Ga naar inhoud

Laptop Start Traag Op


ward01

Aanbevolen berichten

Hallo ward01,
 
Opnieuw vrij goed resultaat. Nog één scan en dan denk ik wel dat we deze computer als "schoon" kunnen besluiten. :)

Ga naar de site van de 51a5de408905c-th_EsetLogo.pngESET Online Scanner

ESET Online Scan uitvoeren

  • Klik op de knop ESET Online Scanner
  • Zet een vinkje bij YES, I accept the Terms of Use
  • Klik op Start
  • Sta het ActiveX control toe om te installeren.
  • Klik op "Advanced settings"
  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • Remove found threats
    • Scan archives
    • Scan for potentially unwanted applications
    • Scan for potentially unsafe applications
    • Enable Anti-Stealth technology
  • Klik op Start
  • De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.
  • Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.
  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\Program Files\EsetOnlineScanner\log.txt")
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ward01,

 

Vreemd, maar is hier nu een tekst van jou verdwenen?

Dat klopt. Gisteren waren er heel wat problemen met onze server waardoor enkele berichten verloren zijn gegaan :(. Gelukkig heb je dus nog een goed geheugen! :D

 

Ik heb je lijst even bekeken en onderstaande items kan je via CCleaner "Uitschakelen" (niet verwijderen!). Mogelijk heeft dit al een kleine impact op je opstartsnelheid.

Ja	HKCU:Run	BlazeServoTool		"C:\Program Files\LAKS\LAKS TV Player\MediaDetector.exe"
Ja	HKCU:Run	CCleaner Monitoring	Piriform Ltd	"C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" /MONITOR
Ja	HKLM:Run	Adobe Reader Speed Launcher	Adobe Systems Incorporated	"C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe" 

Wat overigens ook een boost kan betekenen voor de algemene snelheid van je computer is een defragmentatie. Een goed en gratis programma hiervoor is Defraggler. Hou er wel rekening mee dat een defragmentatie (zeker de eerste keer) enorm lang kan duren.

 

Als ik me niet vergis had ik jou al de malware tools laten verwijderen m.b.v. Delfix, niet?  :hmmmm2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

 

Voor zover ik weet zijn er niet direct nog veel zaken die je kan doen om je computer significant te versnellen. Eventueel je harde schijf wat opruimen, maar die impact zal heel klein zijn vermoed ik.

 

De overige functies van Defraggler die je aanhaalde zijn niet echt interessant in dit geval. Analyseren is eigenlijk gewoon wat er plaats vindt vlak voor de defragmentatie. Benchmark is een soort van vergelijking met een nieuwe/gelijkwaardige harde schijf.

 

Fijne avond,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Inderdaad, zoals Clarkie al zei kan je na 7 jaar wat achteruitgang verwachten...

Misschien dat een andere collega nog een tip heeft of dat er nog een reactie komt van een ander lid, maar dit zijn zowat de enige tips die ik kan bedenken.

Een herinstallatie is altijd ook een snelheidsverbetering, maar dat heeft natuurlijk weer heel wat andere gevolgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.