Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Dag yorben312,

welkom op PC-Helpforum.be. ;-)

Kan je het onderstaande uitvoeren, liefst wanneer je de PC al eventjes intensief gebruikt ?

Wanneer het over een merk-PC gaat mag je ook het merk en de volledige type-aanduiding posten.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je vermeldde het type en merk niet maar ik tip ergens op een Acer Aspire 5742ZG ?

Een basislaptopje, prijsklasse €400 à €500, goed voor een "rondje internet" maar absoluut niet geschikt om te gamen !

Gebruik je hem op een gladde, harde en stofvrije ondergrond ? ...

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.069
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Digicafee
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door LucasDMS
      Ik heb in zomer 2018 mijn eerst computer in elkaar gezet toen ik verschillende games begon te downloaden en te spelen kwam ik er achter dat bij verschillende spellen ik de voice chat niet kon horen of gebruiken bij games zoals: csgo en league of legends werk mijn microfoon perfect zonder enige problemen maar bij andere games zoals rainbow six siege en overwatch kan ik mijn teamgenoten niet horen of mee praten ik heb meerde oplossingen gezocht maar geen een heeft gewerkt vreemd genoeg als ik mijn headset in mijn hoofd beeldscherm steek kan ik opeens de voice chat zonder moeite gebruiken ik vroeg me af of een van jullie mij kon helpen alvast bedankt.
    • Door Indy De Jong
      Ik heb echt geen idee. 
      Al de methode geprobeerd van regback. Loop alleen al vast bij stap 1

c:\windows\system32\config 
        alleen hier zegt hij ..... path not found
      Bij me windows map op me D schijf is geen config file... geen idee..
      Helluuup!  System restore doet het niet startup settings doen het niet go back to previous version doet het niet en startup repair... naja helemaal niet

• Door Gebruiker22
      Hallo,
      Nadat ik klaar was met het bouwen van mijn pc (2 maanden geleden), het installeren van drivers en updates, heb ik een aantal problemen ondervonden.

1. Probleem met browsers.
      Browsers laden de pagina niet meer, duren te lang om een afbeelding te laden of een video af te spelen tot het punt waarop het probleem van "time-out van de verbinding" wordt aangegeven.
      Om dit op te lossen, moet ik een andere browser gebruiken, totdat die browser hetzelfde probleem zou hebben, dus het maakt niet uit in welke browser ik gebruik. Na een tijdje laden ze allemaal op de een of andere manier de pagina niet meer. Ik heb niets ge-edit in alle browsers. (alles staat op de default settings)

- Google Chrome: werkt niet. De sites blijven maar laden.

Brave: werkt vaak, kan browseren, stopt met laden van pagina's na gebruik. Geeft dezelfde foutmelding als Google Chrome.
      T
      Soms moet ik meer dan een paar minuten wachten totdat de pagina is geladen en dan werk het niet meer.

- FireFox: momenteel gebruikt het om dit bericht te typen, werkt prima. Na enig gebruik laadt het foto's en video's wat langzamer op het punt dat het geen verbinding maakt. (Zelfde issue als Chrome and Brave)
      - Mircosoft Edge: heb het niet veel gebruikt, maar als niets werkt, gebruik ik het als een laatste redmiddel. Het heeft dezelfde problemen als FireFox en Brave als er gebruik van maak.

2. Windows en tijden het gamen freezes.

Bij gebruik van Windows:

Soms beweegt het niet of bevriest het langer dan 5 minuten. Als ik bijvoorbeeld op Taskmanager click of iets moest zoeken, bevriest het.
      Wanneer ik een programma of afbeelding open, bevriest alles, soms geen muisbeweging. Bij het typen in een browser heeft ook hetzelfde probleem. Maakt niet uit wat.
      Een klein voorbeeld wanneer ik iets wil zoeken: https://youtu.be/t7GNmcwiUmk

Bij het spelen van Games:
      Maakt niet uit welk spel (Nostale, Closers, Rust) het scherm stop een paar seconden. Door en door.

3. Andere talen installeren
      Ik kan niets selecteren zoals je kunt zien in de onderstaande schermafbeelding.
      https://i.imgur.com/6on8wit.png

4. Mijn build:

5. BIOS

Ik ben op internet op zoek geweest en vond geen oplossingen... Wat kan ik doen om deze problemen op te lossen?
      Heb ook een logje van Speccy aan dit bericht toegevoegd. (Desktop.txt)
      Desktop.txt

• Door Goatik
      Hallo, ik heb een probleem met mijn nieuwe pc die ik juist heb opgesteld. Als ik die aanzet krijg ik niets op mn scherm te zien, de lichten gaan wel aan en alles draait zoals die hoort. Mijn moederbord heeft een troubleshooting LED indicator die zou moeten branden als er iets mis is, die brandt niet. Ik ben bijna zeker dat alle kabels goed aangesloten zijn. Dit is de 3de keer dat ik een pc opstel en had nog nooit problemen. De RAM zit ook in de juiste slot, heb in de handleiding van de moederbord gekeken.

Als iemand zou kunnen helpen zou ik dat zeer veel appreciëren.

Hier de specs van mn pc:
      Moederbord: Msi B350 Pc Mate
      Cpu: Ryzen 5 2600
      Cpu koeler: Be Quiet! Pure Rock
      Behuizing: NZXT s340
      GPU: Msi Geforce GTX 750ti (ga ik nog vervangen)
      Ram: 1x4GB 2400Mhz DDR4 Corsair Ballistix (ik ga er nog een stick bijvoegen later)
      Ssd: 500GB WD Ssd
      Voeding: Cooler Master Masterwatt lite 500

• Door Tiesss
      Ik heb recent een nieuw spel gekocht omdat ik geen goed spel meer had, toen ik het wilde installeren kon mijn pc de cd/dvd drive niet vinden. alle kabels zitten goed en ik heb een nieuwe cd/dvd-drive gekocht maar hij vind hem nog steeds niet. Wat moet ik nu doen?
  • Nieuwe aanmaken...