Ga naar inhoud

Wordpress BBpress plugin


Yannick

Aanbevolen berichten

Misschien dat iemand hier mij kan helpen.

 

In een wordpress site heb ik de plugin bbpress geinstalleerd, allemaal appeltje eitje en geen probleem.

Echter als via de menubar op forum klikt, daarna naar een subforum gaat zoals bijvoorbeeld best buy guide, en daarna in de forumstring zelf (dus niet in de websites hoofd menu) dan komt het root forum er heel erg raar uit te zien.

 

Iemand enig idee?

 

Ik heb de forum slug root al aangepast van forums naar forum, maar dan gaat ie miepen dat deze hetzelfde is als de single forum slug.

Het werkt wel, maar het verandert niets.

Heb ook getest om de forum prefix aan en uit te zetten (Prefix all forum content with the Forum Root slug (Recommended))

 

(het viel mij namelijk op dat als je via de menu bar op forum klikt de url eindigt op /forum en als je dat via het forum doet hij eindigt op /forums/ )

 

Ik ben benieuwd!

 

 

www.hardwarehome.nl

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Yannick,

 

Zoals ik het zie lijkt het iets te maken te hebben met je "pinboard" thema. 

In je template zit een stukje CSS:

.twocol{
   width: 49.9%;
}

 

Deze CSS wordt toegepast op het 'article' element van die pagina, de andere pagina's niet. Die krijgen '.onecol' (100% breedte). Het 'article' element is waar alle content in staat van een artikel (bijv. een Bericht of Pagina). Dit zorgt ervoor dat je 2 kolommen kunt gebruiken om inhoud in te plaatsen.

Wat je eens zou moeten bekijken of is je in de admin van die BBpress plugin een optie kunt zien welke 'layout' hij moet gebruiken. 

Standaard heeft wordpress geen layouts, maar deze kan een thema (bij jou pinboard) zelf toevoegen. Vaak staan deze layouts in de root van jouw theme folder: /wp_content/themes/. De layouts die geregistreerd KUNNEN zijn, eindigen vaak op '-page.php'

 

Zo kun je als eerst eens kijken welke van jouw thema de standaard 'layout' is. Als dit een is met 2 kolommen, dan kun je proberen om deze te overschrijven. MAAR, wel kans dat je iets in de code moet gaan aanpassen. 

 

Als het door het thema komt, is het misschien makkelijker om een ander thema te kiezen. Probeer eens standaard thema zoals twenty fourteen om ook echt te kijken of het door het thema komt. 

 

Daarna kan ik zelf ook even kijken door wordpress met dat thema te installeren en die plugin. Ik kan dan ook eens kijken wat die plugin (in combinatie met wordpress) doet. 

Misschien is het maar iets kleins wat er aangepast moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje dankje! Zat mn hoofd er al een beetje op te breken en dan ga je jezelf wat blind staren af en toe.

 

Om te beginnen heb ik hem snel even omgeschakeld naar 20-14, zoals te zien is geeft hij nu geen probleem met het forum zoals eerst wel het geval was.

Ook snel even gewisseld naar 20-12, ook hier geen probleem.

 

Het lijkt dus door het thema te komen.

Ik kan in de foruminstellingen zelf niet zeggen dat hij een thema moet gebruiken, dus hij zal het thema gebruiken wat op dat moment ingesteld staat in wordpress zelf.

 

Ik kom er zo even op terug, moet even iets anders tussendoor doen, bedankt iniedergeval zover!

 

 

(heb m even op 20-14 gezet zodat je kan zien hoe dat er uit ziet)

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net in pinboard de rechterkolom weggehaald, hij ziet er nu al ietsje beter uit als je weer teruggaat, maar hij gaat nogsteeds terug naar een 2 kolom uiterlijk (terwijl als je via de menu bar op forum klikt hij wel de volledige breedte pakt).

 

Waarom hij dat dan wel doet als je via de breadcrumbs van het forum zelf teruggaat en niet doet als je via wordpress klikt is mij op dit moment nog eventjes een raadsel.

 

Als je wilt dat ik hem op een ander thema zet moet je even een gil geven ;)

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je de sidebar hebt verwijderd, maar dat is niet hetgeen ik bedoelde met 2 kolommen. 

 

Even heel basaal:

Wordpress heeft een feature voor:

- een header

- een sidebar

- een footer

- verschillende formaten contents

 

Ik bedoel dan echt de content. Zo kun je bijv. een layout hebben voor:

- een 'full-width' (Deze gebruikt de volledige breedte, zoals jouw normale forum)

- een 'centered' (om bijv, net zoals 20-14 een witte ruimte over te laten)

- een '2col' (om bijv, 2 kolommen aan informatie kwijt te kunnen, bijv als een artikel uit een tijdschrijft)

- etc.

(PS: dit ligt aan het thema wat je gebruikt. Gebruik je een ander thema, kun je andere layouts tegen komen. Niet elk thema gebruikt layouts!)

 

EDIT:

 

Van de template die jij gebruikt (zie bijlage)

- Elements = '1col'

- More Tags & HTML = '2col'

 

post-513-0-19050100-1418768992_thumb.png

aangepast door leroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik, maar wou toch even zien wat er zou gebeuren als ik de widget sidebar weg zou halen, heb ik dus net gedaan, en nu zie je dat de tekst elkaar iniedergeval al niet meer overlapt zoals hij dat eerst wel deed als je via de breadcrumbs terugging.

 

Mij betreft mag het forum gewoon full width komen te staan zoals je hem zou zien als je via je menu bar het forum te zien krijgt.

 

Persoonlijk vind ik dit verder een fijn thema 20-10 zou nog gaan 20-14 is echt te lelijk om te aanschouwen imho

 

Ik wacht even geduldig af, in de tussentijd zet ik de sidebar weer terug zoals hij bedoelt was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja of een ander thema. Eentje die 'responsive' is. Geen idee of die je nu gebruikt dat is, heb ik niet naar gekeken. 

Of een standaard bootstrap thema, beetje aanpassen naar eigen smaak kan denk ik wel in het backend.

 

'Bootstrap is een html en css framework geoptimaliseerd voor responsive websites en best practices voor web-elementen zoals tabellen, formulieren, etc.'

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.