Ga naar inhoud

Grafische kaart altijd veel te warm (80°+ zonder te gamen)


tristankino

Aanbevolen berichten

Dag iedereen

Ik heb een probleem dat al een lange tijd aansleept en het geraakt maar niet opgelost.

Mijn grafische kaart is altijd veel te warm. Ik heb de binnenkant van mijn desktop al uitgekuist met een compressor maar mijn grafische kaart blijft nog altijd zeer warm.

Hier een foto van de temperaturen:

Gyazo - 0f74c61da4d75ce42e5b24331f173a43.png

Je ziet dat al mijn temperaturen in orde zijn behalve die van de grafische kaart.

Ik game zeer vaak en ik kan bijna geen enkel spel spelen of mijn computer valt uit en herstart vanzelf.

Ik heb MSI afterburner geïnstalleerd en mijn fanspeed op 100% gezet en de temperatuur is nog altijd 80°+ zoals u ziet op deze foto:

Gyazo - 173051f8a523253730bbfddb8dd2d026.png

Ik ben echt ten einde raad en daarom ga ik eens kijken of mijn probleem kan opgelost worden via dit forum.

(mijn computer is niet samengesteld (medion akoya desktop, specs te zien op eerste screenshot) dus ik kan niet aan de grafische kaart of de ventilatie want alles zit dicht op elkaar en ben een student die niet genoeg geld heeft om een gamecomputer te kopen en die noch een nieuwe grafische kaart/ ventilatie kan kopen als plaatsen)

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het feit echter dat je aangeeft dat harder blazen weinig zin heeft, gok ik op een niet goed bevestigd koelblok, of idd, zoals Stegisoft zegt, een of ander defect op je kaart, waardoor ook je PC blijkbaar vaak uitvalt.

Ik ben geen gamer, maar onlangs volgde in een draadje over temperaturen. GPU's mogen tegenwoordig 105 °C worden. Dus tot die temperatuur is er op zich zeker niets aan de hand. Bovendien regelt jou kaart blijkbaar de prestaties terug als je bij de 95 °C komt (afh. van GPU).

Ik zie hier (GeForce GTS 450 SLI Scaling Performance | GeForce GTS 450,SLI,Benchmark,Performance,Review,Video Card,NVIDIA,Fermi GF106,Graphics,3D Vision,NVIDIA GeForce GTS 450 SLI Scaling Efficiency Video Card Benchmark Performance Report) echter ook dat jouw temperaturen idd hoog zijn.

Ik lees wel dat veel gebruikers vinden dat je na een paar jaar je koelpasta moet vervangen omdat die indroogt (zelf heb ik nog nooit koelpasta vervangen en nooit temperatuurproblemen gehad. Maar ja, zoals gezegd ben ik ook geen gamer). Ook kan het zijn dat de koeler niet goed bevestigd is.

Hoewel je zegt dat alles dicht op elkaar zit, zou ik toch overwegen e.e.a. te controleren. Als je een nieuwe kaart moet/wilt kopen, moet hij er immers ook uit.

Als laatste: koelvinnen kun je met een compressor wel schoon blazen, maar aangekoekt vuil op je ventilatorbladen is al een stuk moeilijker. Zeker als er in de ruimte gekookt of gerookt wordt. Dan is de vuilaanslag nog hardnekkiger en moet je mss de bladen wel met de hand stuk voor stuk schoonmaken. Vanaf hier kan ik dat natuurlijk niet allemaal goed inschatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Tristankino,

Zijn die temperaturen door Speccy opgemeten wanneer je aan het gamen was of zijn dit de temperaturen in een "idle" toestand ?

Zoals Stegisoft en Veng reeds aanhalen, zal het inderdaad misschien tijd worden om je GPU te vervangen... Meer dan wat je nu gedaan hebt, kan je helaas niet doen volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.