Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Log in om dit te volgen  
Mylena

ken paswoord niet

Aanbevolen berichten

ik heb gisteren een hp compact nx 9110 voor mijn zoontje gekocht op een faling ( Veiling )

nu er zit windows xp proffesioneel op .

nu de windows xp pro start niet op zonder paswoord ,wat kan ik doen ?

mvrg Peter

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Dag Peter,

welkom op PCH!

Download Ophcrack LiveCD voor Windows xp via DEZE link.

Brand de gedownloade ISO op een cd.

(Klik met rechts op het ophcrack.iso bestand >Schijfkopiebestand branden.)

Als het branden van de cd voltooid is bent u klaar op Ophcrack te gebruiken.

- Start de PC opnieuw op, druk op F11 (kan ook andere F-toets zijn, afhankelijk van het merk van je pc) en selecteer dan het cdrom station om via de CD op te starten.

- Als alles goed is verschijnt er een scherm waarin u een aantal opties kan selecteren.

- De standaard optie dat reeds geselecteerd is (Ophcrack Graphic Mode) is prima.

- Druk op Enter.

- Afhankelijk van jouw wachtwoord kan het even duren, maar de kans is groot dat enkele minuten later jouw (vergeten) wachtwoord op het scherm verschijnt.

- Onthoudt het wachtwoord, haal de cd uit het station en herstart de computer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    0

Beste Jion

heb ophcrack cd downgeload op mijn Mac en gebrand op CD

voor notebook HP Compaqt nx 6110 op te starten .

Nx 6110 start gewoon op doch reageerd niet op de cd maar start gewoon windows xp professional op

en vraagt ? WACHTWOORD

Heb ook geen handleiding ? Waar kan ik deze vinden ?

kan iemand mij helpen daar hij nog niet opstart met de cd?

dank u

Peter

- - - Updated - - -

Beste Jion

heb ophcrack cd downgeload op mijn Mac en gebrand op CD

voor notebook HP Compaqt nx 6110 op te starten .

Nx 6110 start gewoon op doch reageerd niet op de cd maar start gewoon windows xp professional op

en vraagt ? WACHTWOORD

Heb ook geen handleiding ? Waar kan ik deze vinden ?

kan iemand mij helpen daar hij nog niet opstart met de cd?

dank u

Peter

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Als je je computer opstart, krijg je eerst een (rood?) scherm en onderaan enkele opties met Esc en F-toetsen te zien.

Als je dat scherm ziet, tokkel wat op F11 om in het bootmenu te komen (kan ook andere F-toets zijn, afhankelijk van het merk).

Daar kan je de CD-drive kiezen om de computer mee op te starten.

Als dat niet lukt, klik je bij opstart op Esc om in het Bios te komen. Daar kan je in het bootmenu de CD-drive standaard als "first boot" zetten door deze met de F5 en F6 knoppen bovenaan de lijst te plaatsen.

Een handleiding is niet nodig. Als je de computer via de cd opstart, zal er na het opstarten automatisch een kadertje te voorschijn komen waar je paswoord in staat. ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Mylena, start de computer eens op in veilige modus.

Dit doe je door de computer aan te zetten en op de F8 toets blijven tokkelen tot de opstartmodussen verschijnen, en kies daar voor opstarten in veilige modus.

In het gebruikersaccount scherm zal ook het administratorsaccount verschijnen.

Lukt het om zonder wachtwoord je aan te melden met het administratorsaccount?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Via veilige modus moet je inderdaad ook je paswoord ingeven.

Lukt het je om via de cd op te starten (F10 of F11 toets)?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast qbie

Je moet opstarten van je dvdspeler. dat kan ingesteld worden in je bios of door esc of een andere toets (zie reacties hier boven) te drukken tijdens begin van het opstarten van je pc. Dan kiezen voor booten van cdrom/dvd.

Of vlugst is gewoon nieuwe windows xp er opzetten. Formatteren die handel en clean install.

er bestaan tools om het admin paswoord leeg te laten /resetten maar daar ben ik niet echt zo een fan van.

aangepast door qbie

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Hé, hoe staat het ermee, ben je al in de bios geraakt?

Als je opstart en je ziet het merk in het groot staan op je scherm, dan staat onderaan druk op F2 (of een ander cijfer)voor in setup te geraken.

Lukt je dat al?De uitleg van JION zou ik volgen als ik jouw was, lees die goed als je in de bios zit

Als je de andere optie pakt en je zou alles opnieuw installeren waarvoor je een windows dvd nodig hebt, en daarna waarschijnlijk nog drivers wilt zoeken voor je apparaten wat waarschijnlijk nog meer werk met zich meebrengt maar dat is maar mijn mening.

Je moet zorgen dat de computer snapt dat hij van de dvd speler moet starten, dit doe je dus vanuit de BIOS

Als dit je gelukt is vraagt hij wel als je opstart; druk een toets in voor vanaf de cd te starten

dus dan moet je dat wel doen.

Laat je horen !!

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        38.945
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Mieke Ramaekers
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door SAHAT
        Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.

Ik zou graag mijn contextmenu willen opschonen (zie bijlagen), alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen.
        Zo zou ik bijvoorbeeld graag "Kopiëren naar", "Snelkoppeling maken",  "Verwijderen" en "Op apparaat weergeven" uit mijn file context menu willen halen. Niet alleen de locaties die de pijltjes weergeven, maar de kopjes zelf ook.
        Uit mijn explorer context menu zou ik graag "Delen met" wilen verwijderen.
        Ook, indien mogelijk, dat een nieuw tekstdocument aanmaken (via explorer context menu) niet via "Nieuw --> Tekstdocument" gaat maar dat "Tekstdocument" gewoon in (explorer) contextmenu staat onder de andere opties.

Ik weet bijna zeker dat dit mogelijk is, maar hoe weet ik niet..

• Door JDAV
        Ik weet niet of dit ermee te maken heeft maar sinds ik mijn laptop op mijn stagebedrijf heb gebruikt (met de wifi daar) heb ik dit probleem. Ik probeer de scannen, en krijg dan de melding dat het programma is uitgeschakeld. Hopelijk kunnen jullie helpen en wordt het niet erger. Ik gebruik Windows 8.1, 64.
      • Door Frans van wessel
        Geachte heer Karel ,
        Ik heb wimdows 7 ultimate 64 bits geinstalleerd en Systeem herstel en backup wekt niet.
        Heeft u daar een oplossing voor ?
        Met vriendelijke groet,
        Frans v. Wessel
      • Door gwnAndy
        I am going to build a new pc verry soon, my old pc just has all of the files on one 1T hdd but i want to try an (M.2) ssd. I would like to only have the Windows folder on an ssd but not my other folders in the 'C:' drive letter (users, program files, program files (x86), ...) those i would like to have on an 2T hdd but still being in the same 'C:' drive letter, while i have tried many tutorials i can't find anything appropriate for what i would like to achieve. If you know how ik could achieve this please let me know.

tanks in advance
      • Door Indy De Jong
        Ik heb echt geen idee. 
        Al de methode geprobeerd van regback. Loop alleen al vast bij stap 1

c:\windows\system32\config 
          alleen hier zegt hij ..... path not found
        Bij me windows map op me D schijf is geen config file... geen idee..
        Helluuup!  System restore doet het niet startup settings doen het niet go back to previous version doet het niet en startup repair... naja helemaal niet

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.