Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


    Aanbevolen berichten

    Sederd met pc opnieuw werd geinstalleerd komt dit bericht steeds op mijn scherm. Wat betekend dit en hoe kan ik het verwijderen voor de toekomst

    mvg

    post-2617-1417705433,7199_thumb.jpg

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Met welke browser werk je nu ?

    En doe even dit:

    1. Download HijackThis. (klik er op)

    De download start automatisch na 5 seconden.

    Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

    Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

    Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere PC en het bestand met een USB-stick overbrengen

    Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden. Dit kan je HIER doen.

    Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map. De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


    2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

    Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

    Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

    Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

    Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


    3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken en hij begeleidt jou verder door het ganse proces.

    Tip!

    Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

    Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5

    Scan saved at 10:10:20, on 29/05/2013

    Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

    MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16483)

    Boot mode: Normal

    Running processes:

    C:\Windows\system32\taskeng.exe

    C:\Windows\system32\Dwm.exe

    C:\Windows\Explorer.EXE

    C:\Program Files\VIA\VIAudioi\VDeck\VDeck.exe

    C:\Program Files\AVG\AVG2013\avgui.exe

    C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe

    C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe

    C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

    C:\Program Files\HP\HP Deskjet 3050 J610 series\Bin\ScanToPCActivationApp.exe

    C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe

    C:\Users\lionel\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe

    C:\Windows\system32\RunDll32.exe

    C:\Program Files\HP\HP Deskjet 3050 J610 series\Bin\HPNetworkCommunicatorCom.exe

    C:\Windows\System32\mobsync.exe

    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

    C:\Windows\system32\SearchProtocolHost.exe

    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

    C:\Users\lionel\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\30YHW393\HijackThis.exe

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Google

    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = MSN NL: Hotmail, Outlook, Skype, Messenger, het laatste nieuws, entertainment en meer!

    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:newtab

    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

    O1 - Hosts: ::1 localhost

    O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

    O2 - BHO: Java Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll

    O2 - BHO: HomeTab - {ca2fbf11-ffbb-49f8-b2fa-345f226e3a74} - C:\Users\lionel\AppData\Roaming\HomeTab\HomeTab.dll

    O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - C:\Program Files\Microsoft\BingBar\7.1.355.0\BingExt.dll

    O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll

    O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\7.1.355.0\BingExt.dll" (file missing)

    O3 - Toolbar: HomeTab - {ca2fbf11-ffbb-49f8-b2fa-345f226e3a74} - C:\Users\lionel\AppData\Roaming\HomeTab\HomeTab.dll

    O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

    O4 - HKLM\..\Run: [HDAudDeck] C:\Program Files\VIA\VIAudioi\VDeck\VDeck.exe -r

    O4 - HKLM\..\Run: [AVG_UI] "C:\Program Files\AVG\AVG2013\avgui.exe" /TRAYONLY

    O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

    O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

    O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

    O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

    O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

    O4 - HKCU\..\Run: [HP Deskjet 3050 J610 series (NET)] "C:\Program Files\HP\HP Deskjet 3050 J610 series\Bin\ScanToPCActivationApp.exe" -deviceID "CN1413C5R105HX:NW" -scfn "HP Deskjet 3050 J610 series (NET)" -AutoStart 1

    O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

    O4 - Startup: Dropbox.lnk = C:\Users\lionel\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe

    O4 - Startup: Inktwaarschuwingen controleren - HP Deskjet 3050 J610 series (netwerk).lnk = ?

    O4 - Startup: OpenOffice.org 3.2 .lnk = C:\Program Files\OpenOffice.org 3\program\quickstart.exe

    O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

    O9 - Extra button: (no name) - {dc6b2228-7e63-45d4-8c8d-db2bc9fd55cb} - C:\Users\lionel\AppData\Roaming\HomeTab\HomeTab.dll

    O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics

    O16 - DPF: {55A2C0CD-3DE8-4264-9637-A0B40B05714E} (Mail Migration) - https://col0-sec.mail.live.com/mail/MailMigrationCabFileHolder.aspx?n=661719616

    O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll

    O23 - Service: Adobe Active File Monitor V7 (AdobeActiveFileMonitor7.0) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Adobe\Photoshop Elements 7.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe

    O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG2013\avgidsagent.exe

    O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG2013\avgwdsvc.exe

    O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

    O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe

    O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\daemonu.exe

    O23 - Service: Browser Protect (srvBrowserProtect) - Unknown owner - C:\Program Files\BrowserProtect\srvBrowserProtect.exe

    O23 - Service: Software Updater (SrvUpdater) - Unknown owner - C:\Program Files\SoftwareUpdater\UpdaterService.exe

    O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe

    --

    End of file - 5741 bytes

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Ga naar Start - Alle programma's - Bureauaccesoires.

    Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor “uitvoeren als administrator” om het opdrachtprompt te openen.

    Tik in: sc stop srvBrowserProtect en druk op Enter.

    Tik in: sc delete srvBrowserProtect en druk op Enter.

    Tik in: sc stop SrvUpdater en druk op Enter.

    Tik in: sc delete SrvUpdater en druk op Enter.

    Tik in exit en druk Enter.

    Als je op een van deze instructies een foutmelding krijgt, ga dan gewoon door met de volgende instructie.

    Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

    O2 - BHO: HomeTab - {ca2fbf11-ffbb-49f8-b2fa-345f226e3a74} - C:\Users\lionel\AppData\Roaming\HomeTab\HomeTab.dll

    O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - C:\Program Files\Microsoft\BingBar\7.1.355.0\BingExt.dll

    O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\7.1.355.0\BingExt.dll" (file missing)

    O3 - Toolbar: HomeTab - {ca2fbf11-ffbb-49f8-b2fa-345f226e3a74} - C:\Users\lionel\AppData\Roaming\HomeTab\HomeTab.dll

    O4 - Startup: Inktwaarschuwingen controleren - HP Deskjet 3050 J610 series (netwerk).lnk = ?

    Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

    Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis.

    Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

    Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

    Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

    Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

    Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

    Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

    Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

    Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

    Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

    Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

    MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

    Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

    Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

    Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw logje van HijackThis.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Log in om dit te volgen  

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.