Ga naar inhoud

Externe HD gecrasht, alles al geprobeerd, maar helaas...


www
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb me als kaaskop :xd:  hier op het Belgische aangemeld, omdat ik na wat onderzoek teveel onzin op de Nederlandse fora zag. Ik heb namelijk een serieus probleem. :blush:

 

Ik help altijd een vriendin met haar laptop en software. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen, krijgt ze het regelmatig voor elkaar om allerlei search.conduit-ellende enzo op haar laptop te krijgen. De laatste keer was enkele weken geleden. (Ik weet maar voor 99% zeker dat alle troep eraf is.)

 

Daarom heb ik haar een extra back-up aangeraden, en -aangezien zij niet veel van comps afweet- een WD My Passport Ultra 1GB USB3.0, want daarmee kan je een automatische constant draaiende back-up instellen. (Ik heb zelfs een oude, tafelmodel WD met aut.back-up en die werkt nog steeds goed.)

 

Nu blijkt dat deze WD Smartware back-up software te zwaar is voor haar Duocore USB2.0 laptop. Ondanks dat WD netjes in het systeemvak de mogelijkheid biedt om de hd los te koppelen of de Smartware af te sluiten, wilde de hd niet loskoppelen en hield dus de laptop 'in gijzeling'. Ten einde raad heb ik toen de usb-kabel eruit getrokken.

Dat leek eerst geen probleem, maar toen ik probeerde om de data snel weer op de laptop te zetten (ik had er namelijk ook andere bestanden opgezet), weigerde hij dat. Ik kan dus de back-up niet draaien en bestanden niet meer terugkrijgen.

 

Ik heb verschillende software geprobeerd die aangeraden worden: TeraCopy, Recuva, EasyUS Data Recovery, PC Inspector File Recovery en TestDisk. Geen van hun mogelijkheden werkt.

 

Vandaag gingen de errors van 'Bad parameter in boot sector: Bytes per sector (0) = 0 !' en 'Onbekend apparaat' tot 'Wilt u deze schijf formateren?' Kortom:

HELP! :mellow:

aangepast door www
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Overigens is de dashboard van die WD Smartware back-up software erg onduidelijk als je tegelijk van twee sources een back-up draait. Hij laat er maar 1 tegelijk zien: de actieve. Het is onduidelijk of - als je de eerste source en target bepaald hebt (bijv. van C:\ naar G:\) en opstart, en je vervolgens instelt om D:\ ook naar G:\ te back-uppen - de eerste back-up doorloopt, of dat ie gestopt wordt om de tweede te draaien. Heel onhandig!

 

(Am I making sense? :mellow: ) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je had de computer moeten proberen afsluiten, dan kon je de externe schijf veilig verwijderen.

 

Maak een printscreen van schijfbeheer met de externe schijf aangesloten.

Weet je niet hoe je in schijfbeheer raakt vermeld dan de gebruikte Windows versie in je volgend bericht.

 

Hoe je een printscreen kan maken en in je volgend bericht plaatsen lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie, ik heb geprobeerd om de computer netjes af te sluiten, maar dat ging niet. Vandaar dus dat ik schrijf dat de schijf de laptop 'in gijzeling' hield.

De schijf zit nu aan 'haar' laptop en er draait een nieuwe poging om een image te kopiëren en dat wil ik liever niet onderbreken.

Wat wil je via de printscreen doen of zien?

 

Bovendien denk ik dat schijfbeheer niet op de schijf kan kijken als Windows vraagt of ie geformatteerd moet worden.

aangepast door www
Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch maar losgekoppeld (the hard way), maar de schijf is in computerbeheer/schijfbeheer niet te zien.

 

Apparaatbeheer zegt 'Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)'

aangepast door www
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ziet TestDisk de schijf ook niet meer... :blush:

 

Nog even voor de duidelijkheid: als die schijf kaputt is, dan zij het zo. Het gaat mijn vriendin vooral om enkele dierbare bestanden op de schijf en die ik wil redden.

aangepast door www
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb verschillende software geprobeerd die aangeraden worden: TeraCopy, Recuva, EasyUS Data Recovery, PC Inspector File Recovery en TestDisk. Geen van hun mogelijkheden werkt.

Ken je  I Care? hier PDF

Ga je eerst vertellen ,heb de pro versie!Werkt free even goed ja weet ik niet.

Tijd geleden heb ik duizenden fotos/word/exell kunnen redden,van één HDD die zo goed als overleden was,kon die niet met Windows/Linux benaderen.Natuurlijk weet ik niet, of zal werken in je geval.

Probeer anders eens met één of andere Live CD van LInux,soms doet Linux ook wonderen.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen


  • Welkom op PC Helpforum

  • Leden statistieken

    • Aantal leden
      40.199
    • Meeste online
      1.765

    Nieuwste lid
    PatriciaVlok
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

    • Door spike666
      Hallo,
       
      Mijn pc is onlangs gecrasht. De harde schijf werkte totaal niet meer.

      Hij werkte met windows 7 en outlook2010.
      In outlook had ik een aantal archiefmappen waarin emails gesorteerd en bewaard werden. Ook de agenda werd ingevuld (en loopt terug tot 2003). 
      Normaal maak je een pst bestand om te exporteren (backup) naar een externe harde schijf.
      Om een of andere reden is de laatste backup niet gemaakt en is de vorige verdwenen van de externe hd.
      Probleem dus.
       
