Ga naar inhoud

...mijn account is zijn administrator rechten kwijt in windows 8.1....


tourbi

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na eerst nog TEVERGEEFS wat email verkeer met de heer Schoone gehad te hebben over mogelijke oplossing uit zijn Windows8 boek moest ik tot de conclusie komen dat dit boek en de email antwoorden mij niet verder zouden helpen........

Maar VUUR had nog een suggestie en die heeft mijn NEUS de goede kant opgezet.....

Hij suggereerde dat hij ook zoiets gehad had en dat ik maar eens de veilige modus van Windows moest opstarten en daar eens kijken wat er te doen was aan die GAST account status van mijn account.

Dat heb ik vandaag gedaan..... en ik ben er uit gekomen..... via de veilige modus route.....

IK HEB HET VOLGENDE GEDAAN:

Windows8.1 gestart in VEILIGE MODUS

Mijn account bleek het in middels vertrouwde GAST ACCOUNT te zijn....

Ik heb dat account afgemeld en toen kreeg ik een scherm waar ik een andere USER kon kiezen.

Daar zat een ADMINISTRATOR bij ....

Die heb ik gekozen en na wat ge probeer rond het wachtwoord (waarschijnlijk geen wachtwoord) werd ik opeens ADMINISTRATOR.

Ben toen in de veilige modus naar ACCOUNTSBEHEER gegaan en zag daar ook mijn account met de GAST status tussen staan.

Heb toen vanuit mijn ADMINISTRATOR account gekeken of ik wat aan die GAST status kon doen....

Dat bleek zo te zijn: Ik kon kiezen tussen STANDAARD en ADMINISTRATOR en dat account stond op STANDAARD.

Heb dat en ook nog een 2e account gewijzigd in ADMINISTRATOR en heb toen besloten windows8 veilige mode af te sluiten en de PC opnieuw op te starten.

Na de opstart kreeg ik de normale openingsschermen en daar stond ook mijn normale ACCOUNT tussen nu echter met de administrator rechten......

Hiermede is de zaak opgelost, vooral dank zij de hint van VUUR.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Graag wil ik de mensen van het FORUM bedanken voor hun reacties en vooral VUUR voor zijn bijdrage aan de uiteindelijke oplossing!!

Beetje vreemd dat Schoone hier niet op kon komen...... staat niet zo in zijn boek...... (die had ik ..... net gekocht!) en bleek ook niet uit de e-mails die ik van hem kreeg naar aanleiding van mijn e-mails over dit probleem.

Vriendelijke groet,

tourbi

- - - Updated - - -

aangepast door tourbi
was de reaktie even kwijt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag tourbi,

Fijn dat je probleem opgelost is en bedankt voor het plaatsen van de oplossing.

Die kan zeker nog van pas komen bij andere leden. :top:

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.