010 dit programma.

Je kan er gemakkelijk je CPU en RAM verbruik op aflezen. Ook is er een HDD Monitor, Taakbeheer en een speedtest aanwezig. Alles buiten het Speedtest gedeelte heb ik zelf geschreven.

Je kan het downloaden op: Hitach | Hitach Software Utility

Wanneer er een foutmelding verschijnt moet u eerst nog .NET Framework 4 van Microsoft downloaden.

Graag zou ik jullie mening willen horen?

post-13193-1417704476,1476_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uw programma getest zonder eerst te kijken of ik .NET Framework 4 heb.

Speedtest wordt goed uitgevoerd en de rest ook.

Maar als ik dan takenbeheer een programma wilt stoppen dan gaf het foutmelding.

Ik starte het programma opnieuw maar dan run as administrator en dan werkt takenbeheer wel goed.

Mijn conclusie:

Pluspunt: een nuttig programma

Minpunt: verbruikt erg veel CPU want zonder dat programma verbruikt mijn pc 0-3% maar met dat programma 65%

Dat is wel erg veel voor slechts één programma.

Het gaat hier wel om pentium 4 2600 mhz en dus oud.

Maar het zou correcter zijn als je de juiste CPU verbruikt kon zien.

Nu zullen ze denken: oef ik verbruikt veel CPU terwijl het programma heel veel verbruikt.

Ook medelen dat ik Windows 7 - 32 bits heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als ik dan takenbeheer een programma wilt stoppen dan gaf het foutmelding.

Ik starte het programma opnieuw maar dan run as administrator en dan werkt takenbeheer wel goed.

Inderdaad daar is wel een foutje in geslopen. Ik probeer daarvoor nog een oplossing te zoeken!

Minpunt: verbruikt erg veel CPU want zonder dat programma verbruikt mijn pc 0-3% maar met dat programma 65%

Dat is wel erg veel voor slechts één programma.

Het gaat hier wel om pentium 4 2600 mhz en dus oud.

Maar het zou correcter zijn als je de juiste CPU verbruikt kon zien.

Nu zullen ze denken: oef ik verbruikt veel CPU terwijl het programma heel veel verbruikt.

Op mijn PC met een Quadcore AMD Athlon X2 (4x 2,6 GHz) komt er maar gemiddeld 4-5% bij. Maar het kan wel omdat je een Single Core CPU hebt. Het programma neemt enkel het Percentage van de eerste Core, terwijl bij processorgebruik in taakbeheer het gemiddelde van alle core's neemt, daarom schiet bij mij het processerverbruik niet direct de hoogte in.

Plus natuurlijk het feit dat een Pentium 4 ondertussen één van de 'oudere' processoren van het moment is.

Bedankt voor de opmerkingen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen van bovenstaande problemen ondervonden.

Werkt perfect op 1 ding na en dat is de klok,die krijg ik niet te zien maar enkel een wit vlak.

Zeer handige tool alleszins en een dikke merci daarvoor.:top:

Bedankt!

Het is een klok in Flash gemaakt (versie 10.3.181.26), probeer de laatste versie van Flash even te downloaden:

Adobe - Installeer een andere versie van Adobe Flash Player

Hopelijk is het nu opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een pentium 4 dual core processor.

Je hebt gelijk dat ik een oudere processor heb.

Maar wel een zeer goede processor dat al meer dan 8 jaar dag en nacht draait.

Zou je ook niet Windows type met bits type kunnen vermelden want dat zo goed zijn om hier mensen snel mee te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een heel leuk tooltje wat je daar gemaakt hebt, en kan het maken van zulke software alleen maar toejuichen :top:

Hier werkt alles probleemloos enkel het hoge cpu gebruik viel me gelijk op en is al eerder vermeld.

post-24526-1417704476,464_thumb.png

Verder vind ik het knap gedaan ;-)

post-24526-1417704476,4168_thumb.jpg

post-24526-1417704476,4996_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas werkt het nog niet maar is ook maar bijzaak wat mij betreft.

Zeer goed en gemakkelijk tooltje dus dikke pluim daarvoor alleszins.

Om toch even terug op de 'witte' klok. De klok in het programma word gelinkt aan een klok die op m'n website staat geparkeerd.

Kan je de klok op internet wel bekijken?

Klok: http://hitach.be/flash/clock.swf

aangepast door Hitach
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.