      Na datarecuperatie heb ik een lijst aan bestanden van de gecrashte schijf. 
      Kan ik daarmee iets aanvangen, hoe ga ik te werk, waarnaar ga ik op zoek?
       
    • Door grayskull70
      Hallo,
       
      Al een hele lange tijd heb ik problemen met dat mijn PC zomaar uitvalt. Ik heb van alles gedaan en ik heb  tot nu toe nog niks erover gevonden, misschien dat iemand mij hier kan helpen.
       
      Alvast bedankt.
       
      Logboek:
      Bron: Kernel-Power
      Gebeurtenis-ID: 41
      Taakcategorie: 63
       
       
      Eventdata:
          BugcheckCode 0     BugcheckParameter1 0x0     BugcheckParameter2 0x0     BugcheckParameter3 0x0     BugcheckParameter4 0x0     SleepInProgress 1     PowerButtonTimestamp 131892697460975455     BootAppStatus 0     Checkpoint 0     ConnectedStandbyInProgress false     SystemSleepTransitionsToOn 1     CsEntryScenarioInstanceId 0     BugcheckInfoFromEFI false     CheckpointStatus 0  
       
       
    • Door SealWithIt
      Goedenavond,
       
      Ik heb sinds kort een groot probleem met mijn computer, elke keer als ik mijn computer opstart begint mijn monitor vage versies van de bijhorende beelden te laten zien. Het is lastig uit te leggen dus hier heb ik een paar afbeeldingen.
       
       
       
      Telkens als deze vakjes op het beeldscherm verschijnen, is er geen motie naast het bewegen van mijn muis, bij sommige gevallen word het beeldscherm zwart en na een aantal keer re-start mijn computer automatisch. 
       
      Ik heb denk ik 2 mogelijke aanleidingen gevonden.
       
      Optie 1: Elke keer als het beeldscherm zwart wordt krijg ik dit bericht: Display Driver has stopped working and has recovered. Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode, Version 416.34 stopped responding and has recovered.
      Ik denk dat het mogelijk hier mee te maken kan hebben.
       
      Optie 2: Ik heb een onbetaalde gedownloade versie van Windows 8.1 die misschien niet al te goed functioneert
       
      Ik kan dus maximaal een halve minuut mijn computer bedienen totdat hij re-start. Ik kan wel zonder problemen in de bios dingen veranderen.
       
      Mijn onderdelen zijn:
      amd fx 8350 wraith
      asus 970 pro gaming/aura
      gigabyte geforce gtx 1060
       
      Ik weet voor de rest niet hoe ik dit probleem kan oplossen, daarom hoop ik graag een antwoord terug te krijgen.
      Alvast bedankt.
    • Door Tom Konings
      Hallo iedereen ^^
       
      Ik heb hulp nodig met mijn pc ; die crasht heel erg vaak. Hij valt dan simpelweg uit zonder melding, bluescreen of restart.
      Het gebeurt het vaakste bij het laden van dingen, zoals het opstarten van een spel, maar ook bij het spelen van een zwaarder spel als subnautica. Ik denk dat het iets te maken zou kunnen hebben met het oververhit raken van de processor ofzo alleen heb ik daar nog geen bewijs voor kunnen vinden. Als het erg warm is en ik start hem meteen weer op na een crash lukt dat niet en crasht hij opnieuw voor dat hij bij de desktop kan komen. 
       
      Hier nog wat specs :
      Grafisch : AMD Radeon R9 200
      Processor : AMD FX- 4100 Quad core processor, 3,6GHz
      8 Gb Ram
      x64 besuringssysteem en processor
      Moederbord : asus hybrid cfx
       
      Alles behalve de videokaart is wel al zes jaar oud...zal er zeker iets mee te maken hebben. 
      Hier twee screens van de betrouwbaarheidsgeschiedenis en het Event log van windows.
       
      Alvast bedankt!
       
      Tom
       


    • Door N1bby
      Hey beste mensen,
       
      Zoals de titel zegt heb ik al even problemen met men ouwe pc die willekeurig vastloopt. Het scherm freezed willekeurig en ik kan niets meer doen buiten de pc te herstarten.
      Soms wilt hij helemaal niet meer opstarten. Enkel in veilige modus lukt het nog om de pc aan de praat te krijgen zonder te crashen.
       
      Er is ook is een berichtje opgekomen bij het opstarten dat er een bleu screen was met code 116. Op het internet vond ik wat informatie dat het met de grafische kaart te maken had.
      Ik heb dan de drivers proberen updaten maar dat heeft helaas niet geholpen.
       
      Ik heb ook een systeemherstel geprobeerd maar dat bracht ook niets op.
       
      Specs : -Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
                 - Core i7 920
                 - Intel x58 chipset
                 - NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
                 - 12 GB ram
                 - 931GB Seagate ST31000528AS ATA Device (SATA)    
                   232GB Western Digital WDC WD2500JD-00HBB0 ATA Device (SATA)    
                   931GB SAMSUNG HD103UJ ATA Device (SATA)
       
      Hopelijk kan hij nog hersteld worden. Ik gebruik hem vooral voor muziek te producen en het zou zonde zijn dat ik allemaal mijn werk kwijt ben :/
       
      Dankuwel
       
       
       
×
×
  • Nieuwe aanmaken...