Ga naar inhoud

opstartproblemen


zubrrr

Aanbevolen berichten

  • Reacties 121
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mijn vaatje is ver leeg, maar nog enkele bedenkingen:

Eerst nog dit:

ik merk net bij je vorige schermen dat je steeds in vanuit je pad van documents and settings vertrekt en daar kan hem de fout wel zitten.

Doe de twee soorten checkdisk eens over (dus eerst met die "Chkdsk X: /F /R" erbij en dan de andere)

ALLEEN: als je in je cmd-scherm zit ga je eerst ingeven cd.. en enteren en dit doe je nogmaals tot je uiteindelijk alleen maar je c:\ ziet staan.

Vul dàn terug de opdrachtregel in (best kopieer je eerst die regel - euh: zonder de " erbij natuurlijk) en met rechtsklikken krijg je de optie Plakken

Daarna enteren

Mogelijk lukt het op die manier wel goed.

Maar anders:

a. je kan die schijfcontrole uitzetten, maar da's hetzelfde als een asperientje nemen bij tandpijn...

b. Wat ik in jouw geval al zeker zou doen - en het zou me niet verwonderen dat dit je zaak mee oplost - is van fat32 naar nfts overschakelen. zie hiervoor Een FAT16- of FAT32-volume converteren naar het NTFS-bestandssysteem in Windows XP

ALLEEN: moest je hiertoe overgaan, zorg dan dat je een backup (ghost, image) van je C op een apart medium staan hebt (en dat je er ook een opstartschijf van hebt) EN dat je al je eigen bestanden ook op een andere plaats in bewaring zet. Normaal loopt het overzetten naar NFTS niet fout, maar je weet maar nooit.

Het is natuurlijk aan jou om dit al dan niet te doen.

c. wat bij iemand de zaak ook oplostte was zijn geheugenstripjes eens uithalen en terugplaatsen (eventueel van plaats verwisselen): "Door een brakke bank sloot windows niet goed af waardoor hij bij opstarten met met schijfcontrole kwam."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste lukt niet met cd te typen.blijft cd en veranderd niet in c:.Hoe vertrek je niet van documents and settings ?

Moest dit niet lukken ga ik eerst a uitvoeren.B laat ik door iemand anders doen.Dus nog een vraag : Hoe zet je de schijfcontrole uit ?

- - - Updated - - -

Dit heb ik ook gevonden.En wat betekent dit ?post-353-1417705434,8974_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit heb ik van het foutenlogboek(de laatste) :

[TABLE=class: sys-font-body sys-color-body]

[TR=class: sys-table-cell-bgcolor2]

[TD=class: table-rightborder sys-table-color-border, width: 25%, align: left]donderdag 16 mei 2013[/TD]

[TD=class: table-rightborder sys-table-color-border, width: 20%, align: left]sr[/TD]

[TD=width: 55%, align: left]Tijdens de verwerking van het bestand op het volume HarddiskVolume1 is de fout 0xC0000001 opgetreden in het filter van Systeemherstel. Controle van dit volume is gestopt. [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=class: sys-font-body sys-color-body]

[TR=class: sys-table-cell-bgcolor1]

[TD=class: table-rightborder sys-table-color-border, width: 25%, align: left]donderdag 16 mei 2013[/TD]

[TD=class: table-rightborder sys-table-color-border, width: 20%, align: left]Service Control Manager[/TD]

[TD=width: 55%, align: left]De Logical Disk Manager-service is gestopt met de volgende foutcode: Kan opgegeven module niet vinden. . [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=class: sys-font-body sys-color-body]

[TR=class: sys-table-cell-bgcolor2]

[TD=class: table-rightborder sys-table-color-border, width: 25%, align: left]donderdag 16 mei 2013[/TD]

[TD=class: table-rightborder sys-table-color-border, width: 20%, align: left]Service Control Manager[/TD]

[TD=width: 55%, align: left]De HID Input Service-service is gestopt met de volgende foutcode: Kan opgegeven module niet vinden. . [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=class: sys-font-body sys-color-body]

[TR=class: sys-table-cell-bgcolor1]

[TD=class: table-rightborder sys-table-color-border, width: 25%, align: left]vrijdag 17 mei 2013[/TD]

[TD=class: table-rightborder sys-table-color-border, width: 20%, align: left]Service Control Manager[/TD]

[TD=width: 55%, align: left]De Logical Disk Manager-service is gestopt met de volgende foutcode: Kan opgegeven module niet vinden. . [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

- - - Updated - - -

En dit is de belangrijkste :

[TABLE=class: sys-font-body sys-color-body]

[TR=class: sys-table-cell-bgcolor2]

[TD=class: table-rightborder sys-table-color-border, width: 25%, align: left]zaterdag 25 mei 2013[/TD]

[TD=class: table-rightborder sys-table-color-border, width: 20%, align: left]Service Control Manager[/TD]

[TD=width: 55%, align: left]De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen: AVGIDSHX [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast dit al (gezien we over verschillende vragen beginnen praten)

a. in die cmd moet je dus telkens intypen : cd.. dus niet alleen cd maar ook twee punten erachter (zonder spatie) en dan enteren. Dit doe je 2x na mekaar zodat er alleen het pad naar je c overblijft :

(die 'cd' staat voor Change directory - 't is zo een van die ouwe getrouwe doscommando's :-) )

als je dat doet zal je merken dat je uiteindelijk alleen een pad naar je (volledige) C overhoudt.

post-42549-1417705434,9726_thumb.jpg

Dan geef je daar dat checkdisk-commando in.

Verder: als je idd naar nfts overgaat (wat ik je aanraad), zijn dus die twee zaken vooraf noodzakelijk: je backup van je C en je backup van je eigen bestanden.

Gezien ik vermoed dat er wat schort aan je index-tabel, zou het overzetten naar nfts wel eens fout kunnen gaan en dan ben je nadien blij dat je beide nog hebt. !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.